Έρευνα: Ο τουρισμός μετά το lockdown

Τα μαζικά προγράμματα εμβολιασμού κατά του κορωνοϊού, τα οποία βρίσκονται σε εξέλιξη σε όλο τον κόσμο, παρέχουν στον κλάδο του τουρισμού και της φιλοξενίας μια απαραίτητη ώθηση εμπιστοσύνης μετά από περίπου 12 μήνες καταστροφικών μειώσεων. Ωστόσο, με περιορισμούς που εξακολουθούν να ισχύουν για ορισμένες περιοχές και την εμφάνιση νέων μεταλλάξεων, η πρόβλεψη της μελλοντικής ζήτησης ταξιδιού παραμένει δύσκολη.

Για να παρακολουθήσει τις εξελισσόμενες τάσεις των καταναλωτών στον τομέα και να εξετάσει τις συνεχώς μεταβαλλόμενες τάσεις στα ταξίδια, η STR πραγματοποίησε πρόσφατα μια ποσοτική μεταξύ 1.333 ερωτηθέντων.

Στη μελέτη με τίτλο ο τουρισμός μετά το lockdown, εξετάστηκε η πρόθεση για τα διεθνή ταξίδια μεγάλων αποστάσεων και διαπιστώθηκε ότι η ζήτηση για τη συνέχιση των ταξιδιών παραμένει ισχυρή.

Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα, οι καταναλωτές θέλουν να ταξιδέψουν καθώς οι περισσότεροι (66%) είχαν προγραμματίσει, έκαναν κράτηση ή είχαν ξεκινήσει ταξίδια από την αρχή του έτους. Επιπλέον, παρά τους κατά τόπους περιορισμούς και τις εκτεταμένες συμβουλές για την αποφυγή μη απαραίτητων ταξιδιών σε όλο τον κόσμο, η υποκείμενη ζήτηση για ταξίδια παραμένει ισχυρή, καθώς τα τρία τέταρτα των ταξιδιωτών σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν ένα ταξίδι έως το τέλος του 2021.

Αναλυτικά:

-Στην ερώτηση,  πότε σκοπεύουν να ταξιδέψουν για αναψυχή, το 75% των συμμετεχόντων απάντησε εντός του 2021, το 13% κάποια στιγμή εντός του 2022, το 3% μετά το 2022 ενώ το 10% δεν είναι σίγουρο για το πότε θα ταξιδέψει.

Τα αποτελέσματα ευθυγραμμίζονται με τα πρόσφατα δεδομένα απόδοσης ξενοδοχείων και υποδηλώνουν ότι τα εγχώρια ταξίδια αναψυχής τροφοδοτούν τα πρώτα στάδια ανάκαμψης, καθώς οι περισσότεροι επιλέγουν βραχυπρόθεσμα να μην απομακρυνθούν πολύ από τον τόπο κατοικίας τους. Η κατανόηση των αναγκών του τοπικού κοινού και η προσαρμογή υπηρεσιών και προσφορών που ταιριάζουν καλύτερα σε αυτά τα είδη κοινού, θα βοηθήσουν τα brands να μεγιστοποιήσουν την ευκαιρία της εγχώριας ζήτησης.

Σηματοδοτώντας περισσότερη αισιοδοξία για τη βιομηχανία, το αίσθημα των ταξιδιωτών για ταξίδια στο εξωτερικό βελτιώνεται συνεχώς. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι αυτό είναι πιθανό να αυξηθεί σημαντικά αργότερα μέσα στο έτος, όταν η πανδημία θα είναι υπό έλεγχο και θα έχει εμβολιαστεί ένα μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού.

-Στην ερώτηση, εάν θα κάνουν περισσότερα ή λιγότερα διεθνή ταξίδια όταν αρθούν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί και προχωρήσουν οι εμβολιασμοί, σε σύγκριση με την προ της πανδημίας περίοδο, το 43% των συμμετεχόντων απάντησε ότι μάλλον δεν θα ταξιδέψει σε διεθνείς προορισμούς, το 34% όσα ταξίδια κάνει συνήθως, το 19% πολύ πιθανόν να κάνει περισσότερα διεθνή ταξίδια και το 6% δεν γνωρίζει ακόμη πώς θα κινηθεί.

-Στην ερώτηση, εάν θα κάνουν περισσότερα ή λιγότερα διεθνή ταξίδια όταν η πανδημία έχει λήξει οριστικά, το 44% απάντησε ότι είναι πολύ πιθανόν, το 41% θα ταξιδέψει ως συνήθως,  το 11% μάλλον δεν θα ταξιδέψει σε διεθνείς προορισμούς και το 11% δεν γνωρίζει ακόμη πώς θα κινηθεί.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι απαντήσεις των συμμετεχόντων στην ερώτηση, αν θα ταξιδέψουν λιγότερο σε μακρινούς προορισμούς λόγω του κορωνοϊού. Προηγουμένως, τον Αύγουστο του 2020, τα ποσοστά διαμορφώνονταν ως εξής: Το 63% των ερωτηθέντων απάντησε αρνητικά, το 17% κινήθηκε στο ίσως και να μην ταξίδευε σε μακρινούς προορισμούς, ενώ το 20% σίγουρα θα ταξίδευε σε μακρινούς προορισμούς ενώ τον Φεβρουάριο του 2021, το 44% απάντησε αρνητικά, το 23% στο ίσως να μην ταξίδευε σε μακρινούς προορισμούς, ενώ το 34% απάντησε ότι σίγουρα θα έκανε μακρινά ταξίδια.

Πηγή