Πεζοπορικοί περίπατοι στη Λευκάδα – Μέρος 8ο

Συνεχίζουμε την πεζοπορική μας εξόρμηση στη Λευκάδα, με το βιβλίο της Lida Out Lefkada on Foot.

Εγκλουβή – Άγιος Δονάτος – Λιβάδι – Αλευρωτά – Πηγαδάκια – Παλαιοκατούνα – Νυδρί
Πάνω από 6 ώρες, 19 χλμ

Αυτός ο περίπατος αρχίζει από την εκκλησία στο κέντρο της Εγκλουβής (EG1). Από την εκκλησία βαδίζετε προς την πλατεία με τον πλάτανο και το καφενείο ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ. Φτάνετε σε μια διασταύρωση, η άσφαλτος στα δεξιά οδηγεί στην Καρυά· ο άλλος δρόμος, μια στενή άσφαλτος, ανηφορίζει προς το οροπέδιο και την εκκλησία του Αγίου Δονάτου. Εκεί που ενώνονται οι δύο δρόμοι βλέπετε το καφενείο.

Ακολουθήστε τη στενή άσφαλτο αριστερά από το καφενείο με κατεύθυνση τον Άγιο Δονάτο και αμέσως μετά στρίψτε αριστερά στο πρώτο πλακόστρωτο (EG2). Ακολουθήστε το δρομάκι το οποίο κάνει μια δεξιά στροφή και 2 λεπτά αργότερα φτάνετε σε ένα πλατύτερο πλακόστρωτο. Εδώ πηγαίνετε αριστερά και λίγο αργότερα, στους σκουπιδοτενεκέδες, στρίψτε δεξιά στον ανηφορικό δρόμο για το νεκροταφείο. Πριν το νεκροταφείο στρίψτε δεξιά σε ένα ανηφορικό καλιγωτό μονοπάτι (EG3) που σύντομα γίνεται ένα υπέροχο μονοπάτι.

Μετά από 5 λεπτά στο μονοπάτι, περνάτε απέναντι στο δρόμο και πηγαίνετε λίγα μέτρα αριστερά (δεν συνεχίζετε ευθεία απέναντι στο μονοπάτι) όπου συνεχίζει το μονοπάτι. Μετά από 10 λεπτά ξαναπερνάτε απέναντι στο δρόμο (EG4) και ύστερα από 5 λεπτά το μονοπάτι σάς βγάζει στην εκκλησία του Αγίου Δονάτου (EG5). Βρίσκεστε στο οροπέδιο όπου καλλιεργούνται οι περίφημες φακές.

Στρίψτε αριστερά στην άσφαλτο, προσπεράστε το σήμα Άγιος Ηλίας/Χορτάτα και μείνετε στο δρόμο με κατεύθυνση προς τον Άγιο Ηλία. Ύστερα από 7 λεπτά στην άσφαλτο, σε μια δεξιά στροφή του δρόμου πηγαίνετε αριστερά σε ένα χωματόδρομο (EG6). Ακολουθήστε αυτό το δρόμο και αγνοήστε τη διασταύρωση στα δεξιά σας μετά από 4 λεπτά. Μετά από ένα τέταρτο διαδρομής από την άσφαλτο, βλέπετε στα αριστερά σας ένα πηγάδι και ένα τροχόσπιτο, λίγο παρακάτω σε ένα δέντρο σταματάει ο δρόμος. Ο δρόμος ίσως είναι κλειστός με ένα φράχτη για τα ζώα, αλλά μπορείτε είτε να περάσετε από δίπλα, είτε να ανοίξετε το πορτόνι. Ο δρόμος γίνεται ένα πλατύ μονοπάτι (EG7) και στο τέλος πηγαίνετε λίγο δεξιά προς το βράχο με το κόκκινο σημάδι. Ως εδώ είναι 20 βήματα από το φράχτη.

Αυτή είναι η αρχή του μονοπατιού που ανηφορίζει και τελικά καταλήγει στην άσφαλτο από την Εγκλουβή στο ραντάρ της αεροπορίας και του ΟΤΕ.