WTM Global Travel Report: Οι νέες τάσεις στον τουρισμό το 2024 – Εμπειρίες στη φύση, τη γαστρονομία και την ευεξία

Τα τελευταία χρόνια όλα δείχνουν να έχουν αλλάξει και να αλλάζουν συνεχώς, με την πανδημία, τις  γεωπολιτικές εντάσεις σε Ουκρανία και Μέση Ανατολή, τις προκλήσεις στην Κίνα τον επίμονο πληθωρισμό… Όλα τα παραπάνω, σύμφωνα με όλους τους αναλυτές, αποτελούν τις κύριες απειλές της παγκόσμιας οικονομίας για το 2024 με επιπτώσεις στην ενέργεια και τα τρόφιμα, παράγοντες που θα επηρεάσουν αρνητικά την αγοραστική δύναμη, συμπεριλαμβανομένων και των ταξιδιών.

Η MTC GROUP σταχυολόγησε τα πλέον πρόσφατα στοιχεία που δημιουργούν νέα δεδομένα στην παγκόσμια αγορά ταξιδιών και μεταξύ άλλων μας ενημερώνει για το κύριο συμπέρασμα της μελέτης WTM Global Travel Report, που συντάχθηκε σε συνεργασία με διάσημους ερευνητές της Oxford Economics και με δεδομένα της Mabrian, η οποία παρουσιάστηκε στην διεθνή τουριστική έκθεση του Λονδίνου WTM.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι παραθεριστές εγκαταλείπουν τις ξαπλώστρες τους για να βιώσουν εμπειρίες στη φύση, τη γαστρονομία και την ευεξία. Οι παραπάνω βιωματικές δραστηριότητες αυξήθηκαν, μάλιστα, φέτος πάνω από 10% σε σύγκριση με το 2019, ενώ οι παραδοσιακές δραστηριότητες όπως η ηλιοθεραπεία στην ξαπλώστρα στην παραλία ή στην πισίνα ήταν λιγότερο σημαντικές στα κίνητρα των ταξιδιωτών σε σύγκριση με το 2019, όπως αναφέρει η έκθεση.

Το θέμα της εγκατάλειψης –τουλάχιστον σε επίπεδο προτεραιότητας– της στρατηγικής που εδράζεται στο δίπτυχο «ήλιος – θάλασσα» έχει τεθεί από την MTC GROUP, καθώς το ίδιο «προϊόν» πωλείται φθηνότερα τόσο από τη γείτονα Τουρκία, την Τυνησία ή την Αίγυπτο, ακόμα και από την Αλβανία που, τελευταία, σημειώνει σημαντική άνοδο στη ζήτηση ταξιδιών αναψυχής.
Όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί υπάρχει ανάγκη προβολής του δίπτυχου «ποιότητα και ασφάλεια» εφόσον, βέβαια, ως προορισμοί είμαστε διατεθειμένοι να του προσδώσουμε ουσιαστικό περιεχόμενο. «Οι προορισμοί που επιθυμούν να επιτύχουν τη σεζόν του 2024 θα χρειαστεί να εργαστούν σκληρά στις αγορές εισερχόμενου τουρισμού τους, προκειμένου να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών, οι οποίοι ανησυχούν όλο και περισσότερο για τις εξελίξεις στην παγκόσμια γεωπολιτική κατάσταση». Αυτό δήλωσε ο γενικός γραμματέας της Παγκόσμιας Ένωσης Αδελφών Πόλεων για τον Τουρισμού (TCWTF), Hüseyin Baraner, μιλώντας στην Tourexpi, προειδοποιώντας για την τρέχουσα κατάσταση των ευρωπαίων ταξιδιωτών.

Οι αρνητικά φορτισμένες εικόνες που κάνουν το γύρο του κόσμου στα Μέσα Ενημέρωσης, δεν συμβάλλουν ώστε δυνητικοί πελάτες να μπορούν να μπουν σε ατμόσφαιρα διακοπών, υπογράμμισε. Όπως εκτιμά ο ίδιος, οι μοναδικές παραλίες, τα μέρη με ιστορικό ενδιαφέρον, η εντυπωσιακή γαστρονομία ή φιλοξενία δεν θα είναι αρκετά ώστε να προσελκύσουν την επερχόμενη σεζόν τους ταξιδιώτες.

πηγή