Ξενοδοχεία: Ποιές τάσεις θα διαμορφώσουν την εμπειρία διαμονής στο μέλλον

Τις νέες δυνατότητες που παρουσιάζονται στα ξενοδοχεία να αναπτύξουν την εμπειρία του επισκέπτη, την εικόνα της εμπειρίας διαμονής του μέλλοντος και τα αποτελέσματα εφαρμογής των νέων τεχνολογικών λύσεων παρουσιάζει η εταιρία eye for travel σε έκθεση με τίτλο «Το μέλλον της ξενοδοχειακής εμπειρίας».

Δείτε τα βασικά σημεία…

1. Τελειοποίηση της περιόδου προ διαμονής 

Οι ξενοδόχοι που επιθυμούν να αξιοποιήσουν την περίοδο προ διαμονής οφείλουν να συγκεντρώσουν δεδομένα πελατών. Τα δεδομένα αυτά μπορεί να προέρχονται από plug in στα social media, την καταναλωτική τους συμπεριφορά μέσα από άμεσες καμπάνιες μάρκετινγκ και ειδικές προσφορές και από τις προτιμήσεις τους όσον αφορά τις δαπάνες και την αίσθησή τους για τα συστήματα ξενοδοχείων, τις εφαρμογές για κινητά και τη φήμη του συστήματος διαχείρισης.

Στη συνέχεια απαιτείται στρατηγική ανάλυσης των δεδομένων και κατάλληλες διαδιασίες ώστε να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες (πρόβλεψη συμπεριφοράς καταναλωτή και των προτιμήσεών του).

Το περιεχόμενο που σχετίζεται με τον προορισμό, τις τοπικές ατραξιόν και τις εκδηλώσεις καθώς και οι υπηρεσίες ξενοδοχείου που άπτονται αυτών (μεταφορές, γεύματα, διασκέδαση κτλ) είναι σημαντικά στοιχεία που οι ξενοδόχοι οφείλουν να επικοινωνήσουν στους επισκέπτες πριν την άφιξη στο ξενοδοχείο (μέσω email, εφαρμογών για κινητά κτλ).

Η στρατηγική μάρκετινγκ προ της άφιξης συμβάλλει στη βελτίωση της διαμονής του επισκέπτη στο ξενοδοχείο, και περιλαμβάνει παρουσίαση των υπηρεσιών και προτάσεων για άψογες διακοπές. Συμβάλλει δε στην πιστότητα των πελατών στο brand.

2. H επανάσταση στην αλληλεπίδραση με τον επισκέπτη

Τα ξενοδοχεία οφείλουν να συγκεντρώνουν τις προσπάθειές τους στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών για το τσεκ ιν, το ξεκλείδωμα των δωματίων, τις υπηρεσίες επισκέπτη, τις συμπληρωματικές υπηρεσίες και τις ρυθμίσεις δωματίου.

Το Amazon Echo και το Google Home μπορούν να χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο των επιχειρήσεων καθώς και για να αναβαθμίζουν την εμπειρία επισκέπτη. Η φωνητική τεχνολογία είναι διαθέσιμη σε πολλές γλώσσες, κάνοντας την εμπειρία επισκέπτη οικεία.

Οι 7 κορυφαίες λύσεις τεχνολογίας που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην αγορά είναι…

Alice | Πλατφόρμα επιχειρήσεων που δίνει τη δυνατότητα στα ξενοδοχεία να διαχειρίζονται το προσωπικό και τις επικοινωνίες με τους επισκέπτες σε όλα τα τμήματα.

Cendyn | Το Cendyn Hospitality Cloud είναι μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα τεχνολογία για τις πωλήσεις και τις επιδόσεις μάρκετινγκ.

Dazzle | Ένας προσωπικός βοηθός δωματίου με φωνητικές εντολές που σχεδιάστηκε για να αντικαταστήσει το τηλέφωνο και το μητρώο επισκεπτών. Οι επισκέπτες το χρησιμοποιούν μέσω του Amazon Alexa.

Handy | Πλατφόρμα για smartphone που χρησιμοποιούν οι ταξιδιώτες εντός και εκτός ξενοδοχείου για να πραγματοποιούν δωρεάν κλήσεις, να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο ή απλώς να βρίσκονται σε επικοινωνία με το ξενοδοχείο ανά πάσα στιγμή μέσω τηλεφώνου ή τσατ.

iRiS Guest Experience | Πλατφόρμα που δίνει τη δυνατότητα στα ξενοδοχεία να συνδέουν όλα τα κομμάτια της τεχνολογίας δωματίου από μια και μόνο πλατφόρμα.

STAY | Προσφέρει λύσεις εμπειρίας διαμονής μέσω εφαρμογής smartphone και chatbot.

Stay Planner | Πολυκάναλη ψηφιακή πλατφόρμα που «κατεβαίνει» στο κινητό του επισκέπτη και είναι προσβάσιμη μέσω του διαδικτύου ή μέσω του τάμπλετ δωματίου στα ξενοδοχεία που προσφέρουν αυτή την υπηρεσία.

3. Βελτίωση των επιδόσεων του προσωπικού

Οι εφαρμογές αυτές βάζουν τον επισκέπτη στο επίκεντρο των υπηρεσιών, προσφέροντας καλύτερη επικοινωνία με αυτόν αλλά και με το προσωπικό, με άμεσες ειδοποιήσεις και με διαφάνεια διαδικασιών.

Μια από τις μεγαλύτερες τάσεις στα ξενοδοχεία είναι η υιοθέτηση του Internet of Things (IoT) με τη δημιουργία διασυνδεδεμένων δωματίων τα οποία προσφέρουν ενημέρωση στα ξενοδοχεία σε σχέση με τη χρήση τους σε πραγματικό χρόνο.

Οι εξελίξεις στην τεχνολογία PMS κοινοποίησης δεδομένων, είναι ραγδαίες τα τελευταία χρόνια. Προτείνονται δε για τη χρήση της η αναβάθμιση σε cloud και η έμφαση στην ενσωμάτωση της τεχνολογίας.

Το πιο κοινό σύστημα PMS είναι το Opera (Travelodge Hotels UK, Hyatt Hotels and Resorts, Marriott Hotels και Starwood Hotels and Resorts).

4. Διασκέδαση στο ξενοδοχείο

Οι τεχνολογίες στο δωμάτιο εξαρτώνται από την κατηγορία του ξενοδοχείου και το κοινό στο οποίο στοχεύει. Για τα πολυτελή ξενοδοχεία υπάρχουν καθορισμένες προσδοκίες ενώ για τους millennials οι επιλογές διασκέδασης Bring Your Own Device (BYOD) είναι κλειδί.

Σύμφωνα με έρευνα του παρόχου ξενοδοχειακών λύσεων, Zebra, για τις τεχνολογίες δωματίου αλλά και του ευρύτερου ξενοδοχείου, το 70% των επισκεπτών χρησιμοποιεί την τεχνολογία προκειμένου να πάρει γρηγορότερα αυτό που επιθυμεί, το 68% επιλέγει το τσεκ ιν μέσω κινητού τηλεφώνου, το 75% επιθυμεί να κοινοποιήσει προσωπικά στοιχεία για να λάβει εξειδικευμένες προσφορές ή πόντους πιστότητας, το 74% προτιμά ξενοδοχεία που στέλνει εξατομικευμένα μηνύματα και προσφορές, το 84% επιθυμεί email ή εφαρμογή μηνυμάτων ως επιθυμητό τρόπο ειδοποίησης όταν το δωμάτιο είναι έτοιμο και το 66% δήλωσε ότι έχει καλύτερη εμπειρία όταν χρησιμοποιεί την τελευταία τεχνολογία για λόγους πληροφόρησης και χρήσης υπηρεσιών στο ξενοδοχείο.

5. Ανάλυση της διαμονής επισκέπτη

Η χρήση νέων τεχνολογιών σημαίνουν μεγαλύτερη πρόσβαση σε δεδομένα επισκέπτη. Η διαδικασία αυτή ξεκινά με την πρώτη αναζήτηση κράτησης καθώς η μηχανή αναζητήσεων ξεκινά τη διαδικασία συλλογής δεδομένων. Περισσότερες πληροφορίες και συνήθειες μπορούν να αντληθούν κάθε φορά που ο επισκέπτης συνδέεται στο WiFi, κατεβάζει και χρησιμοποιεί μια εφαρμογή, ή πλοηγείται στο διαδίκτυο με το τάμπλετ του δωματίου.

Καινοτόμες τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη και το Internet of Things διευρύνουν ακόμα περισσότερο τη δεξαμενή άντλησης δεδομένων.

Οι περισσότεροι επισκέπτες αναζητούν προσωποποιημένες εμπειρίες και επιθυμούν από τα ξενοδοχεία να τις γνωρίζουν. Η αναβάθμιση των δεδομένων επισκέπτη είναι τα μεγάλα δεδομένα και η ανάλυση προβλέψεων.

Το GDPR αποτελεί ρύθμιση της ΕΕ που θα εφαρμοσθεί στις 25 Μαϊου του 2018. θα προστατεύει τα προσωπικά δεδομένα, και θα έχει ως στόχο να προσφέρει ομοιογένεια στον τρόπο συλλογής δεδομένων, αποθήκευσης και επεξεργασίας τους. Σύμφωνα με τη ρύθμιση αυτή, τα ξενοδοχεία πρέπει να διευκρινίζουν στον καταναλωτή ποια δεδομένα συλλέγουν, γιατί, ποιος τα ζητεί και ποιος θα έχει πρόσβαση σε αυτά.

Η ρύθμιση προστατεύει το ηθικό μέρος συλλογής δεδομένων, σύμφωνα με το οποίο οι εταιρίες πρέπει να σέβονται τα δεδομένα επισκέπτη.

Πηγή