Τι ζητάει ο σύγχρονος ταξιδιώτης – Οι εξειδικευμένες δραστηριότητες και το “digital” στο επίκεντρο της ζήτησης

Πηγή φωτό: Pixabay

Από τη Χριστίνα Λαΐνοπούλου

Η αγορά των tour, των ατραξιόν και των δραστηριοτήτων (ΤΑΑ) αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς, με στόχο τη δημιουργία μοναδικών και πληρέστερων εμπειριών για καταναλωτές που εμφανίζουν όλο και περισσότερο φιλικό προφίλ στην τεχνολογία.

Η πανδημία πυροδότησε μια ψηφιακή επανάσταση στον κλάδο, η οποία είχε ξεκινήσει ήδη στους κλάδους των ξενοδοχείων και των αερομεταφορών, με αποτέλεσμα συγκεκριμένες διαδικασίες να έχουν επιταχυνθεί.

Σύμφωνα με τη μελέτη «Are You Experienced?» που διενήργησε η έκτη μεγαλύτερη εταιρία ΙΤ στον κόσμο, NTT DATA, σε συνεργασία με την Globick, η επιτάχυνση αυτή οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις αλλαγές που παρουσιάζονται στην καταναλωτική συμπεριφορά.

Τέλος οι κρατήσεις τελευταίας στιγμής για tour και δραστηριότητες

Λόγω των περιορισμών χωρητικότητας που επιβλήθηκαν λόγω της πανδημίας, οι καταναλωτές άλλαξαν τη στρατηγική κρατήσεων και πλέον δεν περιμένουν να κάνουν κράτηση την τελευταία στιγμή αλλά προγραμματίζουν τα ταξίδια τους από νωρίς.

Το ποσοστό των ταξιδιωτών που περιμένουν την τελευταία στιγμή για να προβούν σε κράτηση, παρουσιάζει μείωση από 38% το 2019 στο 14% το 2021. Το 46% αγοράζει τα εισιτήριά του μια εβδομάδα ή περισσότερο πριν από το ταξίδι. Ως αποτέλεσμα, η χρήση των ψηφιακών καναλιών για την πραγματοποίηση κράτησης έχει εκτοξευθεί, με το 47% των καταναλωτών να αγοράζουν τα εισιτήριά τους online, από τον υπολογιστή ή το κινητό τους τηλέφωνο, έναντι αντίστοιχου ποσοστού 28% το 2019.

Οι ταξιδιωτικές εταιρείες που επιθυμούν να επωφεληθούν από αυτές τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών πρέπει να βελτιώσουν και να κάνουν πιο φιλικά στο χρήστη την αναζήτηση, τις κρατήσεις και την επιβεβαίωση σε πραγματικό χρόνο των υπηρεσιών τους στον προορισμό. Σε αυτό το κομμάτι, τα online τουριστικά γραφεία (OTA) έχουν ένα μικρό πλεονέκτημα.

Ένας από τους κύριους παράγοντες στην προσφορά κατάλληλων προϊόντων με βάση την αγορά-στόχο κάθε τουριστικής επιχείρησης, είναι η εξατομίκευση των προσφορών και η διευκόλυνση των αναζητήσεων των πελατών. Οι ταξιδιωτικές εταιρείες πρέπει επίσης να διασφαλίζουν ότι είναι εξίσου εύκολη η περιήγηση και η κράτηση και στα προϊόντα TAA τρίτων που πωλούνται στους ιστότοπούς τους.

Οι συστάσεις για εξατομικευμένα προϊόντα υπερτερούν κατά πολύ των γενικών προσφορών. Εάν ένας καταναλωτής κάνει κλικ σε μία μόνο εξατομικευμένη πρόταση, το ποσοστό μετατροπής του σε πελάτη αυξάνεται από 1% σε 4%. Υπάρχουν ακόμη και εξελιγμένοι αλγόριθμοι που κάνουν εξατομικευμένες και αποτελεσματικές συστάσεις, οι οποίες καταλήγουν να μειώνουν τους χρόνους αναζήτησης και να αυξάνουν τις πωλήσεις.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Globick, Xavier Boixeda, επισημαίνει ότι ο κλάδος δραστηριοτήτων στον προορισμό, που είναι ο τρίτος μεγαλύτερος στον τουρισμό, πρέπει να γίνει κεντρικό χαρακτηριστικό των προσφορών των online και παραδοσιακών τουριστικών γραφείων και μπορεί να περιλαμβάνει και παρόχους υπηρεσιών φιλοξενίας και μεταφορών.

Πρόκειται για μια αναπτυσσόμενη αγορά εν μέσω μιας ιδιαίτερα σημαντικής διαδικασίας ψηφιοποίησης, η οποία πραγματοποιείται σε μια εποχή κατά την οποία όσοι τη διαχειρίζονται ως κεντρικό τους προϊόν και όχι ως… ταξιδιωτικό αξεσουάρ, θα μπορούν να αποκτήσουν μεγάλη αξία υψηλών αποδόσεων, υπογράμμισε ο κ. Boixeda.

Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας που πρέπει να λαμβάνεται υπόψη είναι οι συνέργειες με μεσάζοντες που ειδικεύονται στην αγορά ΤΑΑ, που μπορούν να διευκολύνουν την πρόσβαση στα καλύτερα προϊόντα της αγοράς υπό τις καλύτερες δυνατές συνθήκες. Οι επωνυμίες που θέλουν να πουλήσουν με επιτυχία προϊόντα TAA πρέπει να βεβαιωθούν ότι η ροή των κρατήσεων, η εξυπηρέτηση πελατών και η προσέγγιση πωλήσεων για αυτά τα προϊόντα είναι ευθυγραμμισμένη με την επωνυμία, ολοκληρωμένη και συνεκτική.

Πηγή