GlobalData: Οι Gen Z και Millennials κλειδί στην τουριστική ανάκαμψη – Πρότυπο μάρκετινγκ η Visit Greece
Πηγή φωτό: Pixabay

Πλούσιοι και νεαρής ηλικίας θα είναι οι πρώτοι ταξιδιώτες που θα πραγματοποιήσουν διεθνή ταξίδια αναψυχής μόλις αρθούν οι ταξιδιωτικές απαγορεύσεις, σύμφωνα με έρευνα της GlobalData.

Ενώ η διάθεση των ανθρώπων για ταξίδια μετά την πανδημία είναι μεγάλη, η καταναλωτική εμπιστοσύνη για την ασφάλεια των διακοπών χρειάζεται να ενισχυθεί.

Η έρευνα δείχνει ότι ακόμη και στους νεαρής ηλικίας ταξιδιώτες, η αγωνία για τις διακοπές και την πιθανότητα μόλυνσης από τον κορωνοϊό παραμένει υψηλή, και ειδικότερα για το 48% των Millennials και το 35% των Gen Z.

Άλλο συμπέρασμα από την έρευνα δείχνει ότι οι influencer, πολλοί εκ των οποίων προέρχονται από τις παραπάνω ηλικιακές ομάδες, θα διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στην αποκατάσταση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης και στην ανάκαμψη της τουριστικής βιομηχανίας συνολικά.

Σύμφωνα με το Κέντρο Ερευνών Pew, οι Millennials έχουν ξεπεράσει τους Baby Boomers ως η πολυπληθέστερη γενιά ενηλίκων, καθιστώντας τους βασικό στόχο των ενεργειών μάρκετινγκ.

Όπως εξηγεί η αναλύτρια της GlobalData, Johanna Bonhill-Smith, οι άνθρωποι θα εξαρτώνται όλο και περισσότερο από τα social media προκειμένου να ανακουφίζουν τα άγχη τους και οι influencer θα αποτελέσουν το κλειδί για τις στρατηγικές ανάκαμψης των ταξιδίων.

Πριν την έναρξη του καλοκαιριού, η καταναλωτική έρευνα της Fuel αποκάλυψε ότι οι Millennials, σε γενικές γραμμές, προτίθενται να ταξιδέψουν συντομότερα και με λιγότερη αίσθηση κινδύνου από τους Gen X και τους Boomers, λόγω της πιο επικίνδυνης επίδρασης του κορωνοϊού στις μεγαλύτερες ηλικίες.

Με τους «παλαιούς» Millennials (γεννημένοι από το 1981 έως το 1996) να γίνονται 39 φέτος, το μεγαλύτερος μέρος της γενιάς αυτής τείνει να μην ανησυχεί τόσο για τις συνέπειες πιθανής μόλυνσης από τον κορωνοϊό όσο οι γονείς τους, οι οποίοι αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας με τα χρόνια.

Καθώς οι Millennials έχουν αποκτήσει παιδιά τα οποία έχουν παραμείνει στο σπίτι και όχι στα σχολεία για μήνες, μπορεί να είναι οι πιο πρόθυμοι να φύγουν από το σπίτι και να απολαύσουν τις διακοπές.

Η κ. Bonhill-Smith τονίζει παράλληλα ότι οι καταναλωτικές συνθήκες κατά τη διάρκεια της πανδημίας άλλαξαν και η σημασία της αποτελεσματικής παρουσίας στα social media έχει γίνει πολύ πιο σημαντική από το παρελθόν. Οι Οργανισμοί Διαχείρισης Προορισμών (DMOs) θα πρέπει να προσεγγίζουν περισσότερο τους influencer και να λειτουργούν σε πλατφόρμες πολλών καναλιών ώστε να διασφαλίσουν ισχυρότερη θέση στην ανάκαμψη.

Για τις νεαρότερες γενιές των σημερινών ενηλίκων, οι οποίες έχουν μεγαλώσει με το διαδίκτυο και τα social media, οι ενέργειες μαρκετινγκ έχουν απομακρυνθεί από τις παραδοσιακές μεθόδους (τηλεοπτικές διαφημίσεις, άμεσες διαφημιστικές καμπάνιες), σε πιο έμμεσες προωθητικές ενέργειες μέσω των influencer στα social media, όπου οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται τα μηνύματα ως πιο αυθεντικά, οργανικά ή αξιόπιστα.

Οι Οργανισμοί Διαχείρισης Προορισμών Visit Greece και Failte Ireland κατατάσσονται στις πρώτες θέσεις του πίνακα της GlobalData για τους προορισμούς με την καλύτερη επίδοση Influencer, έχοντας αξιοποιήσει τους influencer στις καμπάνιες τους για να συνδεθούν με κοινό από όλο τον κόσμο σε πραγματικό χρόνο, με αναρτήσεις και μηνύματα που σχεδιάζονται για να εμπνεύσουν πιθανούς ταξιδιώτες.

Επιπλέον, η GlobalData αναφέρει ότι το Twitter και το YouTube βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των πιο αξιοποιήσιμων πλατφορμων για προωθητικές ενέργειες ταξιδίων κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όμως μεγάλες προωθητικές δυνατότητες έχει και το TikTok.

Πηγή