Όταν τα πλαστικά των ωκεανών αποκτούν νέα ζωή

Συνέντευξη του ΓΙΩΡΓΟΥ ΤΣΟΥΡΑΠΑ
Group President P&G Global Homecare

Στο πρόσφατο παγκόσμιο συνέδριο Our Ocean Conference 2017, η P&G παρουσίασε μια συσκευασία φτιαγμένη από ανακυκλωμένο πλαστικό που προέρχεται από απορρίμματα των θαλασσών. Πείτε μας λίγα λόγια γι’ αυτό.

Πράγματι, η P&G ανακοίνωσε τη δημιουργία του μπουκαλιού Fairy Ocean Plastic, φτιαγμένο εξ’ ολοκλήρου από ανακυκλωμένο πλαστικό (PCR) μέρος του οποίου προέρχεται από πλαστικά που συλλέχθηκαν από ωκεανούς. Κάτι τέτοιο είναι πραγματικά εντυπωσιακό! Πόσω μάλλον όταν υλοποιείται από ένα προϊόν με παγκόσμια παρουσία που εμπιστεύονται δισεκατομμύρια άνθρωποι σε όλον τον κόσμο. Το Fairy είναι ένα αγαπημένο εμπορικό σήμα και στην Ελλάδα – από το 1988 που πρωτοεμφανίστηκε στα ελληνικά ράφια, κέρδισε αμέσως την προτίμηση των ελληνικών οικογενειών.

Και είναι αυτή ακριβώς η εμπιστοσύνη στο προϊόν, που ενισχύει την ευθύνη που έχουμε για να βρίσκουμε βιώσιμες λύσεις και να τις διαθέτουμε στους καταναλωτές μας.

Σύμφωνα με το Ellen MacArthur Foundation (EMF) το 95% της αξίας των πλαστικών συσκευασιών, $80-120 δις ετησίως, χάνεται από την οικονομία. Με τους σημερινούς ρυθμούς, το πλαστικό στους ωκεανούς το 2050 υπολογίζεται ότι θα ζυγίζει περισσότερο από όσο όλα τα ψάρια μαζί.

Η συσκευασία του Fairy Ocean Plastic είναι φτιαγμένη από 100% ανακυκλωμένο πλαστικό, το 10% του οποίου έχει συλλεχθεί από ωκεανούς. Δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την TerraCycle, έναν οργανισμό που εξειδικεύεται στην ανακύκλωση, και θα κυκλοφορήσει αρχικά στην Αγγλία το 2018 σε παραγωγή 320.000 μπουκαλιών.

Σκοπεύουμε να επεκτείνουμε την πρωτοβουλία και σε άλλα προϊόντα και περιοχές του κόσμου χρησιμοποιώντας τη δύναμη των εμπορικών σημάτων μας για να εμπνεύσουμε την αλλαγή, βοηθώντας την εταιρία αλλά και τις κοινωνίες να πάνε μπροστά.

Πώς μπορεί μια εταιρία απορρυπαντικών να συνδυάσει την αποτελεσματικότητα των προϊόντων με τη βιώσιμη ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντος;

Η βιώσιμη ανάπτυξη δεν είναι κάτι νέο για την P&G. Είναι μέρος του επιχειρείν εδώ και δεκαετίες. Πριν ένα χρόνο, ήμασταν η πρώτη εταιρία παγκοσμίως που αφαιρέσαμε τις φωσφορικές ουσίες από τις Fairy κάψουλες για το πλυντήριο πιάτων, διατηρώντας την αποτελεσματικότητά του προϊόντος. Δεν θέλουμε οι άνθρωποι που επιλέγουν τα προϊόντα μας να βρίσκονται στο δίλημμα ανάμεσα στη χρήση αποτελεσματικών προϊόντων σήμερα και στην προστασία του του περιβάλλοντος για ένα βιώσιμο «αύριο».

Η P&G χρησιμοποιεί ανακυκλωμένο πλαστικό στις συσκευασίες από τα τέλη του ’80. Στο Fairy, το ανακυκλωμένο πλαστικό αναλογεί στο 40% των 480 εκατ. διάφανων PET μπουκαλιών που πωλούνται ετησίως. Αν τα τοποθετήσουμε το ένα πάνω στο άλλο, θα φτάσουμε 11 φορές το ύψος του Έβερεστ! Και δεν είναι το μόνο. Πριν από λίγους μήνες, ανακοινώσαμε ότι και το Head & Shoulders δημιούργησε μια συσκευασία από πλαστικά που συλλέχθηκαν από ωκεανούς.

Στην P&G πιστεύουμε ότι οι πράξεις ‘μιλούν πιο δυνατά’ από τα λόγια. Έχοντας την καινοτομία στην καρδιά όσων σχεδιάζουμε, προσπαθούμε να βελτιώνουμε ουσιαστικά την καθημερινότητα των ανθρώπων σήμερα, φροντίζοντας ταυτόχρονα για τις μελλοντικές γενιές.

Ποιά είναι η στρατηγική της P&G στο πλαίσιο του παγκόσμιου αιτήματος για βιώσιμη ανάπτυξη;

Στην P&G αντιμετωπίζουμε την αειφόρο ανάπτυξη με μια ολιστική προσέγγιση, πλήρως ενταγμένη στις λειτουργίες μας, στα προϊόντα  και σε συνεργασία με τους καταναλωτές μας, τους εργαζομένους και τις κοινότητες στις οποίες δραστηριοποιούμαστε. Επικεντρωνόμαστε σε τομείς που μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά: στο κλίμα, στο νερό και στα απόβλητα, ώστε να φέρουμε σημαντικές αλλαγές για τη βελτίωση του περιβάλλοντος. Σε αυτή την προσπάθεια δεν είμαστε μόνοι. Μαζί με κορυφαίους επιστήμονες μεγιστοποιούμε τις δυνατότητες μας στην καινοτομία ώστε να κάνουμε σημαντική πρόοδο έναντι των στόχων βιώσιμης ανάπτυξης της εταιρίας για το 2020, ξεπερνώντας τους σε πολλούς τομείς, ακόμα και έτη νωρίτερα.

Πηγή