Πεζοπορικοί περίπατοι στη Λευκάδα – Μέρος 9ο

Συνεχίζουμε την πεζοπορική μας εξόρμηση στη Λευκάδα, με το βιβλίο της Lida Out Lefkada on Foot.

Βαυκερή – Μοναστήρι Ασωμάτου – Νεοχώρι – Βαυκερή
3 ώρες, 11 χλμ.

Ο περίπατος ξεκινάει περίπου 500 μέτρα μετά το χωριό Βαυκερή (ερχόμενοι από το Νυδρί) στις πηγές που βλέπετε στα αριστερά του δρόμου (VAF1). Εδώ υπάρχει μια πινακίδα προς Μονή Ταξιαρχών ακολουθείτε τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο. Μετά από 20 λεπτά θα δείτε στα αριστερά σας το μονοπάτι (VAF2) που οδηγεί στο μοναστήρι του Ασωμάτου (γνωστού και ως Μονή Ταξιαρχών). Αξίζει τον κόπο να περπατήσετε ώς εκεί για να απολαύσετε την ηρεμία και ησυχία σ’ αυτήν την υπέροχη τοποθεσία.

Η Μονή Ασωμάτου είναι αφιερωμένη στον αρχάγγελο Μιχαήλ και ιδρύθηκε τον 16ο αιώνα, κατά την τουρκοκρατία. Στις αρχές του 18ου αιώνα, όταν το νησί ήταν υπό την κυριαρχία των Ενετών, το μοναστήρι έφτασε στο απόγειο της ακμής του. Αριθμούσε 19 κελιά και κατείχε μεγάλες εκτάσεις γης και πολλά κοπάδια ζώων. Το 1812 επεκτάθηκε η εκκλησία η οποία είναι στολισμένη με υπέροχες τοιχογραφίες που χρονολογούνται (σ)τον 16ο με αρχές του 17ου αιώνα. Τα απομεινάρια των κελιών, των αποθηκών, του ελαιοτριβείου και άλλων κτηρίων μας υπενθυμίζουν την ακμή του μοναστηριού. Από το 1930 η Μονή έπαψε να λειτουργεί.

Επιστρέψτε στην άσφαλτο και ανηφορίστε για 10 λεπτά ώσπου σε μια δεξιά στροφή θα δείτε στα αριστερά σας ένα χαλικόστρωτο δρόμο να ανηφορίζει. Υπάρχει μια σκουριασμένη κίτρινη πινακίδα (ΕΝ2).

Αν ακολουθήσετε την άσφαλτο φτάνετε μετά από 1 ώρα στην Εγκλουβή.
Στρίψτε στο χαλικόστρωτο δρόμο ο οποίος τελικά κατηφορίζει έως το Νεοχώρι. Ύστερα από 20 λεπτά, σε μια διχάλα, μείνετε δεξιά (ΕΝ3). Είκοσι λεπτά αργότερα, σε μια διασταύρωση, στρίψτε απότομα αριστερά (ΕΝ4).
Αν εδώ δε στρίψετε αριστερά αλλά ακολουθήσετε το δρόμο, θα δείτε μετά από 7 λεπτά στάνες στα αριστερά σας (EG22). Εδώ, πριν τις στάνες, πηγαίνετε αριστερά και συνεχίζετε στη διαδρομή 9 για το Νυδρί μέσω Παλαιοκατούνας.
Από αυτό το σημείο (ΕΝ4) η διαδρομή 10 συμβαδίζει για ένα διάστημα με τη διαδρομή 12. Πέντε λεπτά αργότερα μετά τη διασταύρωση προς την εκκλησία του Αγίου Δημητρίου θα δείτε ένα χωματόδρομο στα αριστερά (ΕΝ5). [Υπάρχει ένα δέντρο με ένα κόκκινο σημάδι]. Εδώ στρίψτε και σε 3 λεπτά φτάνετε στην πηγή και το παλιό σχολείο του Νεοχωρίου. Έχετε περπατήσει περίπου 50 λεπτά από την άσφαλτο έως το Νεοχώρι.