Flash Eurobarometer: Μακροπρόθεσμες οι συνέπειες της πανδημίας στην ταξιδιωτική συμπεριφορά των Ευρωπαίων

Πηγή φωτό: Pixabay

Από τη Χριστίνα Λαϊνοπούλου

H πλειονότητα των πολιτών της ΕΕ αναμένουν ότι η πανδημία θα έχει μακροπρόθεσμες συνέπειες στην ταξιδιωτική τους συμπεριφορά, όπως αποκαλύπτει η έρευνα Flash Eurobarometer η οποία διενεργήθηκε από την Ipsos European Public Affairs για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Η έρευνα, η οποία είχε στόχο να αποκαλύψει τη στάση των Ευρωπαίων στον τουρισμό, αποκάλυψε ότι σχεδόν οκτώ στους 10 ευρωπαίους πολίτες (76%) αναμένουν ότι η πανδημία κορωνοϊού θα έχει κάποιου είδους μακροπρόσθεσμες συνέπειες στην ταξιδιωτική συμπεριφορά τους, ενώ το 21% δεν προβλέπει μακροπρόθεσμες συνέπειες.

Σύμφωνα με τα δεδομένα, τα οποία δημος΄θευσε η Επιτροπή, το 49% των ερωτηθέντων που έλαβαν μέρος πιστεύουν ότι η πανδημία κορωνοϊού θα τους προκαλέσει να δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας που επιβάλλονται στα κράτη-μέλη.

Επιπλέον, το 38% αναμένει ότι η πανδημία θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των διακοπών εσωτερικού (εντός της χώρας τους) και μείωση των διακοπών στο εξωτερικό, ενώ το 24% πιστεύει ότι η πανδημία θα έχει αντίκτυπο στην επιλογή χώρας προορισμού διακοπών.

Το 28% θα δώσει μεγαλύτερη προσοχή στον αντίκτυπο του τουρισμού στις τοπικές κοινότητες, ως αποτέλεσμα των επιπτώσεων της πανδημίας στην ταξιδιωτική συμπεριφορά, ενώ το 19% δήλωσε ότι θα αλλάξει μέσο μεταφοράς στον προορισμό.

Σε 19 κράτη-μέλη της ΕΕ, οι ερωτηθέντες ανέφεραν την προσοχή στα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας ως μακροπρόθεσμη συνέπεια της πανδημίας στην ταξιδιωτική τους συμπεριφορά.

Παράλληλα, η έρευνα έδειξε αυξανόμενη έμφαση στην προσφορά αειφόρων τουριστικών υπηρεσιών κατά τη διάρκεια της τουριστικής ανάκαμψης.

Το 82% των Ευρωπαίων πολιτών δήλωσαν ότι επιθυμούν να αλλάξουν μερικές από τις ταξιδιωτικές του συνήθειες ώστε η διαδικασία ταξιδιού να γίνει πιο αειφόρα. Αντίθετα, το 15% δήλωσε ανέτοιμο να κάνει κάτι τέτοιο.

Περίπου το ένα τρίτο των ερωτηθέντων δήλωσαν έτοιμοι να επιλέξουν μέσο μεταφοράς προς τον προορισμό βάσει του οικολογικού αντίκτυπου, καθώς και να μειώσουν τη χρήση νερού κατά τη διάρκεια των διακοπών και να συμβάλλουν σε δραστηριότητες αντισταθμίσματος εκπομπών άνθρακα προκειμένου να δημιουργήσουν πιο αειφόρες συνήθειες.

Το μερίδιο των ερωτηθέντων που είναι έτοιμοι να αλλάξουν τουλάχιστον μερικές από τις ταξιδιωτικές και τουριστικές τους συνήθειες ώστε να είναι πιο αειφόρες είναι διψήφιο σε όλες τις χώρες. Το ποσοστό όσων δεν είναι έτοιμοι για αυτό κυμαίνεται από 1% στη Μάλτα μέχρι 28% στην Κύπρο.

Πηγή