Όσκαρ: Καλύτερη ταινία της χρονιάς το Nomanland – Όλοι οι νικητές

«Nomadland», «Minari» και «Judas and the Black Messiah» πήραν μερικά από τα κορυφαία βραβεία της βραδιάς.

Η 93η απονομή των βραβείων Οσκαρ είχε αναγγελθεί περισσότερο σαν ταινία παρά σαν σόου τελετής, και σκηνοθετήθηκε από τον πολύπειρο σκηνοθέτη των βραβείων της αμερικανικής ακαδημίας κινηματογράφου Γκλεν Βάις. Είναι αμφίβολο, όμως, αν η τελετή είχε πραγματικά μια αίσθηση ταινίας, αλλά η μετάδοσή τους έμοιαζε αρκετά με μια «κανονική» απονομή μετά την περυσινή «μη παραδοσιακή» τελετή.

Μεγάλος νικητής της βραδιάς αναδείχτηκε το «Nomadland», που τιμήθηκε με το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας για την Κλόε Ζάο, αλλά και Α′ Γυναικείου Ρόλου για τη Φράνσις ΜακΝτόρμαντ.

Η Ζάο, η οποία έχει κερδίσει για το «Nomadland» Χρυσή Σφαίρα, BAFTA, Indies και ακόμη 55 βραβεία σκηνοθεσίας στις κριτικές ενώσεις της Αμερικής, δήλωσε όταν παρέλαβε το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας: «Εκ μέρους των παραγωγών μου, ευχαριστούμε την Ακαδημία και τους συνυποψηφίους μας και όσους μας βοήθησαν για να γίνει αυτή η ταινία, τη συγγραφέα του βιβλίου στο οποίο βασιστήκαμε, όλους όσοι έπαιξαν, όσους βρήκαμε στον δρόμο και μας δίδαξαν τι σημαίνει πραγματική καλοσύνη». Και πρόσθεσε μετά την απονομή: «Σκέφτομαι πολύ τελευταία τι να κάνω όταν τα πράγματα δεν θα είναι πια τόσο καλά. Όταν μεγάλωνα στην Κίνα, λέγαμε κάτι ποιηματάκια με τον πατέρα μου. Η πρώτη φράση που θυμάμαι έλεγε ”οι άνθρωποι είναι εκ γενετής καλοί”. Αυτό έχει επίδραση σε μένα μέχρι και σήμερα. Έβρισκα πάντα καλοσύνη στους ανθρώπους που συναντούσα. Αυτό το βραβείο είναι για όποιον έχει την πίστη και το κουράγιο να παραμένουμε καλοί στον εαυτό μας και στους άλλους, και το αφιερώνω σε όσους με ενέπνευσαν».

Η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ, με τρία Όσκαρ Α′ Γυναικείου Ρόλου πλέον στη συλλογή της, δήλωσε: «Είμαι η Φερν. Δείτε την ταινία μας στην πιο μεγάλη οθόνη που μπορείτε, δείτε σε κινηματογραφική αίθουσα. Το ίδιο να κάνετε σε κάθε ταινία που είδατε εδώ».

Στη φετινή τελετή το βραβείο Καλύτερης ταινίας δεν ανακοινώθηκε τελευταίο -όπως συμβαίνει πάντα στην ιστορία του θεσμού- αλλά πριν από την απονομή των βραβείων Α′ Γυναικείου και Α΄ Ανδρικού Ρόλου.

Το δεύτερο Όσκαρ Α΄ Ανδρικού Ρόλου στην πολύχρονη καριέρα του έλαβε και ο Άντονι Χόπκινς για την ερμηνεία του στην ταινία «The Father» του Φλοριάν Ζελέρ.

Όσο για τις πρωτιές, η Κλόε Ζάο έγραψε ιστορία καθώς είναι η μόλις δεύτερη γυναίκα σκηνοθέτις στην ιστορία του θεσμού μετά την Κάθριν Μπιγκελόου («The Hurt Locker», 2010) που παίρνει Όσκαρ και η πρώτη ασιατικής καταγωγής.

Ιστορία έγραψε και η Γιουν Γιου-τζουνγκ, που απέσπασε το Όσκαρ Β΄ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στην ταινία «Minari», καθώς είναι η πρώτη Κορεάτισσα και η δεύτερη Ασιάτισσα που κερδίζει το εν λόγω βραβείο.

Τα προγνωστικά επαληθεύτηκαν πλήρως στο Όσκαρ Β΄ Ανδρικού Ρόλου, που πήγε στον Ντάνιελ Καλούγια για το «Judas and the Black Messiah». 

Το «Another Round» (Ασπρο Πάτο) από τη Δανία με πρωταγωνιστή τον σταρ Μαντς Μίκελσεν σε σκηνοθεσία Τόμας Βίντερμπεργκ έλαβε το Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας.

Σε έναν από τους πιο συγκινητικούς λόγους της βραδιάς, ο Δανός σκηνοθέτης αφιέρωσε το βραβείο στην κόρη του, την οποία έχασε πρόσφατα σε δυστύχημα: «Είχα φανταστεί αυτήν την στιγμή από όταν ήμουν πέντε χρονών και ετοίμαζα λόγους. Είναι μία ταινία για το πώς μπορείς να χάσεις τον έλεγχο στη ζωή. Θέλω να ευχαριστήσω τη σύζυγό μου για τη δύσκολη περίοδο που περάσαμε. Το συνεργείο έκανε τα πάντα για να σώσει την ταινία και να σώσει εμένα. Η ταινία μιλάει για έναν απομονωμένο άνθρωπο που χάνεται στη μάχη του για το αλκοόλ. Θα ήθελα να ευχαριστήσω ιδιαίτερα τον Μαντς Μίκελσεν, που έδωσε τον καλύτερο εαυτό του. Θέλαμε να κάνουμε μία ταινία που να γιορτάζει τη ζωή και κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων συνέβη κάτι απίστευτο. Κάποιος κοίταζε το κινητό του όσο οδηγούσε και μέσα ήταν η κόρη μου. Πριν σκοτωθεί μου είχε στείλει ένα γράμμα και μου έλεγε ότι αγαπούσε αυτό το σενάριο. Νιώθω ότι είναι εδώ και με επευφημεί. Το έκανα για εκείνη, σαν φόρο τιμής. Αυτό το βραβείο είναι για εκείνη».

Όσο για το «Mank», την ταινία του Netflix που αφηγείται το παρασκήνιο του εμβληματικού «Πολίτη Κέιν» και οδηγούσε την κούρσα με δέκα υποψηφιότητες, έφυγε τελικά με μόλις δύο Όσκαρ, Φωτογραφίας και Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης.

Η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ και η Γιουν Γιου-τζουνγκ

 

Ο Ντάνιελ Καλούγια με το Όσκαρ.

 

Η H.E.R., νικήτρια του Όσκαρ Καλύτερου Τραγουδιού

Τα βραβεία αναλυτικά

Καλύτερη Ταινία: «Nomadland»

Σκηνοθεσία: Κλόε Ζάο για το «Nomadland»

Α′ Ανδρικός Ρόλος: Άντονι Χόπκινς για το «The Father»

Α′ Γυναικείος Ρόλος: Φράνσις ΜακΝτόρμαντ για το «Nomadland»

B΄ Γυναικείος Ρόλος: Γιουν Γιου-τζουνγκ για το «Minari»

Β′ Ανδρικός Ρόλος: Ντάνιελ Καλούγια για το «Judas and the Black Messiah»

Ταινία Κινουμένων Σχεδίων: Soul (Pixar)

Διασκευασμένο Σενάριο: Κρίστοφερ Χάμπτον και Φλοριάν Ζελέρ για το «The Father»

Πρωτότυπο Σενάριο: Έμεραλντ Φένελ για το «Promising Young Woman»

Μουσική: «Soul» – Τζον Μπατίστ, Τρεντ Ρέζνορ και Άτικους Ρος

Καλύτερο Τραγούδι: «Fight For You» της HER από το «Judas and the Black Messiah»

Κοστούμια: Αν Ροθ για το «Ma Rainey’s Black Bottom»

Μοντάζ: «Sound of Metal»

Ήχος: «Sound of Metal»

Φωτογραφία: Έρικ Μέσερσμιντ για το «Mank»

Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Ντόναλντ Γκρέιαμ Μπερτ για το «Mank»

Διεθνής Ταινία: Άσπρο Πάτο (Δανία)

Ντοκιμαντέρ – Μεγάλου Μήκους: «My Octopus Teacher» της Πίπα Έρλιχ

Ντοκιμαντέρ – Μικρού Μήκους: «Colette»

Οπτικά Εφέ: «Tenet»

Πηγή