Τα παγωμένα λουλούδια του Azuma Makoto

Λουλούδια στον πάγο, στο διάστημα, σε υποβρύχια και εργαστήρια και ένας τρόπος που ένας μοναδικός καλλιτέχνης μας φέρνει πιο κοντά στο φυσικό κόσμο.

Ητέχνη του είναι μοναδική, όχι γιατί χρησιμοποιεί λουλούδια αλλά γιατί μετατοπίζει τις συνθήκες μέσα στις οποίες τα βλέπουμε. Ο Azuma Makoto δε τα βλέπει μόνο σε ανθοδοχεία, στη φύση ή σε βάζα, αλλά σε κομμάτια πάγου, σε εργαστήρια να παίρνουν τη θέση του ανθρώπινου κεφαλιού ή να πετάνε στη στρατόσφαιρα. Η τέχνη και η βοτανική συνδέονται και μπαίνουν η μια στα όρια της άλλης.

Στα παγωμένα λουλούδια του, ένα από τα πιο εντυπωσιακά του έργα «εγκλώβισε» τα λουλούδια μέσα σε πάγο, σε μια φυσικά παγωμένη περιοχή στη Χερσόνησο του Νότσκουκ, στο Χοκάιντο της Ιαπωνίας. Τα λουλούδια διατήρησαν τη λάμψη και τη ζωντάνια τους με τρόπο απρόσμενο. Ήταν κάτι συμβολικό αφού η περιοχή αποκαλείται «Το τέλος του κόσμου» και ο Makoto επιδίωξε να φανερώσει τις άγνωστες δυνατότητες λουλουδιών και πώς τα λουλούδια εκφράζονται υπό αυτήν την κατάσταση.

Κάθε τόσο παρουσιάζει ένα νέο πρότζεκτ. Μπονσάι που μεγαλώνουν μέσα σε συνθήκες εργαστηρίου και σε τεράστιες γυάλες, λουλούδια που βρίσκονται σε ένα εγκαταλελειμμένο εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας στο Βέλγιο, ένα υπόγειο πέτρινο λατομείο στην Ιαπωνία, όλα αυτά βγαίνουν από την καρδιά ενός πολύ δημιουργικού εργαστηρίου που έχει στόχο να κατακτήσει το ορατό, αόρατο και σουρεαλιστικό σύμπαν.

Η ομορφιά των λουλουδιών διαπερνά τα όρια των χρονικών περιόδων, των χωρών, των γλωσσών και των θρησκειών και οι άνθρωποι αισθάνονται ενστικτωδώς τη μοναδικότητα της ομορφιάς τους. Τέτοια ομορφιά είναι τόσο σπάνια, που σημαίνει ότι τα λουλούδια έχουν καθολική ομορφιά. Ο λόγος για τον οποίο οι άνθρωποι γοητεύονται από τα λουλούδια είναι ενστικτώδης μοιράζονται κάτι πανανθρώπινο.

Με αμέτρητες πειραματικές δημιουργίες και εκθέσεις σε όλο τον κόσμο που έχουν αποκαλύψει κρυφές πτυχές της ομορφιάς των λουλουδιών, ειδωμένα μέσα από απαράμιλλη προοπτική, ο Μακότο λέει πως «η ομορφιά των λουλουδιών διαπερνά τα όρια των χρονικών περιόδων, των χωρών, των γλωσσών και των θρησκειών και οι άνθρωποι αισθάνονται ενστικτωδώς τη μοναδικότητα της ομορφιάς τους. Τέτοια ομορφιά είναι τόσο σπάνια, που σημαίνει ότι τα λουλούδια έχουν καθολική ομορφιά. Ο λόγος για τον οποίο οι άνθρωποι γοητεύονται από τα λουλούδια είναι ενστικτώδης μοιράζονται κάτι πανανθρώπινο».

Θεωρείται παγκοσμίως ένας από τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες κηποτέχνες και τα λουλούδια  φωτογραφίζονται σε ακραίες καταστάσεις και σενάρια, με τα βοτανικά έργα τέχνης να εγκαθίστανται εκπέμποντας ένα ποιητικό μήνυμα και ενθαρρύνοντας τους θεατές να εκτιμήσουν και να εξετάσουν τη ζωή του φυσικού κόσμου.

Πρόσφατα, ο καλλιτέχνης άρχισε να αναζητά τον «μικρόκοσμο» των λουλουδιών – την εσωτερική δομή και τον εσωτερικό τους κόσμο μέσω ακτίνων Χ και αξονικών τομογραφιών. «Θα ήθελα να διερευνήσω νέες πτυχές των λουλουδιών όπως αυτό και να εκφράσω την ομορφιά τους αναδεικνύοντας τη γοητεία τους», λέει, απευθύνοντας και μια πρόσκληση για να εμβαθύνουμε κοιτάζοντας τα πιο τέλεια δημιουργήματα της φύσης.

AMKK, Paludarium Tachiko & Yasutoshi | Azuma Makoto

2021 Cherry blossoms Block Flowers | Azuma Makoto

Frozen Flowers (2021) | Azuma Makoto

Frozen Flowers (2021) | Azuma Makoto

Frozen Flowers (2021) | Azuma Makoto

Frozen Flowers (2021) | Azuma Makoto

EXOBIOTANICA 2 (2017) | Azuma Makoto

EXOBIOTANICA 2 (2017) | Azuma Makoto

Flower installation for HERMES Marunouchi renewal open | Azuma Makoto

Flower installation for HERMES Marunouchi renewal open | Azuma Makoto

X-ray Flowers | Azuma Makoto

X-ray Flowers | Azuma Makoto