MMGY: Οι ταξιδιωτικές κρατήσεις θα επανέλθουν πιο γρήγορα από τις προβλέψεις

Πηγή φωτό: Pixabay

Οι ρυθμοί ανάκαμψης του ταξιδιωτικού κλάδου μετά το πέρας της κρίσης του κορωνοϊού θα είναι αντίστοιχοι των ρυθμών μείωσης που παρατηρήθηκαν κατά το ξέσπασμά της, σύμφωνα με έρευνα της MMGY.

Παρότι επι του παρόντος βρισκόμαστε στη φάση του «φόβου» της κρίσης, οι καταναλωτές περνούν στη φάση κατανόησής της και μετά από αυτή θα ακολουθήσει η λογική συμπεριφορά, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της MMGY Global, Clayton Reid.

Η MMGY προβλέπει ότι οι θετικές αλλαγές σε επίπεδο αντιλήψεων θα αρχίσουν στις 45-90 ημέρες μετά την κορύφωση της διάδοσης του κορωνοϊού. Σύμφωνα με αυτά τα χρονικά πλαίσια, η έρευνα συμπεραίνει ότι θα υπάρξει αυξανόμενη ζήτηση για ταξίδια στο τέλος του δεύτερου τριμήνου του 2020 σε όλες τις οικονομίες.

Όπως τονίζει ο κ. Reid, η εμπιστοσύνη στα ταξίδια προηγείται της καταναλωτικής, επομένως θα αποτελέσει και δείκτη της οικονομίας. Πρέπει να περιμένουμε τα πρώτα θετικά νέα από τους αερομεταφορείς και στη συνέχεια τα ξενοδοχεία, τα εστιατόρια και τις κρουαζιέρες.

Επίσης, οι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι αναμένεται να παίξουν σημαντικό ρόλο στην ανάκαμψη αυτή. Καθώς η ταξιδιωτική βιομηχανία θα μάχεται για την ανάκαμψη, ο ρόλος των τουριστικών γραφείων θα είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τους ταξιδιώτες, τόσο ως πηγή πληροφόρησης και καθησυχασμού όσο και ως σημαντικός καθοδηγητής στην επιλογή τιμών και κρατήσεων σε ένα νέο περιβάλλον αυξημένου ανταγωνισμού.

Τα τουριστικά γραφεία αναμένεται ακόμα να παίξουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξης της κρουαζιέρας.

Πώς θα γίνει η επαννεκίνηση του τουρισμού

Ιστορικά, η MMGY έχει παρατηρήσει ότι μόλις μια κρίση περνά, οι ταξιδιώτες αποκτούν πιο θετικό πνεύμα. Λιγότερο από το ένα τρίτο των ταξιδιωτών θα ακυρώσουν τα ταξίδια τους και οι καταναλωτές θα επιδεικνύουν όλο και περισσότερο μια συμπεριφορά που δίνει απαντήσεις στην παγκόσμια ζήτηση για ταξίδια.

Ακόμη και με το κύμα ακυρώσεων αυτή τη στιγμή, αναμένεται να δούμε υψηλό ρυθμό αλλαγής κρατήσεων, όσο περνούν οι μέρες, υπογραμμίζει ο κ. Reid.

Οι νέες συμπεριφορές και τάσεις που προέρχονται από την κρίση του κορωνοϊού (όπως η αποφυγή ταξιδίων σε νέους προορισμούς, η κατάργηση των συναντήσεων δια ζώσης κτλ) δεν θα έχουν διάρκεια εκτιμά η MMGY. Αντίθετα, προβλέπει ότι όλα αυτά θα αποκατασταθούν πριν το τέταρτο τρίμηνο της χρονιάς.

Για την ακρίβεια, καταγράφεται μια μακροπρόθεσμη τάση οι ταξιδιώτες να αναζητούν νέες και μοναδικές εμπειρίες, μια τάση που δεν πρόκειται να ανατραπεί, τονίζει ο κ. Reid.

Η περίοδος ανάκαμψης που τοποθετείται από την έρευνα στο δεύτερο τρίμηνο του 2020, θα ξεκινήσει με τα ταξίδια αναψυχής και θα ακολουθήσουν τα επαγγελματικά και τα ομαδικά.

Κατά πάσα πιθανότητα, τα ταξίδια αναψυχής θα είναι σύντομης διάρκειας, κοντινά και μικρότερης δαπάνης και στη συνέχεια θα ακολουθήσουν τα διεθνή ταξίδια. Οι πρώτοι αυτοί ταξιδιώτες θα είναι συνταξιούχοι, millennial, οικογένειες σε οδικά ταξίδια και πλούσια ζευγάρια.

Με τα δεδομένα αυτά, η MMGY χαρακτηρίζει το 2020 ως τη χρονιά του αυτοκινήτου, καθώς πολλοί θα αποφύγουν τα ταξίδια που περιλαμβάνουν πτήση.

Οι αεροπορικές εταιρίες θα ανακάμψουν γρήγορα, αναφέρει η έρευνα, και ο ανταγωνισμός θα κορυφωθεί στις στρατηγικές χαμηλών ναύλων για την προσέλκυση επιβατών.

Η κρουαζιέρα, η οποία δέχθηκε μεγάλη πλήγμα από την πανδημία, θα επιβιώσει καθώς πολλοί δεν θα αποθαρρυνθούν τόσο όσο με τις αερομεταφορές. Επιπλέον, οι εταιρίες αυτές, πέρα από τα χρήματα που έχουν στα χέρια τους, έχουν επίσης ομάδα πωλήσεων από διεθνή ταξιδιωτικά γραφεία που θα τις βοηθήσουν να επιστρέψουν στη ζήτηση.

Η MMGY εκτιμά για τα ξενοδοχεία ότι θα υπάρξουν μεγάλες πληρότητες σε τοπικό επίπεδο στην αρχή της ανάκαμψης ενώ θα ακολουθήσουν οι διαμονές αναψυχής και τα resort, και εν τέλει οι επισκέπτες σε επαγγελματικά ταξίδια.

Οι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι χρειάζεται να επεξεργαστούν τις στρατηγικές μάρκετινγκ και μηνυμάτων που μεταφέρουν στο κοινό ώστε να αξιοποιήσουν την επικείμενη ανάκαμψη του κλάδου.

Τα στελέχη μάρκετινγκ μπορούν να συμβάλλουν στην επιτυχία υιοθετώντας συντηρητική διαφημιστική παρουσία αρχικά με περιεχόμενο τον ανθεκτικό ταξιδιώτη. Αυτό σημαίνει τα μηνύματα μέσω των social media για τη διατήρηση και ενημέρωση των πιο πολύτιμων πελατών τους, την ενίσχυση καμπάνιας που ενθαρρύνει αποδράσεις Σαββατοκύριακου, τελευταίας στιγμής και πακέτου διακοπών καθώς και πακέτα διακοπών με χαλαρές πολιτικές ακύρωσης και αλλαγής κράτησης, και καμπάνιες με γεωγραφικό παράγοντα που θα προάγουν τη ζήτηση.

H MMGY Global είναι εταιρία επικοινωνίας, μάρκετινγκ και τεχνολογίας στον τουρισμό και τη φιλοξενία με πάνω από 400 συνεργάτες σε ολο τον κόσμο.

Πηγή