Τέμπη: Τι έχει αλλάξει έναν χρόνο μετά 

Ένας χρόνος συμπληρώνεται από το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους.

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία στη χώρα, με την κοιλάδα των Τεμπών να βάφεται στο αίμα και δεκάδες οικογένειες να βυθίζονται στο πένθος για πάντα.

Έναν χρόνο μετά όλα αλλάζουν στα λόγια και όλα μένουν ίδια στην ουσία…

To MEGA ακολούθησε το δρομολόγιο του θανάτου. Σήμερα, έναν χρόνο μετά το δυστύχημα, κάποιοι ανεβαίνουν στο τρένο για πρώτη φορά. Πολλοί από αυτούς έχουν δεύτερες σκέψεις, άλλοι νιώθουν ασφαλείς. Όλοι πάντως εύχονται να μη συμβεί ποτέ ξανά και να δοθεί δικαίωση στη μνήμη των θυμάτων.

“Ήταν παιδιά στην ηλικία μου, φοιτητές και φοιτήτριες και στη δική μου σχολή είχαμε δυο άτομα που σκοτώθηκαν”, δηλώνει μία φοιτήτρια.

Μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών η Βάσω, μητέρα της φοιτήτριας, συνοδεύει πάντα την κόρη της έως τον Σταθμό Λαρίσης, να αγκαλιάσει και να φιλήσει το παιδί της πριν φύγει. “Το παιδί μου ταξιδεύει και κάθε φορά τρέμω”, λέει.

“Είναι μια ένδειξη διαμαρτυρίας. Άδειο είναι το τρένο. Και εγώ επειδή δεν βρήκα λεωφορείο γι’ αυτό το επέλεξα”, “Τα πράγματα παραμένουν τα ιδία. Δεν έχουν αλλάξει τρίποντα το προσωπικ’π είναι πιο ευγενικό, μέχρι εκεί”, λένε οι επιβάτες.

Τι έχει αλλάξει στο δρομολόγιο – Τα “τυφλά” σημεία

Όπως αναφέρει το Mega, 12 μήνες και… 57 θανάτους μετά, δεν έχουν αλλάξει και πολλά πράγματα στον σιδηρόδρομο.

Είναι χαρακτηριστικό ότι από τον Δομοκό μέχρι τη Λάρισα για 90 χλμ. η γραμμή είναι μονή, αφού η δεύτερη επισκευάζεται. Μάλιστα, μετά την κακοκαιρία Daniel η ταχύτητα σε αυτό το κομμάτι που μπορεί να αναπτύξει το τρένο είναι 80 χλμ. την ώρα.

“Δεν έχει αλλάξει τίποτα στην ουσία σημαντικό. Η ταχύτητα είναι μικρότερη από πριν”, τονίζουν οι επιβάτες του τρένου.

Έναν χρόνο μετά και η τηλεδιοίκηση συνεχίζει να μη λειτουργεί από το Λιανοκλαδι μέχρι τη Λάρισα, από το 218ο χλμ. μέχρι το 345ο.

Αυτό που έχει αλλάξει είναι οι ταχύτητες. Από 160 χλμ… 140 στα τμήματα όπου υπάρχει τηλεδιοίκηση και 120 όπου δεν υπάρχει. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής υπάρχουν και πολλές βραδυπορίες στο δίκτυο εξαιτίας σφαλμάτων από την κακοκαιρία Daniel.

“Γίνονται τακτικές επιθεωρήσεις στο προσωπικό, ώστε να τηρούνται όλοι οι κανονισμοί, παρακολουθούνται συχνά – πυκνά οι συνομιλίες στα ραδιοτηλέφωνα. Υπάρχει μια αυξημένη επιτήρηση”, αναφέρει ο μεταβατικός διευθύνων σύμβουλος ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης.

Εκτός λειτουργίας βρίσκονται αρκετές γραμμές: Λάρισα – Βόλος, Λιανοκλάδι – Στυλίδα και Παλαιοφάρσαλο – Καλαμπάκα.

ΧΑΡΤΗΣ ΤΡΕΝΑ

Επιπλέον, το σύστημα αυτόματης πέδησης (ETCS), που θα μπορούσε να είχε αποτρέψει την τραγωδία, δεν έχει ακόμη τεθεί σε λειτουργία.

Πριν από την 28η Φεβρουαρίου του 2023 τα δρομολόγια Αθήνα – Θεσσαλονίκη ήταν έξι. Μετά την τραγωδία έγιναν πέντε και μετά την κακοκαιρία Daniel τέσσερα.

πηγή