Ο τουρισμός μας χρειάζεται νέες ιδέες

Καινοτόμα projects που φέρνουν αέρα ανανέωσης στον ελληνικό τουρισμό, προβάλλονται μέσα από την ενέργεια Famous for a reason

Ένας από τους σημαντικότερους πυλώνες ανάπτυξης της χώρας μας, ο τουρισμός, δεν θα μπορούσε να λείπει από τις θεματικές των διαγωνιζόμενων projects της ενέργειας Famous for a reason που διοργανώνει το Famous Grouse. Δύο από τις οχτώ ομάδες των φιναλίστ που βρίσκονται στην κούρσα διεκδίκησης των 10.000€, έχουν στο επίκεντρο τους την προώθηση του τουρισμού. Συνδέουν αποτελεσματικά τον πολιτισμό με τις σύγχρονες ανάγκες, αξιοποιούν τις σύγχρονες πλατφόρμες και αναμειγνύουν την παράδοση με το σύγχρονο design.

greece revisited

Τα σουβενίρ που προωθούν το ελληνικό design
Η Θεανώ Πετρίδου και ο Σέργιος Φωτιάδης, ή αλλιώς η ομάδα του δημιουργικού γραφείου We Design, μας συστήνουν το Greece Revisited. Πρόκειται για μία σειρά που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά πριν από δύο χρόνια και περιέχει χρηστικά κυρίως αντικείμενα, εμπνευσμένα από την Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα από την ιστορία, την καθημερινότητα, τη μυθολογία αλλά και την παράδοσή της. Εξερευνώντας τη συλλογή βλέπουμε τη χαρτοσακούλα του μανάβη να μετατρέπεται σε λειτουργικό lunch bag, τα ντολμαδάκια να γίνονται διακοσμητική λεπτομέρεια σε πιάτο, ενώ ο γνωστός δίσκος του καφετζή επανασχεδιάζεται χωρίς όμως να χάνει την αρχική του ταυτότητα. Για την υλοποίηση των αντικειμένων του Greek Revisited η ομάδα αξιοποιεί διάφορα και διαφορετικά υλικά τα οποία χαρακτηρίζονται από κεφάτη προσέγγιση και υψηλή αισθητική, έχοντας πάντα ως επίκεντρο τις ελληνικές αναφορές. Το Greece Revisited είναι κάτι παραπάνω από ένα project δημιουργίας καλόγουστων αναμνηστικών προϊόντων, καθώς αξιοποιεί τον τουρισμό προωθώντας το ελληνικό design, ενώ παράλληλα κάνει ευρέως γνωστά διάφορα σημεία αναφοράς αντλώντας από τη μακραίωνη ιστορία, την φύση, αλλά και την σύγχρονη Ελλάδα.

Ο ελληνικός πολιτισμός μέσα από λιγότερο γνωστές ιστορίες
Η Δάφνη Τσεβρένη, ο Ανδρέας Φατούρος και ο Γιάννης Νικολόπουλος βρίσκονται πίσω από την Clio Muse. Πρόκειται για μία πλατφόρμα διαχείρισης και μεταπώλησης θεματικών ψηφιακών διαδρομών, που φροντίζει να βελτιώσει την ποιότητα των περιηγήσεων μας με σύγχρονο και πρωτότυπο τρόπο, εστιάζοντας σε λιγότερο γνωστές πολιτιστικές ιστορίες που συνδέονται με τα εκθέματα. Όπως αναφέρουν και οι ίδιοι: “Καμιά φορά, βλέπουμε πολύ ενδιαφέροντα εκθέματα ή αξιοθέατα. Όμως, συχνά, οι λεζάντες τους είναι γεμάτες με άγνωστα ονόματα, ημερομηνίες ή γεγονότα. Έτσι, δεν μπορούμε να καταλάβουμε τι βλέπουμε και τελικά κουραζόμαστε. Οι ξεναγήσεις της Clio Muse είναι διαφορετικές.”Οι περιηγήσεις χωρίζονται σε θεματικές κατηγορίες, όπως visual art, αρχιτεκτονική, γκαλερί, λογοτεχνία, οικογένεια ή παιδικές”. Επιλέγοντας κάποια από τις διαθέσιμες ξεναγήσεις εμφανίζεται μια σύντομη περιγραφή, τα σημεία που περιλαμβάνονται στη συγκεκριμένη περιήγηση και οι ιστορίες που μας περιμένουν να τις ανακαλύψουμε.

Παράλληλα, κάθε ξεναγός, μουσείο ή εκθεσιακός χώρος μπορεί να εισάγει την ξενάγηση του στην πλατφόρμα της Clio Muse. Από συνταγές έως και ιστορικά γεγονότα, όλες οι ιστορίες παρουσιάζονται συνοπτικά σε 20 δευτερόλεπτα. Πρόκειται για ένα project που μας βοηθάει να κατανοήσουμε με παραστατικό και άμεσο τρόπο τα εκθέματα, να εμβαθύνουμε στις ιστορίες που έχουν να μας διηγηθούν και να ταξιδέψουμε νοερά στον χρόνο. Παράλληλα αποτελεί την πιο ζωντανή διαφήμιση τουρισμού, καθώς συνδέει το παρελθόν με το παρόν, χρησιμοποιώντας ως νήμα τη ζωντανή ιστορία της χώρας μας.

clio muse

*Το Greece Revisited και η Clio Muse είναι δύο μόνο από τα οχτώ projects που προκρίθηκαν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού Famous for a reason. Ανακαλύψτε και ψηφίστε το αγαπημένο σας project στο famousforareason.gr, μέχρι και τις 13/02/2017. Η νικητήρια ομάδα θα κερδίσει ως έπαθλο 10.000€ για την υλοποίηση των άμεσων στόχων της, αλλά και τη συμμετοχή της στο TEDx Thessaloniki για να διαδώσει τις ιδέες και το όραμά της.

Πηγή