Πεζοπορικοί περίπατοι στη Λευκάδα

Μέρος 3ο

Συνεχίζουμε την πεζοπορική μας εξόρμηση στη Λευκάδα, με το βιβλίο της Lida Out Lefkada on Foot.

Λαζαράτα – Κάβαλος – Φαράγγι της Μέλισσας – Σπανοχώρι – Λαζαράτα
(3,5 ώρες) 12 χλμ

Αυτός ο περίπατος ξεκινάει από την πλατεία του χωριού στα Λαζαράτα (LKM1). Στο περίπτερο περνάτε απέναντι και παίρνετε το δρόμο για το χωριό Σπανοχώρι. Ακολουθήστε το δημόσιο δρόμο μέχρι το χωριό. Μετά από περίπου 5 λεπτά από την πλατεία θα στρίψετε αριστερά στο πλακόστρωτο που ανηφορίζει. Συνεχίστε στα σκαλοπάτια ώς την κορυφή όπου θα στρίψετε αριστερά (LKM1Α). Στο δεξί σας χέρι θα δείτε ό,τι έχει απομείνει από το παλιό ελαιοτριβείο το οποίο χτίστηκε, όπως μπορείτε να δείτε και στην πέτρινη επιγραφή, το 1871.

Μετά από 1 λεπτό φτάνετε σε μια διχάλα του δρόμου όπου θα στρίψετε δεξιά στον τσιμεντένιο ανηφορικό δρόμο. Αυτός ο δρόμος, μετά από λίγο, κατηφορίζει απότομα προς τα δεξιά και γίνεται χωματόδρομος και αργότερα άσφαλτος. Αγνοήστε όλους τους παράδρομους και μετά από 15 λεπτά περπατήματος από την κορυφή των σκαλιών θα φτάσετε σε μια διασταύρωση στο Νεκροταφείο του χωριού Κάβαλος. (LKM2).

Συνεχίστε ευθεία στην άσφαλτο και στη διχάλα στρίψτε αριστερά. Προχωράτε ευθεία και φτάνετε σε μια διασταύρωση (με 5 δρόμους) ανάμεσα σε μερικά σπίτια του χωριού. Συνεχίζετε περίπου ευθεία στο δεύτερο δρόμο από αριστερά. Ακολουθείτε τον πλακόστρωτο δρόμο του χωριού και περνάτε μερικά παλιά σπίτια. Στη διασταύρωση όπου υπάρχει ένα μεγάλο δέντρο πηγαίνετε αριστερά ακολουθώντας τον κεντρικό δρόμο μέχρι να φτάσετε στην πλατεία του χωριού. Εδώ θα βρείτε ανοιχτό το καφενείο του χωριού. Aν βρεθείτε σε αυτή τη περιοχή Κυριακή πριν το μεσημέρι μη ξεχάσετε να γευτείτε τα μεζεδάκια του κυρ Βαγγέλη.

Στην πλατεία πηγαίνετε δεξιά προς την κατεύθυνση του σιδερένιου καμπαναριού, στη συνέχεια πηγαίνετε ευθεία και βγαίνετε από το χωριό. Στα αριστερά σας βλέπετε το χωριό Ασπρογερακάτα.

Έξω απ’ το χωριό, αφού περάσετε ένα κίτρινο σπίτι (χτισμένο το 1956) θα δείτε μια διχάλα και εκεί θα ανηφορίσετε προς τα δεξιά. Στην επόμενη διχάλα συνεχίστε δεξιά και αφού περάσετε το εικόνισμα σε ένα σπίτι με μπλε πορτόνι (βίλα Μύλος) ακολουθήστε τον κατηφορικό χωματόδρομο στα αριστερά σας. Μετά από 5 λεπτά στρίψτε δεξιά στην άσφαλτο που οδηγεί στο χωριό Απόλπαινα. Από εδώ μπορείτε να δείτε τη θάλασσα και από τις δυο πλευρές.

Στη διασταύρωση, στο τσιμεντένιο κτήριο (ΤS5), παίρνετε τον ανηφορικό δρόμο αριστερά του κτηρίου. Μετά από 6 λεπτά στρίψτε δεξιά στο χαλικόστρωτο δρόμο (ΤS6). Μετά από 8 λεπτά περπάτημα φτάνετε σε μια διχάλα του δρόμου κι εκεί ακολουθείτε τον τσιμεντένιο δρόμο στα δεξιά σας. Αγνοήστε τους παράδρομους και μετά από 4 λεπτά θα φτάσετε σε μια διχάλα όπου θα στρίψετε δεξιά. Μετά από 3 λεπτά φτάνετε σε ένα τρίστρατο. Πηγαίνετε δεξιά και αγνοήστε όλους τους παράδρομους. Αφού προσπεράσετε στα δεξιά σας μια στάνη συνεχίστε στον κατηφορικό δρόμο όπου μετά από 10 λεπτά περίπου θα φτάσετε στην άσφαλτο που οδηγεί από τον Κάβαλο στην Απόλπαινα (TS4).