Ψυχική Υγεία και Covid-19: Μία δωρεάν γραμμή ψυχοκοινωνικής υποστήριξης βοηθά ανθρώπους σε όλη την Ελλάδα

Η ΑμΚΕ ΙΑΣΙΣ συμμετέχει από την πρώτη μέρα στη γραμμή 10306 στοιχειοθετώντας τις αυξημένες πρωτεύουσες ανάγκες των καλούντων.

Της Αλπέρτη Ιωάννας, Επιστημονικά Υπεύθυνης Κέντρου Ημέρας ΑμΚΕ ΙΑΣΙΣ, Ψυχολόγου – Ψυχοθεραπεύτριας

H φυσική απομόνωση που χρειάστηκε να κρατήσουμε και τα μέτρα που κληθήκαμε να ακολουθήσουμε λόγω της πανδημίας Covid-19 επηρέασαν σημαντικά την ψυχολογία μεγάλου ποσοστού πολιτών.

 Η δωρεάν εθνική γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης 10306 λειτουργεί εδώ και αρκετούς μήνες και καθημερινά εξυπηρετεί πολλούς συμπολίτες μας σε όλη την Ελλάδα. Η γραμμή ξεκίνησε με στόχο την υποστήριξη των πολιτών σε θέματα ψυχικής υγείας αλλά και σε κοινωνικοπρονοιακές κατευθύνσεις για όσα επέφερε στο πέρασμά της η πανδημία.

Η γραμμή, όπως όλα δείχνουν, όμως ήρθε για να μείνει, καθώς βοήθησε πολλούς ανθρώπους να βρουν διέξοδο και να ζητήσουν βοήθεια για θέματα ψυχικής υγείας που δεν προέκυψαν σήμερα, αλλά έμεναν κλειδωμένα για καιρό σαν κρυφό μυστικό. Τώρα αλλά και στο παρελθόν περίοδοι κρίσεως έφερναν στην επιφάνεια ζητήματα που είχαν να κάνουν με την Ψυχική Υγεία. Σε μια τέτοια συνθήκη ο άνθρωπος νιώθει ότι «είναι ΟΚ να μην είναι καλά» και μοιράζεται πιο εύκολα αυτά που νιώθει και βιώνει σε σχέση με τις περιόδους εθνικής ευημερίας. Είναι ένας τρόπος να δούμε ότι η ψυχική υγεία είναι το ίδιο σημαντική με τη σωματική και χρειάζεται να μιλάμε ανοιχτά για αυτήν.

Φωτό: Poirazidis Photography

Καθημερινά πολλοί συμπολίτες μας καλούν (και πάνω από μία φορά) στη γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης για να πάρουν πληροφορίες σε ζητήματα που σχετίζονται με τη διαβίωση, τα επιδόματα, τις νέες ρυθμίσεις μετακίνησης, τα θέματα επαναπατρισμού κ.ά. Μεγάλο ποσοστό των περιπτώσεων αναφέρει ζητήματα που σχετίζονται με τον εγκλεισμό και τα θέματα που προκαλούνται από αυτόν. Διαχείριση άγχους/πανικού, ζητήματα θλίψης/μοναξιάς, διαχείριση θυμού, αναστάτωσης αλλά και ψυχοσωματικές εκδηλώσεις. Πολλοί ανησυχούν για το τι θα γίνει μετά και πώς θα γίνει ομαλά η επιστροφή στην κανονικότητα, ενώ δεν λείπουν και οι κλήσεις που έχουν να κάνουν με ερωτήματα για μέτρα πρόληψης, όπου παραπέμπονται στη γραμμή του ΕΟΔΥ.

Κύρια ανάγκη, όμως, όλων είναι η επικοινωνία, η κατάθεση της προσωπικής ιστορίας του καθενός, των προβλημάτων του, των σκέψεών του σε έναν άνθρωπο που δεν θα τον κρίνει, αλλά θα τον ακούσει με σεβασμό – ενεργητικά, υποστηρικτικά και με ενσυναίσθηση.

Η ΑμΚΕ ΙΑΣΙΣ συμμετέχοντας από την πρώτη μέρα στη γραμμή 10306 στοιχειοθέτησε τις αυξημένες πρωτεύουσες ανάγκες των καλούντων -ανάγκες για τρόφιμα, ρουχισμό, παρέα, υποστήριξη στη μετακίνηση- και δημιούργησε το εθελοντικό της πρόγραμμα «Παρέμβαση στην Κοινότητα» με σκοπό την κάλυψη μέρους αυτών των αναγκών.

Το προσωπικό και μια εκπαιδευμένη ομάδα εθελοντών παρέχουν καθημερινά υποστήριξη σε ανθρώπους που διαβιούν στην Αττική και αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην καθημερινότητά τους. Αξιοποιώντας, όμως, και τα τεχνολογικά μέσα, η εφαρμογή Connect Your City της ΑμΚΕ ΙΑΣΙΣ καλλιεργεί την αξία του εθελοντισμού και της αλληλεγγύης, ενώ ολοένα και περισσότεροι συμμετέχουν προσφέροντας στις δράσεις του φορέα.

Μάθετε περισσότερα στο www.iasismed.eu
Πάρτε μέρος στις δράσεις της ΑμΚΕ ΙΑΣΙΣ στο volunteers@iasismed.eu.
Κατεβάστε την εφαρμογή CONNECT YOUR CITY εδώ για να ενημερώνεστε για τις δράσεις της ΑμΚΕ ΙΑΣΙΣ.

Πηγή