Τι κάνει ένα σχολείο δημοφιλές;

Από την Χριστίνα Ταχιάου

Το 92ο δημοτικό Θεσσαλονίκης, σε μία ήσυχη γειτονιά της Χαριλάου, δεν ανήκει στα σχολεία-«φίρμες». Ψηφίστηκε όμως σε ιντερνετικό διαγωνισμό ως το πιο δημοφιλές και το έπαθλο ήταν μία ανακαίνιση με τη χορηγία της Coca-Cola 3E. Το Protagon το επισκέφθηκε για να διαπιστώσει το γιατί…

Το καλοκαίρι που μας πέρασε, εννέα δημοτικά σχολεία της Θεσσαλονίκης ήταν υποψήφια προκειμένου να αναδειχθεί το ένα που θα ανακαινιζόταν με χορηγία της Coca- Cola 3E, ως «Το σχολείο που θέλεις». Για την ανάδειξη έγινε ψηφοφορία σε πλατφόρμα στο Διαδίκτυο και νικητής αναδείχθηκε το 92ο Δημοτικό Σχολείο.

Eχοντας υποστηρίξει, λόγω φιλικών σχέσεων με γονείς, άλλο δημοτικό σχολείο, αναρωτήθηκα γιατί ένα σχολείο που δε συγκαταλέγεται στις «φίρμες» των δημοτικών της Θεσσαλονίκης είναι τόσο δημοφιλές, καθώς αναδείχθηκε πρώτο στην ψηφοφορία με 3.546 ψήφους από τις συνολικά 8.532. Μιλάμε για θρίαμβο!


Τρέξιμο στο προαύλιο του 92ου δημοτικού σχολείου Θεσσαλονίκης. Λεπτομέρεια: τα προστατευτικά λάστιχα που είναι περασμένα στη μπασκέτα, είναι από γειτονικό βουλκανιζατέρ. Επειτα, οι μαθητές τα έβαψαν…

Το επισκέφθηκα ένα μεσημέρι, την ώρα που σχολούσαν τα παιδιά κι ενώ προετοιμάζονταν οι δραστηριότητες για τους μαθητές του ολοήμερου. Το σχολείο βρίσκεται σε ένα προνομιούχο σημείο, σε μια γειτονιά της Χαριλάου κοντά σε παλιό ρέμα (στον «Κήπο του Καλού»), δίνοντας την αίσθηση ότι είναι πνιγμένο στο πράσινο –ενώ δεν είναι. Oμως, υπάρχει σχετική άπλα, με αποτέλεσμα να είναι το περιβάλλον ιδιαιτέρως ευχάριστο.

Η γειτονιά δεν είναι πολυτελής, είναι όμως ανθρώπινη. Οι δρόμοι δεν είναι πολύ στενοί, μπορείς να κυκλοφορήσεις, να παρκάρεις, να βρεις γείτονες στο δρόμο, να έχεις μια ήρεμη ζωή.


Ο διευθυντής του σχολείου Ευστράτιος Μποσδελεκίδης

«Eχουμε πολύ καλούς γονείς», λέει στο Protagon ο διευθυντής του σχολείου Ευστράτιος Μποσδελεκίδης. «Δείχνουν ενδιαφέρον για το σχολείο, για τις εκδηλώσεις μας, για τη σωστή λειτουργία, για όλα».

Το κτιριακό συγκρότημα του 1992 φιλοξενεί 265 μαθητές σε 12 αίθουσες. Eχει δυο τμήματα για κάθε τάξη, όπως και τμήμα ένταξης για 12 μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Διαθέτει γυμναστήριο, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, χώρο τραπεζαρίας, διευκολύνσεις για άτομα με ειδικές ανάγκες (ράμπα, ασανσέρ και τουαλέτα), ενώ οι γονείς πληρώνουν για παράλληλη ιδιωτική στήριξη για μαθητές που έχουν ανάγκη επιπλέον διδασκαλίας. Εδώ και χρόνια, το σχολείο συμμετέχει σε πολλά προγράμματα καινοτόμων δράσεων, όπως περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, πολιτιστικά και αγωγής υγείας. Υπάρχει συνεργασία με άλλα σχολεία της Ελλάδας, ενώ στο παρελθόν είχαν συνδεθεί μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας με μαθητές ενός σχολείου στις ΗΠΑ κι ενός στη Φινλανδία, μέσω της οποίας και χρησιμοποιώντας την ελληνική μυθολογία, εκπονούσαν κοινές εργασίες. Η μικρή αίθουσα της βιβλιοθήκης είναι πολύ καλόγουστη, ενώ στον περιποιημένο κήπο φυτεύτηκαν φέτος αρωματικά φυτά.

Στο 92ο Δημοτικό δεν υπάρχει κάτι το πολυτελές ή το ακριβό. Αυτό που φαίνεται με την πρώτη ματιά είναι το καλό κλίμα ανάμεσα στους καθηγητές που αντανακλά σε θετική διάθεση των μαθητών. Και προφανώς, αυτό συντελεί σημαντικά στο να είναι το σχολείο δημοφιλές.

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες από το εσωτερικό του σχολείου, τη βιβλιοθήκη, το προαύλιο και τον περιβάλλοντα χώρο:

YΓ. Τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου, τo 92o Δημοτικό Σχολείο υποδέχτηκε τους μαθητές. Είχε ολοκληρωθεί το έργο της ανακαίνισης με περισσότερες από 50 σημαντικές παρεμβάσεις, μέσα από μια επένδυση που ξεπέρασε τις €100.000. Λίγο πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς το επισκέφτηκε και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης. Εντυπωσιασμένος, σχολίασε: «Το αποτέλεσμα της προσπάθειας της Coca-Cola Τρία Έψιλον να βοηθήσει στην αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του Σχολείου, ήταν εξαιρετικό. Η προσπάθεια αυτή δείχνει πόσο απαραίτητη είναι η συνεργασία του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα σε όλες τις φάσεις της καθημερινότητας. Δυστυχώς ο Δήμος δεν μπορεί μόνος του να κάνει τα πάντα, οπότε η αναζήτηση πόρων από άλλες πηγές, όπως μία εταιρεία σαν την Coca-Cola Τρία Έψιλον, η οποία έχει δείξει τη δυναμική της ευαισθησία, είναι απαραίτητη».

Από την πλευρά της η Αγγελική Πατρούμπα, διευθύντρια Επικοινωνίας της Coca-Cola Τρία Εψιλον, είπε: «Πιστεύουμε στους νέους και προσπαθούμε συνεχώς να δημιουργούμε τις προϋποθέσεις για ένα καλύτερο αύριο. Μέσα από το πρόγραμμα ‘Το Σχολείο που θέλεις’ που υλοποιούμε για 5η χρονιά, μαζί με τις τοπικές κοινωνίες, τους Δήμους και τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, καταβάλλουμε μια κοινή προσπάθεια για καλύτερες και ασφαλέστερες σχολικές υποδομές. Χαιρόμαστε που και φέτος μας δόθηκε η δυνατότητα να προσφέρουμε στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, ένα σχολείο όπως το θέλουν».

via