Έρευνα: Η δύναμη των εντύπων στον τουρισμό

Το 70% των τουριστών χρησιμοποιούν χάρτες, οδηγούς πόλης και άλλα ενημερωτικά έντυπα, καθώς ταξιδεύουν.

Η διαπίστωση αυτή αναδεικνύεται σε εκτενή έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την Visitor International, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Bentley University Center for Marketing Technology.

Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι, η Visitor International, διανέμει κάθε χρόνο πάνω από 530 εκατ. έντυπα, χάρτες και τουριστικούς οδηγούς για λογαριασμό των πελατών της, επιβεβαιώνοντας ότι, παρ’ όλη την τεχνολογία, ο ταξιδιώτης αναζητά την ασφάλεια του χειροπιαστού μέσου πληροφόρησης, ιδιαίτερα όταν περιηγείται σε εντελώς άγνωστα μέρη ή σε πολλαπλούς προορισμούς. Εξάλλου, από την  πανδημία και μετά, οι συμπεριφορές ταξιδιωτών αναψυχής και εργασίας μεταβλήθηκαν, με αποτέλεσμα τα έντυπα να γίνουν ακόμη πιο απαραίτητα στον τουριστικό κλάδο.

Η εξαιρετική σημασία των εντύπων για τους ταξιδιώτες

Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους, οι τουρίστες αναζητούν τα έντυπα και τα προμηθεύονται από διάφορα σημεία, όπως είναι τα Κέντρα Πληροφόρησης/ info centers σε ποσοστό 49%, τα ξενοδοχεία σε ποσοστό 45%, τα αξιοθέατα σε ποσοστό 31%, τα μέσα μαζικής μεταφοράς σε ποσοστό 17%, καθώς και σε άλλους χώρους εστίασης και λιανικής σε ποσοστό 7%. Η συντριπτική πλειοψηφία των τουριστών, σε ποσοστό 87%, κρίνει ότι τα έντυπα είναι πολύ χρήσιμα, ενώ από το ποσοστό αυτό, πάνω από το 90% των Μillennials, ηλικίας 18-24 θεωρούν τα έντυπα πολύ σημαντικά στα ταξίδια τους.

Περαιτέρω, τα στοιχεία που εκτιμούν περισσότερο οι τουρίστες σε έντυπα, χάρτες και ταξιδιωτικούς οδηγούς, είναι η αξιοπιστία κατά 46%, το ότι είναι απτό υλικό κατά 42%, η πληροφόρηση σχετικά με εκθέσεις, εκδηλώσεις και αξιοθέατα σε ποσοστό 44%, το ότι είναι πάντα διαθέσιμα κατά 30%, για τα κουπόνια προσφορών σε αξιοθέατα, εστιατόρια και άλλα, σε ποσοστό 30%, ενώ ένα 25% απάντησε ότι το έντυπο μπορεί κανείς να το μοιραστεί άνετα και να το δώσει εύκολα σε κάποιον άλλο. Επίσης, το 73% των τουριστών, δηλαδή σχεδόν 3 στους 4, μοιράζονται τις πληροφορίες των εντύπων με άλλους τουρίστες, ενώ το 27%, διαβάζοντας τις πληροφορίες του τουριστικού εντύπου, θυμήθηκε να αξιοποιήσει μια υπηρεσία ή να επισκεφθεί ένα αξιοθέατο.

Η αποτελεσματικότητα των εντύπων για τις τουριστικές επιχειρήσεις

Αθροιστικά, τα ανωτέρω στοιχεία εύλογα αποδεικνύουν την εξαιρετική αποτελεσματικότητα των εντύπων στα ταξίδια. Εξάλλου, τα ταξιδιωτικά έντυπα δεν προκύπτουν από περιοδικά ή ταχυδρομικές αποστολές, είναι μία προσωπική επιλογή η οποία απευθύνεται μόνο σε εκείνους που ενδιαφέρονται πραγματικά.

Eνδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι, το 86% των ταξιδιωτών παραδέχτηκε πως τα έντυπα επηρέασαν το ταξίδι του, είτε γιατί επισκέφθηκε περιοχές και επιχειρήσεις που ανακάλυψε σε αυτά και που δεν τις είχε στο μυαλό του πριν, είτε άλλαξε τα σχέδιά του από νέες πληροφορίες, ή ανακάλυψε καινούριες υπηρεσίες και αξιοθέατα. Επιπλέον, το 68% των ταξιδιωτών διατηρεί τα έντυπα καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού του, ενώ το 32% τα παίρνει μαζί του και τα φυλάσσει σαν ενθύμιο.

Τα έντυπα προωθούν τις ιστοσελίδες

Ποια όμως είναι η αλληλεπίδραση με την τεχνολογία; Ακόμη ένα εντυπωσιακό εύρημα της έρευνας, είναι ότι οι ερωτηθέντες χρησιμοποίησαν το κινητό τους, αφού πρώτα συμβουλεύτηκαν το έντυπο, είτε για να βρουν περισσότερες πληροφορίες για όσα διάβασαν, είτε για να κάνουν κρατήσεις και αγορές, πράγμα που σημαίνει ότι το έντυπο είναι εκείνο που ωθεί τον επισκέπτη να αναζητήσει περαιτέρω πληροφορίες στο διαδίκτυο, γεγονός που, όπως αποδεικνύεται, δεν αναφέρεται στα αναλυτικά στοιχεία επισκεψιμότητας του διαδικτύου. Περαιτέρω, οι επισκέπτες που διαβάζουν τα έντυπα, επεσήμαναν ότι απορροφούν τις πληροφορίες καλύτερα από ότι αν τις διάβαζαν online, πράγμα που σημαίνει ότι θυμούνται πολύ πιο εύκολα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που τους παρουσιάζονται στα έντυπα, παρά εκείνα που αναφέρονται σε πυκνές και ατέλειωτες ιστοσελίδες.

Το έντυπο ως κορυφαίο εργαλείο τουριστικού μάρκετινγκ

Συνεπώς, ένα καλά σχεδιασμένο έντυπο, παρέχει αρκετούς τρόπους διασύνδεσης με τις προτεινόμενες επιχειρήσεις. Οι 5 κυριότεροι τρόποι, είναι η φυσική επίσκεψη, η τηλεφωνική επικοινωνία, το email, η ιστοσελίδα και ο κωδικός QRCode. Άρα ο πιο έξυπνος τρόπος για την προσέγγιση επισκεπτών στις στρατηγικές μάρκετινγκ, είναι η ενσωμάτωση εντύπων και ψηφιακών φυλλαδίων στις εκάστοτε καμπάνιες. Εξάλλου, οι τουρίστες δεν φτάνουν σε ένα κατάλυμα απλά για να μείνουν, αλλά επισκέπτονται την περιοχή για να απολαύσουν μια συνολική εμπειρία. Οπότε εάν η επιχείρηση τους καθοδηγήσει σε κορυφαίες τοπικές εμπειρίες, θα κερδίσει επιπλέον εύνοια και πελάτες. Αυτό συμβαίνει γιατί τα έντυπα ανανεώνονται συχνά και παρέχουν δωρεάν τις πιο πρόσφατες πληροφορίες, δημιουργώντας μία επιπρόσθετη ασφάλεια. Γι’ αυτό και προτιμώνται από το προσωπικό στον κλάδο του τουρισμού και της φιλοξενίας, αλλά και γιατί του εξοικονομούν χρόνο.

Εάν οι πελάτες μείνουν ευχαριστημένοι από τη συνολική εμπειρία και τις προτάσεις των εντύπων προβολής, θα γίνουν επαναλαμβανόμενοι, επιδεικνύοντας μεγαλύτερες σε διάρκεια διαμονές, ξοδεύοντας κατ’ επέκταση περισσότερα χρήματα. Στη συνέχεια, οι ταξιδιώτες θα συζητήσουν την εμπειρία τους με τους φίλους και την οικογένειά τους, ενώ το πιθανότερο είναι να αφήσουν μία πολύ καλή online κριτική και τελικά να γίνουν “πρεσβευτές” του προορισμού και του χώρου διαμονής.

Ακόμη ένα εξαιρετικό πλεονέκτημα, είναι η υποστήριξη των τοπικών επιχειρήσεων, οι οποίες, μέσω των ταξιδιωτικών εντύπων, αλληλοεπιδρούν με τις επιχειρήσεις φιλοξενίας, δημιουργώντας επιπλέον ροή πελατών.

Η ανωτέρω έρευνα πραγματοποιήθηκε το 2022 από τη Visitor International, σε συνεργασία με το Κέντρο Τεχνολογίας Μάρκετινγκ του Πανεπιστημίου Bentley σε ΗΠΑ, Καναδά, Μεξικό και Ευρώπη. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 986 άτομα, εκ των οποίων το 78% ήταν σε ταξίδι αναψυχής, το 7% σε επαγγελματικό ταξίδι και το 15% σε συνδυασμό και των δύο.

Επιπλέον, το 60% έμεινε στον προορισμό για 4 ημέρες ή λιγότερο, ενώ το 40% για πάνω από 4 ημέρες. Το 49% διέμενε σε ξενοδοχείο, το 20% σε ενοικιαζόμενο δωμάτιο/σπίτι/VRBO/AirBnB, το 12% με φίλους ή οικογένεια, το 16% σε δικό τους σπίτι, το 6% δεν έμενε στην περιοχή, και το 3% απάντησε ότι έμενε αλλού. Τέλος, το 59% των ερωτηθέντων ήταν γυναίκες, το 39% άνδρες, 1% non-binary και 2% απροσδιόριστου φύλου.

πηγή