4+1 νέα μουσικά βιβλία από τις εκδόσεις Fagottobooks

5 νέες κυκλοφορίες για όσους αγαπούν τη μουσική

Ο μαγικός κόσμος της κιθάρας

Παρισιάδης Κώστας — Πάσσαρη Αναστασία (εικονογράφηση)

65 τραγούδια – ακουστικό υλικό – συνοδευτική παρτιτούρα δασκάλου – στίχοι

Μικρέ μας φίλε, Ένας νέος κόσμος ανοίγεται μπροστά σου: ο κόσμος της μουσικής! Ξεκινάς ένα μαγικό ταξίδι που θα σου προσφέρει αμέτρητες στιγμές χαράς και ευτυχίας! Μέσα από την εκμάθηση της κιθάρας αλλά και της μουσικής γενικότερα θα μπορείς να δημιουργείς υπέροχους ήχους που θα σε γεμίζουν με όμορφες σκέψεις και συναισθήματα.

Ο δάσκαλος σου θα σε μάθει με τη βοήθεια αυτού του βιβλίου να παίζεις κιθάρα εύκολα και γρήγορα, με γνωστές μελωδίες και τραγούδια που το καθένα με τη σειρά του σε προχωράει ένα βήμα πιο πέρα κάνοντας την εκμάθηση ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική.

Περισσότερα για το βιβλίο εδώ

 

Ο ήχος ως υλικό στη σύγχρονη μουσική δημιουργία

Γεωργάκη Αναστασία

Ο ήχος, ως υλικό στη μουσική και ως προς την υπολογιστική του διάσταση στη δυτική κουλτούρα, με βαθιές ρίζες στην αρχαία ελληνική σκέψη και στους πυθαγορείους, επαναπροσδιορίζεται στη σύγχρονη μουσική δημιουργία μέσω διαφορετικών προσεγγίσεων, με τη χρήση καινοτόμων τεχνολογιών.

Στο πλαίσιο αυτού του βιβλίου, έχουν ταξινομηθεί και επεξεργαστεί υλικά από διάφορα δοκίμια και άρθρα που έχουν δημοσιευθεί κατά καιρούς σε περιοδικά και ξενόγλωσσους συλλογικούς τόμους βιβλίων με κύριο άξονα την αναφορά στον ήχο ως υλικό στη σύγχρονη μουσική δημιουργία: από τον ήχο ως γράφημα, τον ήχο ως φύση, τον ήχο ως φωνή έως και τον ήχο ως τεχνούργημα φωτίζουμε σημαντικές πτυχές των σύγχρονων τάσεων της μουσικής στο δεύτερο μισό του 20ού αιώνα, όπου ο ήχος εξετάζεται μέσω της ανάλυσης των δομικών του χαρακτηριστικών, της φυσικής επεξεργασίας στην οργανική γραφή, των ψηφιακών τεχνικών ηχητικής σύνθεσης και των τεχνικών της διάδρασης.

Περισσότερα για το βιβλίο εδώ

 

Ουμανισμός και μουσική στην ιταλική αναγέννηση

Κούντουρας Δημήτρης

Το ουμανιστικό κίνημα υπήρξε καθοριστικό για τη δυτική σκέψη και την ιστορία των ιδεών και, κατά συνέπεια, για τη μουσική, αναζωογονώντας, ταυτόχρονα, το ενδιαφέρον για τον αρχαίο κόσμο. Ο αναγεννησιακός Ουμανισμός συνδέεται με την αναβίωση του αρχαίου πνεύματος σε επίπεδο φιλοσοφικό, πολιτιστικό και ιδεολογικό.

Στο πλαίσιο αυτό οι ουμανιστές έμεναν αμήχανοι, μη γνωρίζοντας τίποτα για τη μουσική των αρχαίων. Ως εκ τούτου, ο μουσικός πειραματισμός στην απαγγελία αρχαίων κειμένων με αυτοσχεδιαστική μουσική άρχισε να διαφοροποιεί το «μεσαιωνικό» μοντέλο μουσικο-ποιητικών μορφών του 15ου αιώνα. Η ολοένα και μεγαλύτερη τάση για έκφραση του ποιητικού κειμένου, της μετρικής και του νοήματός του έφεραν δραματικές αλλαγές στη μουσική πραγματικότητα της Αναγέννησης αλλά και του Μπαρόκ.

Η μονογραφία αυτή απευθύνεται τόσο στο ειδικό μουσικόφιλο κοινό όσο και σ’ ένα κοινό με ευρύτερο ενδιαφέρον για την Αναγέννηση και την ιδεολογία της εποχής.

Περισσότερα για το βιβλίο εδώ

 

Βυζαντινά μουσικά σημάδια

Troelsgård Christian — Παπαδόπουλος Γεράσιμος-Σοφοκλής (μετάφραση) — Αλεξάνδρου Μαρία (επιστημονική επίβλεψη)

Μια νέα εισαγωγή στη Μεσοβυζαντινή Σημειογραφία

Από τον 8ο κιόλας αιώνα, εμφανίζονται στο Βυζάντιο οι πρώτες απόπειρες μουσικής καταγραφής, οι οποίες εξελίσσονται και οδηγούν στην ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος, της λεγόμενης «Μεσοβυζαντινής σημειογραφίας», στα μέσα του 12ου αιώνα.

Τα μουσικά αυτά σημάδια υποβοηθούν την ψαλτική πράξη και διδασκαλία μέχρι και τις αρχές του 19ου αιώνα, οπότε η μεταρρύθμιση της «Νέας Μεθόδου» λαμβάνει χώρα με κέντρο την Κωνσταντινούπολη.

Ο καθηγητής Christian Troelsgård, κορυφαίος σύγχρονος εκφραστής της περίφημης «Σχολής της Κοπεγχάγης», συγκεντρώνει σε αυτό το βιβλίο γνώσεις και εμπειρίες του ιδίου, αλλά και γενικότερα των εκπροσώπων των Monumenta Musicae Byzantinae, σχετικά τόσο με την αποκωδικοποίηση της Μεσοβυζαντινής σημειογραφίας, όσο και με τις ποικίλες πτυχές του Βυζαντινού Άσματος (οκταηχία, γένη μελοποιίας, ρεπερτόριο κ.λπ.).

Το εγχειρίδιο ξεκινάει με τέσσερα κεφάλαια εισαγωγικού χαρακτήρα, τα οποία εισάγουν τον αναγνώστη βήμα-βήμα σε ζητήματα που αφορούν τη γλώσσα των βυζαντινών ύμνων και τροπαρίων, τα είδη βυζαντινής μουσικής γραφής καθώς και διάφορους τρόπους μεταγραφής της παλαιάς παρασημαντικής στο πεντάγραμμο ή σε αλφαβητικό σύστημα, με έμφαση στο σύστημα μεταγραφής που χρησιμοποιείται στο παρόν βιβλίο.

Περισσότερα για το βιβλίο εδώ

 

Αγγλοελληνικό Γλωσσάρι Βασικών Όρων της Βυζαντινής Μουσικολογίας

Παπαδόπουλος Γεράσιμος-Σοφοκλής (επιμέλεια)

Bασισμένο στο βιβλίο του Christian Troelsgård “Byzantine Neumes”

Η επιστήμη της Βυζαντινής Μουσικολογίας αριθμεί περισσότερο από ένα αιώνα ζωής, με την πλειοψηφία των μελετημάτων της να είναι γραμμένα στα ελληνικά και στα αγγλικά. Το Γλωσσάρι αυτό επιχειρεί για πρώτη φορά την αντιστοίχιση των δύο γλωσσικών κωδίκων σε επίπεδο ορολογίας, αλλά και σημασίας.

Επιμελημένο από τον μουσικολόγο και γλωσσολόγο Γεράσιμο-Σοφοκλή Παπαδόπουλο, το Γλωσσάρι αποτελεί απόσταγμα της διαδικασίας μετάφρασης του βιβλίου του καθηγητή Christian Troelsgård “Byzantine Neumes”, η οποία έχει επίσης εκδοθεί από τις εκδόσεις Fagottobooks. Οι ορισμοί που παρατίθενται έχουν αλιευθεί κατά κύριο λόγο από το εν λόγω βιβλίο, με κάποιες προσθήκες του ίδιου του επιμελητή, όπου αυτό κρίθηκε απαραίτητο.

Περισσότερα για το βιβλίο εδώ

 

Για όσο διάστημα διαρκέσει η καραντίνα, μπορείτε να κάνετε την παραγγελία σας μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος www.fagottobooks.gr, μέσω email στο sales@fagottobooks.gr ή τηλεφωνικά στο 2645021095.