Xρησιμοποίησε ελεύθερα την τέχνη του Rijksmuseum για να φτιάξεις καινούρια – και να ανταμειφθείς

Βιβλικά προφυλακτικά και φακοί επαφής με μοτίβα του 17ου αιώνα είναι κάποια μόνο από τα γκάτζετς που προκύπτουν, όταν το σπουδαίο Μουσείο του Άμστερνταμ αποφασίζει να φέρει την τέχνη πιο κοντά στο κοινό

«Χρησιμοποίησε την τέχνη μας και φτιάξε καινούρια τέχνη» είναι το σλόγκαν που απευθύνει το μουσείο Τέχνης και Ιστορίας του Άμστερνταμ προς κάθε ενδιαφερόμενο. Το Rijksmuseum, φημισμένο για την τεράστια συλλογή του που περιλαμβάνει έργα του Ολλανδικού Χρυσού Αιώνα, μεταξύ των οποίων πίνακες του Rembrandt και του Vermeer, έχει μια ιδιαίτερη προσέγγιση προς την τέχνη που φιλοξενεί. Μέσω της διοργάνωσης Rijkstudio Awards καλεί το κοινό να εμπνευστεί από την τέχνη του μουσείου και να δημιουργήσει τη δική του χρησιμοποιώντας οποιοδήποτε μέσο επιθυμεί.

Έναυσμα του διαγωνισμού είναι η «απελευθέρωση» 250.000 έργων του Μουσείου, τα οποία γίνονται διαθέσιμα σε υψηλή ανάλυση. Οι χρήστες μπορούν να τα κατεβάσουν εντελώς δωρεάν, να τα επεξεργαστούν με όποιο τρόπο θέλουν και συνεπώς να δώσουν νέα ζωή και προοπτική σε αριστουργήματα που συνηθίζουμε να μην αγγίζουμε και να βλέπουμε από απόσταση. Ανάμεσα στους νικητές περασμένων διοργανώσεων συναντάμε μια πρωτότυπη σειρά μακιγιάζ που αντλεί έμπνευση από πορτρέτα γυναικών που φιλοξενούνται στο μουσείο και μια σειρά από ταπετσαρίες με μοτίβα από την ασιατική συλλογή του.

Οι φετινές συμμετοχές είναι πρωτοποριακές, ετερόκλητες, με καλές δόσεις χιούμορ. Από τους 2.600 designers που έλαβαν μέρος απ’ όλο τον κόσμο, η κριτική επιτροπή ξεχώρισε τους δέκα κορυφαίους. Το νικητήριο project “Masterpieces Never Sleep, sleep masks” εμπνευσμένο από το έργο του Johannes Cornelisz Verspronck “Portrait of a Girl Dressed in Blue”, είναι μια σειρά από μάσκες ύπνου που δανείζονται ζευγάρια ματιών από εμβληματικούς πίνακες. Ο δημιουργός τους, Lesha Limonov, αναφέρει σχετικά με την ιδέα πίσω από τις μάσκες: «Όταν η νύχτα ξεκινά και οι αίθουσες του μουσείου αρχίζουν να αδειάζουν, τα αριστουργήματα μένουν ξάγρυπνα, κοιτώντας μέσα απ’ το σκοτάδι. Μέχρι το πρωί, δεν κλείνουν μάτι, επιβλέποντας τον χώρο. Όταν φοράς τις μάσκες με τα μάτια τους, να είσαι σίγουρος ότι θα δεις αριστουργήματα στον ύπνο σου και ότι τα όνειρά σου θα είναι υπό την προστασία αυτών των άγρυπνων φρουρών».

Η λίστα των νικητών περιλαμβάνει ακόμη: φακούς επαφής με μοτίβα από στύλους (!) του 17ου αιώνα, προφυλακτικά με τον Αδάμ και την Εύα και άλλες βιβλικές σκηνές και ένα φωτιστικό πατώματος που θυμίζει τον ερωδιό από τον πίνακα του Ιάπωνα, Οhara Κoson.

Προφυλακτικά της Εδέμ (Eden Condoms), Esther Pi & Timo Waag, εμπνευσμένα από διάφορα χαρακτικά που φιλοξενούνται στο Rijksmuseum. (Όλες οι εικόνες ανήκουν στο Rijksmuseum)

Delft Blue Eyes, Francine LeClercq & Ali Soltani, εμπνευσμένο από δύο πλάκες στύλων του 17ου αιώνα.

 

Πλάκα από στύλο του 17ου αιώνα.

Pop Up Birds Book, Chiara Bianchini, εμπνευσμένο από το έργο του Ohara Koson “Peacock” (1925–36).

“Peacock” (1925–36), Ohara Koson

Φωτιστικό Ερωδιός, Sergiy Lysyi, εμπνευσμένο από έργο του Ohara Koson.

Print of a heron, Ohara Koson

Βουτυροθήκη, Rina Elman, εμπνευσμένο από φόρεμα με ουρά του 18ου αιώνα.

Φόρεμα με υπερμεγέθες κρινολίνο, 18ος αιώνας

Περισσότερες συμμετοχές του διαγωνισμού που ξεχώρισαν καθώς και τα έργα του μουσείου ελεύθερα για κατέβασμα εδώ.

Με πληροφορίες από τα: https://www.rijksmuseum.nl/ και https://www.behance.net/.

Πηγή