Το πολύ με 3 clicks η εξυπηρέτηση πολιτών στο gov.gr

Από τον Αχιλέα Τόπα

Με 3 clicks το πολύ θα πρέπει να μπορούν να βρίσκουν οι πολίτες οποιαδήποτε υπηρεσία στην ενιαία ψηφιακή πύλη του Δημοσίου (gov.gr) η οποία τέθηκε σε δοκιμαστική λειτουργία στις 21 Μαρτίου, σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Αποδέκτες της εγκυκλίου, στην οποία περιλαμβάνονται αναλυτικές οδηγίες για τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να παρουσιάζονται οι υπηρεσίες της νέας πλατφόρμας και να εξυπηρετούνται οι πολίτες, είναι όλα τα υπουργεία, οι γενικές και ειδικές γραμματείες, οι αποκεντρωμένες διοικήσεις και οι ανεξάρτητες αρχές.

Σκοπός του οδηγού είναι η παροχή κατευθύνσεων και οδηγιών προς τις αρμόδιες υπηρεσίες προκειμένου σε σύντομο χρονικό διάστημα να ξεκινήσει η πλήρης λειτουργία του gov.gr ως το μοναδικό σημείο ψηφιακής εξυπηρέτησης πολιτών και επιχειρήσεων με τη δημόσια διοίκηση.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο του Κυριάκου Πιερρακάκη, οι φορείς γενικής κυβέρνησης καλούνται αρχικά να ελέγξουν αν όλες οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρέχουν έχουν ήδη συμπεριληφθεί στην αρχική έκδοση της ενιαίας ψηφιακής πύλης, να στείλουν τις παρατηρήσεις τους για τις ενταγμένες υπηρεσίες ή να υποδείξουν λειτουργίες οι οποίες δεν έχουν ενταχθεί.

Στην πρώτη φάση λειτουργίας του gov.gr οι πολίτες θα μπορούν να ολοκληρώνουν από τον υπολογιστή τους ή το κινητό τους τηλέφωνο τη διαδικασία για τη λήψη και υποβολή εξουσιοδοτήσεων και υπεύθυνων δηλώσεων. Αυτές οι δύο διαδικασίες αποτελούν περίπου το 50% των συναλλαγών των πολιτών με τα ΚΕΠ.

Οι υπεύθυνες δηλώσεις και οι εξουσιοδοτήσεις που θα χορηγούνται σε ψηφιακή μορφή από το gov.gr θα γίνονται αποδεκτές από όλες τις υπηρεσίες του Δημοσίου (ΑΑΔΕ, ΕΦΚΑ, ΕΟΠΥΥ, κτλ) οι οποίες δεν έχουν ενσωματωθεί ακόμα στη νέα ψηφιακή πύλη.

Πριν από λίγες ημέρες ξεκίνησε μέσω του gov.gr και η λειτουργία του συστήματος άυλης συνταγογράφησης φαρμάκων, μέσω του οποίου οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να λαμβάνουν εξ’ αποστάσεως ιατρικές συνταγές στο κινητό τους τηλέφωνο και με αυτές να εξυπηρετούνται σε φαρμακεία.   

Για την είσοδο στη νέα ψηφιακή πύλη του Δημοσίου στην οποία θα συγκεντρωθούν όλες οι διαθέσιμες κρατικές υπηρεσίες δεν χρειάζονται νέοι κωδικοί, δεδομένου ότι θα γίνεται με τη χρήση των υφιστάμενων κωδικών του taxisnet ή με τους κωδικούς των συστημάτων ηλεκτρονικής τραπεζικής (e – banking).

Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης εξετάζει και άλλα μέτρα για την εξυπηρέτηση των πολιτών, όπως τη χορήγηση επιδομάτων μόνο με αίτηση και δίχως την προσκόμιση δικαιολογητικών η οποία τώρα είναι απαραίτητη.

Οι δικαιούχοι θα έχουν τη δυνατότητα υποβολής των αιτήσεων ηλεκτρονικά στο gov.gr και μέσω των ΚΕΠ. Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, μεταξύ των προτάσεων υπό εξέταση είναι να μην χρειάζεται καν η υποβολή αίτησης για τη χορήγηση επιδομάτων, δεδομένου ότι το σύνολο των στοιχείων των πολιτών οι οποίοι δικαιούνται επιδόματα είναι διαθέσιμα στην ΑΑΔΕ.

Οι φορείς του Δημοσίου έχουν πρόσβαση σε όλα τα επιχειρησιακά δεδομένα που αφορούν σε πολίτες και επιχειρήσεις μέσω του κέντρου διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η οποία από τον περασμένο Νοέμβριο αποτελεί τη μοναδική ηλεκτρονική πλατφόρμα για την ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ των φορέων του Δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα.

Παρακολουθήστε μέσα από το www.koronoios-live.gr, το νέο site του iefimerida.gr, όλες τις εξελίξεις για την πανδημία του κορωνοϊού στην Ελλάδα, την Ευρώπη και όλο τον κόσμο.