Λάβρα τέχνας κατεργάζεται

Γιώργος Φραντζεσκάκης

Το πρόσφατο κύμα καύσωνα που σάρωσε την Ευρώπη, από τις βρετανικές ακτές του Ατλαντικού μέχρι τη Μαύρη Θάλασσα –αυτό που έκανε τους Γερμανούς να μιλάνε για «Βαγδάτη» και τους Άγγλους να επιβεβαιώνουν πανηγυρικά ότι η κουβέντα για τον καιρό είναι η αφετηρία κάθε σοβαρής συζήτησης–, έκανε κάποιους να σκεφτούν πολύ δημιουργικά.

Ίσως να μην το γνωρίζετε, αλλά κλειστές πίστες σκι, με τεχνητό χιόνι, λιφτ και όλα τα συμπαρομαρτούντα, υπάρχουν σε πολλά μέρη του κόσμου. Η τρέλα ξεκίνησε από το Ντουμπάι, το 2005, αλλά σήμερα ο πλανήτης απολαμβάνει καλοκαιρινό σκι «κλειστού τύπου» σε τουλάχιστον 12 διαφορετικά σημεία. Ένα από αυτά είναι και το Μάντσεστερ.

Η ιδιοκτήτρια της πίστας «Chill Factore» είχε μια εξαιρετική ιδέα: να ανοίξει τις πόρτες της την πιο ζεστή μέρα στα χρονικά της πόλης όχι μόνο στους ανθρώπους, αλλά και στα σκυλιά τους. Εκατοντάδες ηλιοκαμένα σκυλιά ξεχύθηκαν στους χιονισμένους λόφους, σάρωσαν το χιόνι με τις μουσούδες τους και πάγωσαν τις πατούσες τους, ξεφεύγοντας από τους 39 βαθμούς που έγραψε το θερμόμετρο την Πέμπτη 25 Ιουλίου.

Και τα έσοδα από το εισιτήριο εκείνης της συγκεκριμένης ημέρας διατέθηκαν σε αγαθοεργίες σχετικές με τη διάσωση αδέσποτων και τη γενικότερη φροντίδα των τετράποδων που την έχουν ανάγκη.

Διαφημιστικό εύρημα; Αναμφίβολα! Με αντίκρισμα όμως. Και για μένα, όταν το μάρκετινγκ επινοεί τρόπους προώθησης ενός προϊόντος, εισφέροντας ταυτόχρονα σ’ αυτό που οι διαφημιστές ονομάζουν «εταιρική κοινωνική ευθύνη», πρόκειται για περίπτωση «και η πίτα γερή, και ο σκύλος χορτάτος».

Παρεμπιπτόντως, μια καλή συμβουλή γι’ αυτές τις καυτές ημέρες του καλοκαιριού, την οποία ίσως να μην έχετε ακούσει αρκετά, είναι να μοιράζετε το φαγητό του σκύλου σας σε περισσότερες μερίδες από όσες συνήθως τρώει (και πάντως, μεταξύ δύο και τεσσάρων, αν πρόκειται για πολύ μεγαλόσωμο ζώο).

Μια άλλη καλή συμβουλή είναι να μην αφήνετε τον σκύλο σας να αράζει ακριβώς κάτω από το κλιματιστικό, όσο κι αν του φαίνεται καλή ιδέα. Να τον βρέχετε συχνά αν περπατάτε μαζί στη ζέστη, να τον κρατάτε όσο περισσότερο γίνεται στη σκιά και βέβαια, ποτέ, μα ΠΟΤΕ να μην τον αφήσετε μόνο στο αυτοκίνητο, ούτε με ανοιχτά παράθυρα, ούτε «για δύο λεπτά», ούτε στη σκιά (που μπορεί να πάψει σε λίγο να είναι σκιά). Και αν ταξιδεύετε μαζί στο αυτοκίνητο και τον έχετε στο πίσω κάθισμα ή στον χώρο του πορτμπαγκάζ, μια επίσης καλή ιδέα είναι να βάλετε σκίαστρα σε όλα τα πίσω παράθυρα, που να μην εμποδίζουν την ορατότητά σας, να εμποδίζουν όμως τις ακτίνες του ήλιου να μετατρέπουν την καμπίνα σε σάουνα.

Θα μου πείτε, τα ξέρουμε όλα αυτά. Ειλικρινά το ελπίζω. Άλλοι λαοί όμως, που δεν έχουν μάθει στα σαραντάρια, χρειάστηκαν επίσημη ενημέρωση. Στη Γερμανία, οι δήμοι έστειλαν mail στους ιδιοκτήτες κατοικιδίων (να γιατί χρειάζεται η σήμανση και η βάση δεδομένων) με συμβουλές και όλες τις χρήσιμες επαφές σε περίπτωση ανάγκης. Στη Μεγάλη Βρετανία η αντιμετώπιση του καύσωνα έγινε πρώτο θέμα στα δελτία ειδήσεων – και η ενημέρωση περιλάμβανε τον δεκάλογο του καλού σκυλοσυντρόφου. Στη Γαλλία οι αρχές απλώς έκαναν τα στραβά μάτια, όταν αφεντικά και σκύλοι μαζί βουτούσαν αλλόφρονες στα σιντριβάνια…

Φωτογραφία: © Shutterstock

Πηγή

Προσθέστε το σχόλιό σας

Η ηλεκτρονική σας διεύθυνση δεν θα δημοσιευτεί. Τα πεδία με αστερίσκο είναι υποχρεωτικά *