Πόσο θα αναπτυχθεί ο οικοτουρισμός έως το 2033

Η παγκόσμια αγορά οικοτουρισμού προβλέπεται να έχει αξία 22,48 δις δολαρίων το 2023. Σύμφωνα με το Future Industry Insights (FMI), ο οικοτουρισμός εκτιμάται ότι θα φτάσει στα 90,95 δις δολάρια σε αγοραία αξία μέχρι το τέλος του 2033, αυξάνοντας κατά 15% CAGR.

Λόγω της αυξανόμενης αστικοποίησης καθώς και των εισοδημάτων, οι υπαίθριες ψυχαγωγικές δραστηριότητες, τα μεμονωμένα ταξίδια και τα ταξίδια μεταμόρφωσης έρχονται πιο κοντά. Αυτή η εξέλιξη σε δημοτικότητα μπορεί να αποδοθεί στην παγκόσμια επιχείρηση οικοτουρισμού.

Κορυφαίες αλυσίδες φιλοξενίας προσφέρουν πλέον πέρα από ένα απλό δωμάτιο. Εκτός από την επένδυση στο μάρκετινγκ social media, χρησιμοποιούν τεχνικές για την κατασκευή οικολογικών καταλυμάτων και κατασκηνώσεων, σχεδιάζουν μονοπάτια και συντονίζουν εκδρομές.

Προσφέρουν στους ντόπιους δουλειά, εξετάζουν τις οικολογικές και πολιτιστικές επιπτώσεις του οικοτουρισμού. Εργάζονται σε πρωτοβουλίες που υποστηρίζουν την ανακύκλωση, δίνουν έμφαση στην ενεργειακή απόδοση και την επαναχρησιμοποίηση του νερού.

Ως αποτέλεσμα, η αγορά επεκτείνεται. Επειδή πολλές εθνικές κυβερνήσεις προωθούν ενεργά τον τομέα μέσω της δημόσιας εκπαίδευσης, προγραμμάτων κατάρτισης, συλλογής και ανάλυσης δεδομένων και εταιρικών συνεργασιών, αναμένεται ανάπτυξη στην παγκόσμια αγορά οικοτουρισμού.

Ανάλυση ζήτησης οικοτουρισμού (2018 έως 2022) έναντι προοπτικών αγοράς (2023 έως 2033)

Η βιομηχανία οικοτουρισμού αναμένεται να αναπτυχθεί με ρυθμό 15% μεταξύ 2023 και 2033.
Θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν τρεις χρονικές περίοδοι για την κατηγοριοποίηση των προοπτικών της αγοράς: Άμεση, μεσαία και μακροπρόθεσμη.

  • Άμεση (2023 έως 2025): Οι ταξιδιώτες συνειδητοποιούν περισσότερο την πιθανή βλάβη που μπορεί να προκαλέσει ο τουρισμός στο περιβάλλον, συμπεριλαμβανομένων ανησυχιών όπως η ρύπανση, η κλιματική αλλαγή και η προστασία της άγριας ζωής, στο εγγύς μέλλον.
    Ως αποτέλεσμα, πολλοί τουρίστες αναζητούν φιλικές προς το περιβάλλον ταξιδιωτικές εμπειρίες που αντικατοπτρίζουν τις αξίες τους και τους επιτρέπουν να έχουν μικρότερο αντίκτυπο στο περιβάλλον.
  • Μεσαία (2025 έως 2028): Μέσα στα επόμενα πέντε έως δέκα χρόνια, πολλές εταιρείες θα έχουν ενσωματώσει τη βιωσιμότητα και την κοινωνική ευθύνη στις επιχειρηματικές τους πρακτικές.
    Αυτό περιλαμβάνει ξενοδοχεία φιλικά προς το περιβάλλον, σχέδια αντιστάθμισης άνθρακα και ευσυνείδητες ταξιδιωτικές συνήθειες που δίνουν στη γειτονιά και το περιβάλλον κορυφαία προτεραιότητα.
    Μέσω αυτών των δραστηριοτήτων, οι επιχειρήσεις μπορούν να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό και να προσελκύσουν κοινωνικά συνειδητοποιημένους τουρίστες.
  • Μακροπρόθεσμη (μεταξύ 2028 και 2033): Πολλές κυβερνήσεις προωθούν τον οικοτουρισμό ως τρόπο για την ενθάρρυνση της μακροπρόθεσμης οικονομικής ανάπτυξης και την προστασία των φυσικών οικοτόπων.
    Παραδείγματα των ειδών βοήθειας που μπορούν να παρασχεθούν περιλαμβάνουν επενδύσεις σε υποδομές, οικονομικά κίνητρα για τις εταιρείες να υιοθετήσουν βιώσιμες πρακτικές και εκστρατείες δημοσίων σχέσεων για εστίες αειφόρου τουρισμού.

Πώς επηρεάζει ο οικολογικός τουρισμός την επέκταση της βιομηχανίας

Οι ταξιδιώτες έχουν διάφορους τρόπους να βιώσουν οικολογικές περιηγήσεις. Υπάρχουν πολλές στρατηγικές για την αύξηση της βιωσιμότητας του ταξιδιού.

Για παράδειγμα, η διείσδυση στην αγορά για τον τουρισμό οικολογικής διαμονής αυξάνεται. Οι οικοτουρίστες προτιμούν για διαμονή καταλύματα που κατασκευάστηκαν με γνώμονα τη βιωσιμότητα και το περιβάλλον.

Στον τουρισμό οικολογικών καταλυμάτων, οι ταξιδιώτες μπορούν να επωφεληθούν από τη διαμονή τους σε διάφορα περιβάλλοντα. Από οικολογικά θέρετρα, camp, ξενώνες και ξενοδοχεία κατασκευασμένα από βιώσιμα υλικά.

Ακόμη και για τους τουρίστες, υπάρχει μεγάλη δυνατότητα να απολαύσουν διάφορες δραστηριότητες οικοτουρισμού, όπως πεζοπορία, καγιάκ ή παρατήρηση πουλιών.

Λόγω της ευκολότερης πρόσβασης σε πληροφορίες μέσω του Διαδικτύου και πολλών πρωτοβουλιών ευαισθητοποίησης που χρηματοδοτούνται από κυβερνήσεις, οι άνθρωποι έχουν μεγαλύτερη επίγνωση του αειφόρου τουρισμού.

Ο οικοτουρισμός προωθεί τη βιώσιμη κοινοτική ανάπτυξη, ενώ παράλληλα επιτρέπει τη διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος.

Πολλά κράτη μεταμορφώνουν επίσης τις πόλεις τους σε εστίες οικοτουρισμού που όχι μόνο δημιουργούν ευκαιρίες απασχόλησης, αλλά προστατεύουν επίσης το περιβάλλον, τους γηγενείς πολιτισμούς και τα ζώα.

Η ζήτηση για οικοτουρισμό αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια, ενισχύοντας την επέκταση του τομέα.

Πώς η βελτίωση των υποδομών στην περιφέρεια ωθεί τη βιομηχανία οικοτουρισμού

Για να προετοιμαστούν για την άφιξη/αναχώρηση μεγάλου αριθμού τουριστών στο μέλλον χώρες, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, οι ΗΠΑ, η Γαλλία κ.ά. επενδύουν στη βελτίωση των αεροδρομίων τους.

Επιπλέον, πολλά κράτη εργάζονται για την ανοικοδόμηση ορισμένων υποδομών και τοποθεσιών πολιτιστικής κληρονομιάς τους. Μεταξύ των πιο δημοφιλών προορισμών για τους οικοτουρίστες είναι τα ιστορικά ορόσημα.

Πώς μπορούν οι πάροχοι να αναπτυχθούν στην αγορά του οικοτουρισμού

  • Δημιουργήστε συνεργασίες με τοπικές κοινότητες και οργανισμούς προστασίας: Αυτό μπορεί να βοηθήσει στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης με τους τοπικούς ενδιαφερόμενους φορείς. Παράλληλα διασφαλίζει ότι οι δραστηριότητες οικοτουρισμού ευθυγραμμίζονται με τις ανάγκες και τις αξίες της κοινότητας.
    Συνεργαζόμενοι με οργανισμούς διατήρησης, οι κατασκευαστές και οι πάροχοι υπηρεσιών μπορούν να προωθήσουν τις προσπάθειες διατήρησης και να δημιουργήσουν μοναδικές βιώσιμες τουριστικές εμπειρίες που αναδεικνύουν το φυσικό περιβάλλον και την άγρια ​​ζωή.
  • Εστίαση σε βιώσιμες επιλογές μεταφορών: Η προώθηση βιώσιμων επιλογών μεταφοράς, όπως ηλεκτρικά οχήματα, ποδήλατα ή δημόσια μέσα μεταφοράς, συμβάλει στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα. Παράλληλα, κάνει την περιήγηση πιο ελκυστική για ταξιδιώτες με οικολογική συνείδηση.
  • Εκπαιδευτικές και πολιτιστικές εμπειρίες: Η προσφορά εκπαιδευτικών και πολιτιστικών εμπειριών όπως τοπικά μαθήματα μαγειρικής, μαθήματα γλώσσας ή επίσκεψη πολιτιστικών ορόσημων μπορεί να βοηθήσει τους ταξιδιώτες να αποκτήσουν βαθύτερες γνώσεις για τον προορισμό και να ενισχύσουν τη σύνδεση με την τοπική κοινότητα.
  • Εφαρμόστε υπεύθυνες τουριστικές πρακτικές: Για την προώθηση υπεύθυνων ταξιδιωτικών πρακτικών, οι κατασκευαστές και οι πάροχοι υπηρεσιών θα πρέπει να στοχεύουν στην ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών τους επιπτώσεων, να υποστηρίζουν τις τοπικές κοινότητες και να προωθούν τις προσπάθειες διατήρησης.
    Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τη μείωση των αποβλήτων και των εκπομπών, την υποστήριξη των τοπικών επιχειρήσεων και τη συμμετοχή σε υπεύθυνες ταξιδιωτικές πρακτικές παρακολούθησης άγριας ζωής.
  • Τεχνολογία μόχλευσης: Η αξιοποίηση της τεχνολογίας όπως εικονική πραγματικότητα, επαυξημένη πραγματικότητα ή βίντεο 360 μοιρών, προσφέρουν μια πιο καθηλωτική εμπειρία στους πιθανούς πελάτες.
    Μπορούν επίσης να χρησιμοποιήσουν αναλύσεις δεδομένων για να αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με τις προτιμήσεις και τη συμπεριφορά των πελατών, με στόχο την ανάπτυξη προϊόντων και υπηρεσιών.

Ανταγωνιστικό τοπίο οικοτουριστικής αγοράς

Οι παράγοντες της αγοράς υιοθετούν διάφορες στρατηγικές για να πλοηγηθούν σε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Με στόχο να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, ορισμένοι από τους κορυφαίους παράγοντες της αγοράς οικοτουρισμού επικεντρώνονται σε συγχωνεύσεις και εξαγορές.
Οι εταιρείες συμμετέχουν επίσης ενεργά σε στρατηγικές συνεργασίες και συνεργασίες για να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

πηγή