Γιατί οι ξενοδοχειακές εμπειρίες έχουν μεγαλύτερη αξία από ποτέ

Από τις σκιές της Μεγάλης Ύφεσης έως τους περισσότερους από 15 εκατ. φοιτητές με χρέη, η αποταμίευση γενεών έναντι της διελκυστίνδας δαπανών δίδαξε, τουλάχιστον στις ΗΠΑ, ότι η ευκολία των υλικών πραγμάτων μπορεί να πάψει να υπάρχει.

Οι οικονομικές αλλαγές, έχουν την τάση να αλλάζουν πολιτισμικά τις προοπτικές καθώς και τις συνήθειες των δαπανών, διαπιστώνει ο κ. Hal Hassall VP Marketing της Groups360, επισημαίνοντας ότι η απόκτηση πραγμάτων φαίνεται να μην αποτελεί πια καθεστώς, τουλάχιστον όχι όπως συνέβαινε στο παρελθόν. Αν και ο τρόπος ζωής επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από το τι μπορεί ο καθένας να αντέξουμε οικονομικά, οι άνθρωποι αποφάσισαν ότι τους εξυπηρετεί καλύτερα να αναρωτηθούν,  «Τι μου προσφέρει αυτό;»

Σχεδόν το 1/3 των Αμερικανών δίνει πλέον προτεραιότητα στις εμπειρίες έναντι των προϊόντων, παρέχοντας σαφή πλεονεκτήματα στους ξενοδόχους.

Η έρευνα δείχνει τη στροφή από την αγορά υλικών πραγμάτων στην απόκτηση εμπειριών λόγω υψηλότερης αντιληπτής αξίας. Οι αγοραστικές συνήθειες εμπεριέχουν λιγότερη ανησυχία για το status quo και λιγότερη δέσμευση για μεγάλες αγορές, επειδή εκλαμβάνονται περισσότερο σαν περιοριστικοί παράγοντες στη ζωή. Η επιλογή να ζήσει κανείς την επόμενη περιπέτεια, σημαίνει ότι εκτιμά πολύ περισσότερο την πρόσβαση στην περιπέτεια αυτή, σε σχέση με την ιδιοκτησία.

Τα Social Media στεγάζουν-και διαδίδουν- τις ταξιδιωτικές εμπειρίες

Πλέον, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παρουσιάζουν έναν κόσμο που εμπορεύεται περισσότερο τον τρόπο ζωής, παρά την απόκτηση αντικειμένων. Ψηφιακά ημερολόγια και κοινωνικά λευκώματα που απεικονίζουν τις πιο ιδιαίτερες περιπέτειες και τα πιο όμορφα ταξίδια, όπως φωτογραφίες υπέροχων προορισμών, πολυτελή καταφύγια, αυθεντική κουζίνα και τοπικά καταστήματα.

Οι εμπειρίες παράγουν περιεχόμενο που αξίζει το Instagram, επειδή ευνοούν περισσότερο την αφοσίωση, από ότι επιτυγχάνει για παράδειγμα η ανάρτηση  παπουτσιών επώνυμων σχεδιαστών. Οι αναρτήσεις που διαφημίζουν τη δράση της ζωής, δημιουργούν περισσότερη προσοχή, likes, σχόλια και, τελικά, συνδέσεις.

Ωστόσο, η ανάπτυξη της βιωματικής οικονομίας δεν στηρίζεται αποκλειστικά στην απομάκρυνση από τα υλικά αγαθά, αλλά και στην προσκόλληση μας στους άλλους. Μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι το να ξοδεύουμε χρήματα για εμπειρίες φέρνει μεγαλύτερη χαρά, επειδή οι εμπειρίες είναι κάτι το οποίο μπορούμε να μοιραστούμε.

Οι αναμνήσεις είναι πιο πολύτιμες από την ύλη

Ό,τι βιώνουμε αφήνει το σημάδι του στον εγκέφαλό μας. Οι έρευνες δείχνουν ότι, με την πάροδο του χρόνου, οι εμπειρίες μας μπορούν να αλλάξουν το νευρικό μας σύστημα και να κυριολεκτικά αναδιαμορφώσουν το μυαλό μας.

Έτσι, οι εμπειρίες γίνονται αναμνήσεις, οι αναμνήσεις οδηγούν τα συναισθήματα και τα συναισθήματα με τη σειρά τους, κατευθύνουν τις αγοραστικές συνήθειες.  Ως αποτέλεσμα, οι καταναλωτές συνεχίζουν να αναζητούν ή να προωθούν επωνυμίες, συμπεριλαμβανομένων των ξενοδοχείων, που αφήνουν μια μόνιμη εντύπωση. Όπως δείχνουν οι περισσότερες έρευνες, οι βιωματικές ανταμοιβές έχουν την υψηλότερη αποτελεσματικότητα.

Η σύνδεση αυτή, αφήνει στους ταξιδιώτες την αίσθηση ότι συνεισφέρει στη μνήμη κάθε εμπειρίας. Η δημιουργία μιας ανάμνησης, όπως η ανακάλυψη ενός ορόσημου, η γεύση μιας άλλης κουλτούρας ή η λήψη μιας ημέρας άδειας από τη δουλειά για θεραπείες περιποίησης, θεωρείται σημαντικό για τη ζωή μας και επομένως αξίζει κάθε ευρώ που θα ξοδέψουμε.

Το 39% των επισκεπτών είναι πιθανό να ξοδέψει περισσότερα για μια εξατομικευμένη εμπειρία και πάνω από 30% περισσότερα χρήματα από τον μέσο επισκέπτη φιλοξενίας.

Προσδοκία εναντίον Εμπειρίας

Γιατί, φυσικά, η ικανοποίηση δεν έρχεται μόνο τη στιγμή που βιώνει κανείς κάτι, έρχεται με τη μορφή προσμονής – όπου ο ενθουσιασμός δημιουργείται πριν από την ανταμοιβή.

Οι εμπειρίες μας ξεκινούν πολύ πριν τις ζήσουμε πραγματικά. Όταν ανυπομονούμε για το δείπνο σε ένα νέο εστιατόριο, ψάχνουμε από πριν το μενού online. Μόλις κλείσουμε μια θεραπεία σπα, μπορούμε να χαλαρώσουμε με τη σκέψη ότι επιτέλους θα νιώσουμε καλύτερα. Ο προγραμματισμός του Σαββατοκύριακου ή μια έξοδο με φίλους, επίσης δημιουργεί όμορφα συναισθήματα προσμονής.

Για έναν επισκέπτη του ξενοδοχείου, η ικανοποίηση συνδέεται άμεσα με την εμπειρία. Αναμφίβολα, η ικανοποίηση των επισκεπτών συνδέεται άμεσα με την επιχειρηματική απόδοση. Με τους επισκέπτες να επικεντρώνονται σε εμπειρίες, οι ξενοδόχοι που προσαρμόζονται για να προσφέρουν περισσότερες υπηρεσίες επικεντρωμένες στην εμπειρία. Όσο πιο προσωπική είναι η εμπειρία, τόσο πιο αξιομνημόνευτη, κάτι που προσφέρει μεγαλύτερη αξία σε έναν πελάτη. Από αυτό, το όφελος του ξενοδόχου είναι η αφοσίωση.

Οι μελέτες της Deloitte λένε ότι το 39% των επισκεπτών είναι πιθανό να ξοδέψει περισσότερα σε εξατομικευμένες εμπειρίες. Οι εξαιρετικές εμπειρίες αυξάνουν την ικανοποίηση των επισκεπτών και την πιθανότητα να επιστρέψουν στο ξενοδοχείο. Το 41% θα διηγηθεί την εμπειρία του στους φίλους και την οικογένειά του, γεγονός που αυξάνει τα έσοδα, την αφοσίωση στην επωνυμία και δημιουργεί μάρκετινγκ για μια επιχείρηση.

Η τεχνολογία βοηθάει εξαιρετικά στην παρουσία των εμπειριών και των υπηρεσιών των ξενοδοχείων και παρέχει χρήσιμα εργαλεία στους  ξενοδόχους, όπως είναι για παράδειγμα ένα διαδικτυακό πρόγραμμα δώρων που προσφέρει δημιουργικές και ευέλικτες εμπειρίες, παρέχοντας στους επισκέπτες μεγαλύτερη αξία από μια απρόσωπη δωροκάρτα.

Οι αξέχαστες εμπειρίες είναι καταλύτης για την ανθρώπινη σύνδεση – κάτι που προσφέρει γνήσια αξία στους σημερινούς επισκέπτες. Δεν υποθέτουμε πλέον ότι τα υλικά αγαθά καθορίζουν την επιτυχία, αντίθετα, η αγορά εμπειριών είναι μια στοχευμένη ευκαιρία σύνδεσης.

Και, ενώ η αγορά ενός προϊόντος μπορεί να μας κάνει χαρούμενους αρχικά, μια εμπειρία έχει ισχυρότερο νόημα και διαρκεί περισσότερο από οποιοδήποτε αντικείμενο.

Κείμενο: Σοφία Κοντογιάννη

Πηγή

Προσθέστε το σχόλιό σας

Η ηλεκτρονική σας διεύθυνση δεν θα δημοσιευτεί. Τα πεδία με αστερίσκο είναι υποχρεωτικά *