Δύο στους τρεις ταξιδιώτες επιθυμούν να ξεφύγουν ξανά από την καθημερινότητα

THANASIS ZOVOILIS VIA GETTY IMAGES

Δείχνουν πρόθυμοι να αρχίσουν τα διεθνή ταξίδια, αναζητώντας ασφάλεια, χαλάρωση και διασκέδαση, περισσότερο από πριν.

Από τον Δημήτρη Μπαλή

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν ορισμένες έρευνες, αναφορικά με τις επιθυμίες όσων ταξίδευαν κι ενώ δεν έχουμε ξεπεράσει ακόμα την πανδημία του κορονοϊού.

Με τη σταδιακή χαλάρωση των μέτρων, την επιστροφή στην (μερική) κανονικότητα και υπό προϋποθέσεις, αρχίζουν και πάλι να αναθερμαίνονται οι σκέψεις πολλών για ταξίδια και ίσως με ακόμη μεγαλύτερη επιθυμία, καθώς πολλοί έμειναν κλεισμένοι στο σπίτι για αρκετό διάστημα.

Προ ημερών, η MINDHAUS, εταιρεία στρατηγικής τουριστικού marketing και μέλος της V+O Greece, σε συνεργασία με το Pollfish, DIY ερευνητική πλατφόρμα, απέκτησαν πληροφορίες και insights μέσω πρωτογενούς, ποσοτικής έρευνας αναφορικά με τις ταξιδιωτικές τάσεις όπως αυτές επηρεάζονται και διαμορφώνονται λόγω Covid-19.

Σε δείγμα 2.750 ερωτηθέντων, σε ορισμένες από τις πλέον σημαντικές αγορές του ελληνικού τουρισμού, τις ΗΠΑ, τη Μεγάλη Βρετανία, τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ιταλία, διερευνήθηκαν οι συμπεριφορές και οι προθέσεις τους σχετικά με τα διεθνή ταξίδια αναψυχής.

Το 37,9% των ερωτηθέντων, δήλωσε ότι είναι διατιθέμενοι να ταξιδέψουν ξανά μόλις αρθούν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί και θα ενημερώνονται συνεχώς για την υγειονομική κατάσταση όσο σχεδιάζουν το ταξίδι τους. Επίσης, ένα επιπλέον  28,1%, δήλωσε ότι με την άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών, θα προγραμματίσουν εκείνο το ταξίδι αναψυχής που ονειρευόντουσαν όλο αυτόν τον καιρό.

Μολονότι όλοι οι ερωτηθέντες της έρευνας προσδιόρισαν την ανακάλυψη εμβολίου ως τον πρώτο παράγοντα για να ξεκινήσουν τα διεθνή ταξίδια, το παραπάνω 66% δήλωσε ότι θεωρεί εξίσου σημαντικά τα σαφή υγειονομικά πρωτόκολλα κατά τη διάρκεια των μετακινήσεων (11,8% των απαντήσεων), τους προορισμούς που διαχειρίστηκαν αποτελεσματικά την κρίση του κορονοϊού (11,7% των απαντήσεων), καθώς και την πραγματοποίηση τεστ ανίχνευσης κορονοϊού πριν από την πτήση.

Το ποσοστό αυτό, θεωρεί φέτος την ασφάλεια, τη χαλάρωση, την ξεγνοιασιά και τη διασκέδαση, περισσότερο σημαντικές σε σχέση με τις περυσινές διακοπές τους, ακόμα και από το προσιτό κόστος. Πρόσθετα, αξιολογούν περισσότερο από πέρυσι, το αίσθημα ανακάλυψης (Γαλλία) και περιπέτειας (ΗΠΑ) για το επόμενο διεθνές τους ταξίδι.

Σύμφωνα με την έρευνα και για την ίδια ομάδα ταξιδιωτών, η Γαλλία (55%), η Μεγάλη Βρετανία (55%) και η Γερμανία (62%), είναι περισσότερο έτοιμες να ξεκινήσουν τα διεθνή ταξίδια, καθώς τα ανάλογα ποσοστά των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι προτίθεται να ταξιδέψουν στο εξωτερικό εντός του 2020.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στις 13 & 14 Μαΐου 2020 και απευθύνθηκε σε άτομα άνω των 18 ετών που είχαν σχεδιάσει τουλάχιστον ένα ταξίδι αναψυχής στο εξωτερικό για το 2020.

«Παρόλο που η κατάσταση για το επόμενο τρίμηνο φαίνεται γενικά δυσμενής, βλέπουμε ότι 2 στους 3 ταξιδιώτες να θέλουν πραγματικά να ξεκινήσουν τα ταξίδια αναψυχής στο εξωτερικό μόλις αρθούν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί και δεν θα περιμένουν την ανακάλυψη εμβολίου για να το κάνουν. Αντιλαμβανόμαστε επίσης ότι εκτός από την ασφάλεια, αναζητούν εμπειρίες χαλάρωσης, ξεγνοιασιάς και διασκέδασης ακόμα περισσότερο από πριν,» δήλωσε ο Θεόφιλος Κυρατσούλης, γενικός διευθυντής της MINDHAUS. «Mε βάση τα δεδομένα αποδεικνύεται ότι η Ελλάδα κατέχει τα βασικά εκείνα στοιχεία στο μυαλό των ταξιδιωτών που την καθιστούν τον πιο ελκυστικό προορισμό της Μεσογείου για το επόμενο τρίμηνο, ιδιαίτερα για συγκεκριμένα τμήματα της αγοράς, και μέσα στους πιο ελκυστικούς μεσοπρόθεσμα, κάτι εξαιρετικά χρήσιμο στη στρατηγική και στο marketing για το στάδιο της ανάκαμψης

«Γνωρίζουμε πόσο σημαντικά είναι τα δεδομένα για τις επιχειρήσεις κατά τη διάρκεια του Covid-19, ειδικότερα για τους τομείς που έχουν επηρεασθεί περισσότερο όπως τα ταξίδια και ο τουρισμός,» είπε ο JohnPapadakisCEO του Pollfish.

Πηγή