Booking.com: Οι 7 μεγάλες τάσεις στα ταξίδια το 2024

Επτά προβέψεις για τα ταξίδια το 2024 παρουσιάζει η Booking.com, έπειτα από παγκόσμια έρευνα που διενήργησε σε δείγμα 27.000 ταξιδιωτών από 33 χώρες.

1. Θα (ξανα)εφεύρουμε τον εαυτό μας | Το 68% των ταξιδιωτών πιστεύει ότι μεταμορφώνεται στην καλύτερη εκδοχή του εαυτού του κατά τη διάρκεια των διακοπών. Ποια εκδοχή του εαυτού όμως επιλέγουν να επιδείξουν; Με το 62% να απολαμβάνει τον μανδύα της ανωνυμίας που προσφέρουν τα ταξίδια, το 37% να λέει φανταστικές ιστορίες για τη ζωή του και το 57% να αποπνέει «ενέργεια πρωταγωνιστή», οι ταξιδιώτες προσθέτουν το στοιχείο της ίντριγκας το 2024. Και στην προσπάθεια να βρεθούν στο τιμόνι των περιπετειών τους, το 42% θα εξέταζε ακόμη και να νοικιάσει ένα πιο κομψό αυτοκίνητο από αυτό που οδηγεί στην πατρίδα.

2. Θα βουτήξουμε σε πιο ψυχρά νερά | Επειδή οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν τα τελευταία χρόνια, το 67% των ταξιδιωτών αναζητά αποδράσεις με επίκεντρο το νερό. Το 36% λαχταρά για τη θέα ενός ωκεανού ή μιας λίμνης και το 75% βρίσκει άμεση χαλάρωση δίπλα στο νερό. Εν τω μεταξύ, το 18% δίνει προτεραιότητα στην ευεξία, προτιμώντας καταλύματα ευεξίας παρά τις όχθες ενός ποταμού. Τα ξενοδοχεία με έμφαση την υγεία πυροδοτούν την περιέργεια του 20% των ταξιδιωτών και τα καταλύματα με έμφαση στη ψυχεδέλια προκαλούν το 14%. Για μερικούς, ο αδιάκοπος νυχτερινός ύπνος είναι προτεραιότητα, με το 58% να επιλέγουν ξενοδοχεία που επικεντρώνονται στον ύπνο. Το 48% ντριγκάρεται από το τάντρα, επιθυμώντας μια βαθύτερη σωματική σύνδεση με τον/τη σύντροφο.

3. Θα παραδοθούμε στο άγνωστο | Το 52% των ταξιδιωτών θέλει να κάνει κράτηση για ταξίδια σε προορισμό που παραμένει μυστήριο μέχρι την άφιξή τους σε αυτόν. Αναζητώντας μια απόδραση από την καθημερινότητα, το 56% επιθυμεί να εξερευνήσει έναν άγνωστο προορισμό και το 34% είναι πρόθυμο να ταξιδέψει με αγνώστους. Θα δούμε επίσης μια αξιοσημείωτη μετατόπιση από τον άκαμπτο σχεδιασμό στον αυθορμητισμό. Η πλειονότητα (55%) προτιμά να ξεκινήσει το ταξίδι χωρίς καθορισμένα σχέδια, ενώ τα δύο τρίτα (69%) επιλέγουν μη αυστηρά δρομολόγια, που τους επιτρέπουν να προσαρμόζονται στην πορεία. Για το λόγο αυτό, η τεχνητή νοημοσύνη πρόκειται να γίνει κύριο χαρακτηριστικό των ταξιδιών κατά το επόμενο έτος. Το 48% των ταξιδιωτών εμπιστεύεται πλέον την τεχνητή νοημοσύνη για τον προγραμματισμό των ταξιδιών τους, μια τάση υιοθετήθηκε με το AI Trip Planner της Booking.com.

4. Θα δοκιμάσουμε γνώριμες και νέες  γεύσεις | Το 78% των ταξιδιωτών διψά για νέες γεύσεις. Οι μισοί σχεδιάζουν τα ταξίδια τους με βάση συγκεκριμένα εστιατόρια ή πιάτα, με το 61% να δίνει προτεραιότητα στη μάθηση για την προέλευση του εμβληματικού πιάτου ενός προορισμού. Η τεχνολογία αναδιαμορφώνει επίσης τον τρόπο με τον οποίο απολαμβάνουμε το φαγητό, με το 46% να αναζητά καθηλωτική «phygital» (φυσική και ψηφιακή) εμπειρία δείπνου μέσω VR ή AR, ενώ το 63% γοητεύεται από καινοτόμες επιλογές φυτικής προέλευσης, όπως οι βίγκαν μπριζόλες με τρισδιάστατη εκτύπωση και το «φουά γκρα» μανιταριών. Πάνω από το ένα τέταρτο των ταξιδιωτών (27%) είναι ανοιχτοί στην υπηρεσία προσωπικού σεφ το επόμενο έτος, με τη Gen Z να προηγείται με ποσοστό 37%.

5. Θα ταξιδέψουμε μαζί ή θα περιπλανηθούμε μόνοι | Το 2024, τα ταξίδια θα υποστούν μια βαθιά μεταμόρφωση που καθορίζεται από μια συλλογική δίψα για βαθύτερες συνδέσεις και την αυτοανακάλυψη. Το 24% των ταξιδιωτών θέλει να ενισχύσει τους δεσμούς του με τους συντρόφους του. Τα ταξίδια θα αναζωπυρώσουν τις σχέσεις και θα πυροδοτήσουν νέα ειδύλλια: το 39% αναζητά ταξίδια matchmaking, ενώ το 35% ελπίζει να θεραπεύσει μια ερωτική απογοήτευση ταξιδεύοντας στο εξωτερικό. Τα μοναχικά ταξίδια ανθούν επίσης, με το 59% να θέλει να τολμήσει να ταξιδέψει χωρίς συντροφιά. Ακόμη και οι γονείς εντάσσονται στην ίδια τάση, με το 58% να προγραμματίζει ταξίδια χωρίς παιδιά, δίνοντας προτεραιότητα στην αυτο-ανάπτυξη. Οι άνδρες προτιμούν περισσότερο από τις γυναίκες τα μοναχικά ταξίδια (63% έναντι 54% των γυναικών).

6. Θα δώσουμε προτεραιότητα στην προσιτή πολυτέλεια | Το 47% μπορεί θα σταματήσει προσωρινά τα παιδιά από το σχολείο για ντα ταξιδέψει εκτός αιχμής και το 46% σχεδιάζει να μειώσει τα φιλοδωρήματα, ενώ το 39% των ιδιοκτητών κατοικίδιων θα πάρουν μαζί στις διακοπές τα κατοικίδιά τους για να μειώσουν το κόστος φύλαξης κατοικίδιων. Το στοιχείο της πολυτέλειας όμως συνεχίζει να είναι επιθυμητό, με το 34% των ταξιδιωτών να αναφέρει ότι θα δανειζόταν επώνυμα ρούχα και αξεσουάρ από την οικογένεια ή φίλους για να τα φορέσουν στο ταξίδι ώστε να αποφύγουν τα έξοδα αγοράς προϊόντων πολυτελείας. Ωστόσο, πάνω από το μισό (54%) θα πλήρωνε για αναβαθμίσεις καταλυμάτων και το 47% είναι πρόθυμο να επενδύσει σε αναβαθμίσεις πτήσεων ή τρένων, αρκεί αυτές να μην κοστίζουν μια περιουσία.

7. Θα επιλέξουμε την αειφορία και τα κρυμμένα διαμάντια | Ο κόσμος των ταξιδιών είναι έτοιμος για μια βιώσιμη αναμόρφωση. Πάνω από το ήμισυ (53%) των ταξιδιωτών αναζητούν καταλύματα που συνδυάζουν την άνεση με καινοτόμα χαρακτηριστικά βιωσιμότητας. Λαχταρούν τη γαλήνη της φύσης σε εσωτερικούς χώρους, με το 65% να επιθυμεί χώρους πρασίνου και φυτά στη διαμονή τους. Η βιωσιμότητα δεν είναι απλώς λέξη-κλειδί – είναι τρόπος ζωής. Οι ταξιδιώτες ενδιαφέρονται για φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές και, ακόμη περισσότερο, για ανταμοιβές εφαρμογών για τη λήψη βιώσιμων αποφάσεων (60%). Η αυθεντικότητα είναι το κλειδί, με το 47% να θέλει να συνδεθεί με τους ντόπιους σε λιγότερο γνωστές ταξιδιωτικά περιοχές και το 44% να τολμήσει να επιλέξει μη τουριστικούς προορισμούς.

πηγή