Πώς θα αντιμετωπίσει η Γαλλία το overtourism

Τις 10 προτάσεις της για την άμεση αντιμετώπιση του overtourism παρουσίασε η Γαλλική Συμμαχία Τουρισμού (Alliance Française du Tourisme), που έχει μέλη της διακεκριμένες ταξιδιωτικές εταιρείες.

Οι προτάσεις διαμορφώθηκαν μετά από μελέτης που ανέλυσε τις κοινωνικές, οικονομικές, πολιτιστικές και περιβαλλοντικές συνέπειες από τον υπερτουρισμό στη Γαλλία με την πάροδο του χρόνου.

Στόχος της μελέτης ήταν η ύπαρξη μίας εμπεριστατωμένης άποψης για την καταπολέμηση των πραγματικών ή αντιληπτών κακών του overtourism ή του τουρισμού γενικότερα.

Η Alliance Française du Tourisme, έχει αναπτύξει 10 προτάσεις για τη ρύθμιση του υπερτουρισμού και τη δημιουργία ενός σχεδίου βιώσιμης ανάπτυξης, σε ευθυγράμμιση με τη γαλλική τουριστική προσέγγιση.

Πώς θα αντιμετωπίσει η Γαλλία το overtourism

  • Για τη βελτίωση των δημόσιων πολιτικών τουρισμού, είναι σημαντικό να υπάρχει μια ενιαία, συμμετοχική και χωρίς αποκλεισμούς προσέγγιση διακυβέρνησης.
    Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με τη δημιουργία δομών σε κάθε προορισμό που διευκολύνουν τον διάλογο μεταξύ τοπικών αρχών, επαγγελματιών και κατοίκων.
    Αυτός ο διάλογος θα πρέπει να επικεντρωθεί στον αντίκτυπο της τουριστικής ανάπτυξης και στην εξεύρεση λύσεων σε τυχόν ζητήματα που προκύπτουν.
  • Θα πρέπει να θεσπιστούν τοπικοί και εθνικοί κανονισμοί για να διασφαλιστεί ότι όλοι σέβονται το γαλλικό τουριστικό μοντέλο, λαμβάνοντας υπόψη τη «φέρουσα ικανότητα» του προορισμού.
    Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με τη χρήση μεγάλων δεδομένων, νέων τεχνολογιών και σύγχρονων εργαλείων παρακολούθησης για την παρακολούθηση των τουριστικών ροών.
  • Για την αποτελεσματική χρήση της μεθοδολογίας προοπτικής, συνιστάται η εφαρμογή στρατηγικών κοντά στις περιοχές. Αυτές οι στρατηγικές θα πρέπει να συντονίζονται σε εθνικό επίπεδο και να περιλαμβάνουν ποσοτικούς και ποιοτικούς δείκτες για τη μέτρηση του συνολικού αντίκτυπου του τουρισμού στον προορισμό και τον πληθυσμό του.
    Η αποκέντρωση των ροών και η δόμηση μιας παγκόσμιας προσφοράς ολοκληρωμένων υπηρεσιών στις περιοχές μπορεί να ωφελήσει σε μεγάλο βαθμό τον τοπικό πληθυσμό.
  • Για να βελτιώσετε τον τουρισμό, εξετάστε το ενδεχόμενο αναδιανομής των ροών σε όλη την περιοχή δημιουργώντας νέους τουριστικούς προορισμούς και δρομολόγια με έντονη εδαφική εστίαση.
    Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με τη βελτίωση των καταλυμάτων, των επιλογών για φαγητό και των συνολικών υπηρεσιών στον προορισμό. Επιπλέον, η βελτίωση της κινητικότητας και της συνδεσιμότητας θα βοηθήσει στην επιτάχυνση αυτής της διαδικασίας.
  • Μπορούμε να βελτιώσουμε καλύτερα τις εμπειρίες των πελατών τμηματοποιώντας και στοχεύοντας ομάδες τουριστών ή ενσωματώνοντας νέες τεχνολογίες όπως η επαυξημένη πραγματικότητα για να παρέχουμε στους ταξιδιώτες πιο ενημερωτικές εμπειρίες.
  • Ένας τρόπος για την προώθηση του υπεύθυνου τουρισμού είναι προσφέροντας βιωματικές και βασισμένες σε εκδηλώσεις δραστηριότητες που ωφελούν τους ντόπιους και τους τουρίστες.
    Αυτό μπορεί επίσης να περιλαμβάνει την παροχή στους ντόπιους δωρεάν εισόδου, μειωμένες τιμές, ειδικές άδειες ή κάρτες πρόσβασης σε τουριστικούς χώρους, βοηθώντας τους να ανακτήσουν τους χώρους τους. Επιπλέον, είναι σημαντικό να διαχειριζόμαστε τις τουριστικές ροές καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και να προσαρμόζουμε τις εποχιακές αλλαγές.
  • Για να εξισορροπηθεί ο αριθμός των τουριστών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, είναι σημαντικό να απο-εποχικοποιηθεί ο τουρισμός. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την προώθηση δραστηριοτήτων και εμπειριών εκτός εποχής, τη διοργάνωση εκδηλώσεων κατά τη διάρκεια της εκτός εποχής ή την προσαρμογή των τιμών για την ενθάρρυνση των επισκέψεων σε λιγότερο δημοφιλείς περιόδους.
    Με αυτόν τον τρόπο, η ροή των τουριστών μπορεί να κατανεμηθεί ομοιόμορφα με την πάροδο του χρόνου.
  • Για να εξασφαλιστεί καλύτερη οικονομική προβλεψιμότητα και ασφάλεια δικαίου για τους επιχειρηματίες και τους επενδυτές, θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα όργανο προβληματισμού και διαβούλευσης μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας και του τουριστικού τομέα.
    O φορέας στοχεύει να συντονίσει τις ημερομηνίες των σχολικών διακοπών με την εποχικότητα, επιτυγχάνοντας έτσι τα βέλτιστα αποτελέσματα και για τα δύο μέρη. Ευαισθητοποίηση του πληθυσμού σχετικά με τα οφέλη από την ανάπτυξη τουριστικών δραστηριοτήτων και των τουριστών για τις επιπτώσεις του τουρισμού στην περιοχή.
  • Για να προωθηθούν καλύτερες σχέσεις μεταξύ των κοινοτήτων υποδοχής και των τουριστών, ο τουριστικός τομέας και οι δημόσιες αρχές πρέπει να επικοινωνούν πιο αποτελεσματικά σχετικά με τις θετικές οικονομικές, κοινωνικές και πολιτιστικές επιπτώσεις του τουρισμού.
  • Στόχος είναι να εκπαιδεύσουμε τους τουρίστες, τα κοινωνικά δίκτυα και τους ενδιαφερόμενους σχετικά με τις αρνητικές επιπτώσεις του υπερτουρισμού στις τοπικές παραδόσεις και κανονισμούς. Σκοπεύουμε να το πετύχουμε αυτό μέσω εκστρατειών επικοινωνίας, κωδίκων συμπεριφοράς και προώθησης του αργού τουρισμού.

πηγή