Εξετάζονται vouchers για data και εξοπλισμός για την ενίσχυση των τηλε-μαθημάτων

Το καθολικό «λουκέτο» στα σχολεία της χώρας που αποφασίστηκε ως μέτρο πρόληψης για την αποφυγή αύξησης του ρυθμού εξάπλωσης του κορωνοϊού για 14 ημέρες, φέρνει την εκπαιδευτική κοινότητα πιο κοντά σε αυτό το ενδεχόμενο.

Από την Κλώντζα Ολγα – Κωνσταντάτου Ελένη

Η δυνατότητα παροχής vouchers για τη χρήση δεδομένων κινητής τηλεφωνίας, αλλά και την απόκτηση του απαραίτητου υλικοτεχνικού εξοπλισμού εξετάζεται ήδη από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την περίπτωση που γενικευθεί η εξ αποστάσεως διδασκαλία για τα σχολεία λόγω κορωνοϊού. Το καθολικό «λουκέτο» στα σχολεία της χώρας που αποφασίστηκε ως μέτρο πρόληψης για την αποφυγή αύξησης του ρυθμού εξάπλωσης του κορωνοϊού για 14 ημέρες, φέρνει την εκπαιδευτική κοινότητα πιο κοντά σε αυτό το ενδεχόμενο.

Μάλιστα, όπως είπε στο χθεσινοβραδινό διάγγελμά του ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, το Υπουργείο Παιδείας «είναι έτοιμο να εφαρμόσει διαδικασίες τηλε-μαθημάτων, αρχικά στη Γ’ Λυκείου και έχει επεξεργαστεί σενάρια για όλες τις βαθμίδες».

Το στοίχημα είναι να εξασφαλισθεί ότι το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού για όποια βαθμίδα αποφασιστεί το μέτρο, καθώς και του εκπαιδευτικού προσωπικού, ανεξαρτήτως τόπου διαμονής, αλλά και οικονομικής κατάστασης της οικογένειας, θα μπορεί να έχει πρόσβαση στα μαθήματα.

Δεδομένου ότι ουσιαστικά δεν πρόκειται για κάτι παραπάνω από μαθήματα μέσω τηλεδιάσκεψης, τα δύο ζητήματα που απασχολούν τους αρμόδιους είναι να έχουν όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά πρόσβαση στο διαδίκτυο, καθώς και υπολογιστή με κάμερα.

Όσο δε για τις πλατφόρμες που θα αξιοποιηθούν για την online διδασκαλία, το Ανοικτό Πανεπιστήμιο έχει ανακοινώσει ήδη ότι διαθέτει την τεχνογνωσία του προς αυτή την κατεύθυνση, ενώ και τα περισσότερα μεγάλα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα της χώρας, όπως το Πανεπιστήμιο Αθηνών, διαθέτουν δοκιμασμένα προγράμματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Η σκέψη που ήδη εξετάζεται είναι η δυνατότητα να διατεθούν βάσει συγκεκριμένων εισοδηματικών κριτηρίων vouchers για δωρεάν δεδομένα μέσω των τηλεπικοινωνιακών παρόχων. Δεύτερον, εξετάζεται η παροχή κουπονιού για την απόκτηση από όσα νοικοκυριά δεν έχουν τη δυνατότητα του απαραίτητου εξοπλισμού.

Σημειώνεται ότι και μόνο μπροστά στο ενδεχόμενο γενικευμένων μέτρων Τηλεργασίας, που συζητείται τις τελευταίες εβδομάδες, ειδικά μετά την εκτόξευση των κρουσμάτων στη γειτονική Ιταλία, στην αγορά παρατηρείται έλλειψη φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών. Πολλές επιχειρήσεις έχουν ήδη προετοιμαστεί, προχωρώντας σε μαζικές παραγγελίες φορητών Η/Υ.

Δωρεάν υπηρεσίες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από την Περιφέρεια Αττικής

Οι μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού και όλων των τάξεων του Γυμνασίου έχουν τη δυνατότητα, μετά από πρωτοβουλία της Περιφέρειας Αττικής, να συμμετέχουν εντελώς δωρεάν για όσες ημέρες τα σχολεία παραμένουν κλειστά στις εκπαιδευτικές υπηρεσίες της πλατφόρμας www.brainy.gr

Σύμφωνα με τη χθεσινή ανακοίνωση της Περιφέρειας Αττικής, η εταιρεία ανταποκρίθηκε άμεσα στο δημόσιο κάλεσμα προς δημόσιες υπηρεσίες, εκπαιδευτικά ιδρύματα, φορείς εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, εταιρείες, καταστήματα, αλλά και σε όσους είναι σε θέση να παρέχουν δωρεάν υπηρεσίες κατ’ οίκον ή εξ αποστάσεως, να δηλώσουν συμμετοχή συμπληρώνοντας την ειδική φόρμα εθελοντή στο site της Περιφέρειας και στο link http://patt.gov.gr/coronavirus/.

«Η Περιφέρεια Αττικής αναλαμβάνει καινοτόμες πρωτοβουλίες και δημιουργεί συνεργασίες ευθύνης, με στόχο να διασφαλίσουμε αφενός την προστασία της δημόσιας υγείας, αφετέρου, στη συγκεκριμένη περίπτωση, να δώσουμε τη δυνατότητα στους μαθητές όχι μόνον της Αττικής, αλλά όλης της Ελλάδος, να έχουν πρόσβαση για όσο διάστημα τα σχολεία τους είναι κλειστά, σε υπηρεσίες εκπαίδευσης στον χώρο τους» δήλωσε σχετικά ο Περιφερειάρχης, κ. Γιώργος Πατούλης. «Θέλω να ξεκαθαρίσω ότι σε καμία περίπτωση στόχος μας δεν είναι να υποκαταστήσουμε την πολιτική ηγεσία και τις υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας. Αντίθετα, θέλουμε να λειτουργήσουμε υποστηρικτικά και συμπληρωματικά, σε μια κρίσιμη για τη δημόσια υγεία της χώρας μας συγκυρία» συμπλήρωσε.

Πηγή