Ζεσταίνουν μηχανές τα υδροπλάνα μετά από 13 χρόνια – Από πού θα απογειωθούν τα πρώτα

Για πρώτη φορά μετά από σχεδόν 13 χρόνια, τα υδροπλάνα ζεσταίνουν πια τις μηχανές για να πετάξουν ξανά στη χώρα μας από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο

Από την Κλώντζα Όλγα

Για πρώτη φορά μετά από σχεδόν 13 χρόνια, τα υδροπλάνα ζεσταίνουν πια τις μηχανές για να πετάξουν ξανά στη χώρα μας από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, αρχικά σε πιλοτική βάση. Οι ρυθμοί με τους οποίους προχωρούν, από τη μια μεριά, οι διαδικασίες αδειοδότησης υδατοδρομίων και η αποτύπωση πια του επενδυτικού ενδιαφέροντος στην αγορά έχουν βάλει το νερό στο αυλάκι. Τα πρώτα 12 εκατ. ευρώ έχουν «κλειδώσει» από την Grecian Air Seaplanes, την πρώτη αεροπορική εταιρεία υδροπλάνων, για την αγορά των πρώτων τριών της υδροπλάνων και αυτή είναι μόνο η αρχή για ένα πρότζεκτ που θα ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ.

Όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικά Υδατοδρόμια, κ. Τάσος Γκόβας, κατά τη διάρκεια του 4ουΣυνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών, η Grecian Air Seaplanes, στην οποία συμμετέχει ένα γερμανικό fundμέσω της εταιρείας AXIONAIR, έχει ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία για να πάρει από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) το πιστοποιητικό κοινοτικού αερομεταφορέα για να ξεκινήσει πτητικό έργο με υδροπλάνα. Η εταιρεία έχει αρχικό κεφάλαιο κίνησης πάνω από 1 εκατ. ευρώ κι έχει «κλειδώσει» ένα budget γύρω στα 12 εκατ. για τα τρία πρώτα υδροπλάνα. Κατά την ανακοίνωσή της, η εταιρεία σχεδιάζει να ξεκινήσει τις πτήσεις με 3 αμφίβια υδροπλάνα, 19 θέσεων, τα οποία προοδευτικά θα αυξάνονται.

Από πού θα απογειωθούν τα πρώτα υδροπλάνα

Ο νέος κύκλος για τα υδροπλάνα στη χώρα μας θα ανοίξει, όπως αναμένεται, επίσημα με εμπορικές πτήσεις την άνοιξη του 2022 από το δίκτυο του Ιονίου. Οι λόγοι, όπως εξήγησε ο κ. Γκόβας, είναι δύο. Αρχικά, το γεγονός ότι στην περιοχή υπάρχουν τα πρώτα αδειοδοτημένα υδατοδρόμια της χώρας, σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα, ενώ ώριμα προς αδειοδότηση είναι και μια σειρά ακόμα υδατοδρομίων, στα τρία Διαπόντια Νησιά (Ερείκουσσα, Οθωνοί και Μαθράκι) και σε Κεφαλονιά, Ιθάκη, Λευκάδα, Ζάκυνθο και Μεγανήσι. Η εξασφάλιση ενός εκτενούς δικτύου, το οποίο θα καλύπτει το Ιόνιο, είναι σημαντικός παράγοντας για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας του εγχειρήματος.

Δεύτερον, το γεγονός ότι το Ιόνιο έχει ξαναδοκιμαστεί σε πτήσεις υδροπλάνων, καθιστά το εγχείρημα πιο δοκιμασμένο, καθώς κάτοικοι και επιχειρηματίες των νησιών είχαν την ευκαιρία, από το 2004 ως το 2008, μέσω ενός πιλοτικού προγράμματος πτήσεων υδροπλάνων, να εξοικειωθούν με το μέσο. Εκείνη την περίοδο, μάλιστα, πραγματοποιήθηκαν πάνω από 15.000 πτήσεις και μετακινήθηκαν πάνω από 180.000 επιβάτες, κυρίως Ιταλοί τουρίστες. Ιδιαίτερα εμπορικό ήταν τότε και το δρομολόγιο που περιλάμβανε τη λίμνη των Ιωαννίνων, το οποίο αξιοποιούσαν και πολλοί κάτοικοι των νησιών.

«Οι στόχοι μας είναι να επεκταθούμε προοδευτικά όπου δημιουργείται ένα ικανό δίκτυο υδατοδρομίων. Βασικοί μας στόχοι είναι η Κρήτη, οι Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα, το Βορειοανατολικό Αιγαίο, ενώ σίγουρα στο πλάνο μας είναι ακόμα ο  Βόλος με οι Σποράδες» ανέφερε ο επικεφαλής της Ελληνικά Υδατοδρόμια, ο οποίος συμμετέχει και στην Grecian Air Seaplanes.

Επισήμανε δε ότι τα υδροπλάνα θα συμβάλλουν συμπληρωματικά με τα υπόλοιπα μεταφορικά μέσα, στο άνοιγμα νέων αγορών, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη σύμπραξη με την κρουαζιέρα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, αποτελεί η Κέρκυρα όπου προ κορωνοϊού έδεναν 400-450 κρουαζιερόπλοια και πάνω από 770.000 επιβάτες. Εκεί, τα υδροπλάνα θα προσδένονται σε έναν χώρο κοντινότερο από τα 100 μέτρα από εκεί όπου δένουν τα κρουαζιερόπλοια, άρα οι επιβάτες μπορούν να επιβιβαστούν, μέσω αυτής της ασφαλούς ζώνης που πληροί όλες τις απαιτήσεις ασφαλείας, είτε για περιηγητική πτήση πάνω από το νησί, είτε για κοντινές πτήσεις στους Παξούς, που απέχουν 15 λεπτά, ή στα Διαπόντια Νησιά.

Πηγή