Το 1906, σε ηλικία 24 ετών, ο Έντουαρντ Χόπερ φεύγει για το Παρίσι. Ο νεαρός εικονογράφος που έμελλε να γίνει ένας από τους κυριότερους εκπροσώπους του ρεαλισμού στην αμερικανική τέχνη του μεσοπολέμου, γνωρίζει την ποίηση του Μπωντλαίρ, τα έργα του οποίου έμελλε να διαβάζει και να απαγγέλλει σε όλη την υπόλοιπη ζωή του. Επηρεάζεται όσο κανένας άλλος ομότεχνος της εποχής του από την Ευρωπαϊκή ζωγραφική και από την τεχνοτροπία ζωγράφων, όπως ο Βελάθκεθ και Γκόγια. Επιστρέφοντας στις ΗΠΑ ήρθε αντιμέτωπος με μια κοινωνία που του φάνηκε «τρομακτικά σκληρή και ωμή». Ξεκινά να αποτυπώνει τη μοναξιά του ανθρώπου των αρχών του 20ού αιώνα με έναν τρόπο πολύ διαφορετικό από τους καλλιτέχνες της εποχής του.

High Noon, 1949

High Noon, 1949

Γεννημένος στις 22 Ιουλίου 1882, στο Νάιακ της Νέας Υόρκης, ο Χόπερ πέρασε τα παιδικά και εφηβικά του χρόνια σε αυτή τη μικρή επαρχιακή πόλη. Προερχόταν από μια μεσοαστική οικογένεια εμπόρων Βαπτιστών, με πατέρα που τον έμαθε να αγαπά τη ρωσική και γαλλική κουλτούρα, ενώ και οι δύο γονείς του τον ενθάρρυναν να ασχοληθεί με τις τέχνες. Έφηβος ακόμα ζωγράφιζε με κάρβουνο, λαδομπογιές, νερομπογιές και μελάνι. Επιστρέφοντας στη Νέα Υόρκη, πουλά τον πρώτο πίνακά του, το “Sailing” (1911), το 1913 στην τιμή των 250 δολαρίων. Δουλεύει ασταμάτητα καλλιεργώντας το προσωπικό του στιλ, ενώ το 1925 με ένα μεταχειρισμένο Dodge, αρχίζει τα ταξίδια του αποτυπώνοντας μια αλλιώτικη Αμερική στα μοτέλ του εθνικού οδικού δικτύου, στα καφεστιατόρια και στα βενζινάδικα. Αντλούσε έμπνευση από τις μεγαλουπόλεις, τις μικρές επαρχιακές πόλεις και τα παραθαλάσσια τοπία.

Ενώ η Αμερική ζει το ρυθμό του μεσοπολέμου και των ξέφρενων πάρτι, μέσα στις πολύβουες πόλεις και τους ουρανοξύστες, ο Χόπερ επιμένει στην καταγραφή  της ανθρώπινης μοναξιάς και της μελαγχολίας στις μητροπόλεις και την ανία της επαρχίας. Ο Χόπερ διέσχισε την Αμερική πέντε φορές από το 1941 έως το 1955, ζωγραφίζοντας μοναχικούς και αινιγματικούς ανθρώπους, λυπημένους και σκεπτικούς ανθρώπους, τοπία που λούζονται σε ένα κινηματογραφικό φως, δεν είναι τυχαίο ότι θεωρείται ο πιο κινηματογραφικός ζωγράφος. Επηρέασε όχι μόνο εικαστικούς αλλά και σκηνοθέτες, όπως ο  Χίτσκοκ, ο Βέντερς, ο Ντάριο Αρτζέντο, ο Σαμ Μέντες και ο Ρίντλεϊ Σκοτ. Ο Χόπερ πέθανε σε ηλικία 85 ετών, στο στούντιό του στη Νέα Υόρκη. Το μεγαλύτερο μέρος του έργου του – περισσότερα από 3.000 έργα- κληροδοτήθηκαν στο Whitney Museum of American Art.

Morning Sun, 1952

Office in a Small City

Rooms by the Sea

Rooms by the Sea

Coast Guard Station, Two Lights, Maine

Coast Guard Station, Two Lights, Maine

Western Motel, 1957

Western Motel, 1957

Second Story Sunlight, 1960

High Noon, 1949

High Noon, 1949

The Lee Shore, 1941

The Lee Shore, 1941

The Long Leg, 1935

The Long Leg, 1935

People in the Sun, 1963

People in the Sun, 1963

 Summertime, 1943

Summertime, 1943

Sea watchers

Sea watchers

Ground Swell, 1939

Ground Swell, 1939

Blackwell's Island, 1928

Blackwell’s Island, 1928

Back of the Freight Station, 1932

Back of the Freight Station, 1932

Gloucester Harbour

Gloucester Harbour

City Roofs

City Roofs

Cape Cod Afternoon, 1936

Cape Cod Afternoon, 1936

Cape Cod Evening, 1939

Cape Cod Evening, 1939

Summer Evening, 1947

Summer Evening, 1947

Cape Cod Morning, 1950

Cape Cod Morning, 1950

Carolina Morning, 1955

Carolina Morning, 1955

Sunlight on Brownstones, 1956

Sunlight on Brownstones, 1956

Πηγή