Το μέλλον του τουρισμού: Η Ελλάδα από τις πρώτες χώρες που θα επανέλθουν

Marie-Carole Ancelin-de La Chapelle*

Ο ξενοδοχειακός κλάδος θα πρέπει να αναθεωρήσει τον τρόπο σκέψης και την αντίληψή του περί φιλοξενίας, φροντίζοντας ακόμα περισσότερο τους επισκέπτες. Οι μικρές μονάδες θα γίνουν πιο ελκυστικές από τα μεγάλα συγκροτήματα. Το ίδιο θα συμβεί και με τα ξενοδοχεία που βρίσκονται στη φύση, κοντά στη θάλασσα, στην εξοχή ή στο βουνό έναντι των ξενοδοχείων πόλης. Το ξενοδοχείο δεν θα είναι πια προορισμός, αλλά μέρος της εμπειρίας εξερεύνησης της χώρας ή της περιοχής στην οποία ανήκει. Θα αναδειχθούν η τοπική γαστρονομία και οι υπαίθριες δραστηριότητες, ενώ θα δοθεί έμφαση σε όλες τις πτυχές ασφαλείας που συνδέονται με τα μέτρα υγιεινής.

Η Ευρώπη έχει την ικανότητα να αναρρώσει και οι κοντινοί προορισμοί θα είναι οι πρώτοι που θα επωφεληθούν από την ανάκαμψη του τουρισμού. Αν η Ιταλία έχει πολύ δρόμο μπροστά της για να ανακτήσει επικοινωνιακά το χαμένο έδαφος, η Ελλάδα, η Πορτογαλία, η Μάλτα και ορισμένες βορειοευρωπαϊκές χώρες που φάνηκε να χειρίστηκαν καλύτερα την κρίση θα είναι οι πρώτες που θα επανέλθουν. Η μείωση των τιμών, με σκοπό την αύξηση των πωλήσεων, μπορεί να έχει το αντίθετο αποτέλεσμα. Είναι σημαντικό να διατηρηθεί η ταυτότητα της κάθε μονάδας –αυτή που αποτελεί το DNA της–, είναι ωστόσο σημαντικό οι υπηρεσίες που προσφέρονται στους πελάτες να προσαρμόζονται στις ανάγκες τους.

Τα ταξίδια θα αποκτήσουν σοφία: λιγότεροι τουρίστες, αλλά περισσότεροι ταξιδιώτες. Οι άνθρωποι θα ταξιδεύουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, αλλά όχι τόσο συχνά. Το ταξίδι πρέπει να γίνει ξανά το όνειρο που ήταν κάποτε.

* Η Marie-Carole Ancelin-de La Chapelle είναι CEO της MCA Communication-Paris

Πηγή