Κρήτη: Μαθητές έφτιαξαν πιλοτική εφαρμογή για περιήγηση στα αξιοθέατα του νησιού

Κεντρική εικόνα: Η κρήνη με τα λιοντάρια στο Ηράκλειο / φωτογραφία: wikipedia

Τους μαθητές, τους εκπαιδευτές και τα Σχολεία, που ολοκλήρωσαν ένα 8μηνο «ταξίδι» στο χώρο της ψηφιακής καινοτομίας, ολοκληρώνοντας την Πιλοτική Εφαρμογή «Code my City», με την οποία παρουσίασαν ψηφιακά την πόλη τους, το Ηράκλειο, βράβευσε η Περιφέρεια Κρήτης.

Η βράβευση έγινε σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων του Περιφερειακού Συμβουλίου. Μέσα από το Σχέδιο Δράσης «Ψηφιακές Δεξιότητες για μια Ψηφιακή Ελλάδα» και σε συνεργασία με το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης, στο πλαίσιο της Εθνικής Συμμαχίας της Ε.Ε. για τις Ψηφιακές Δεξιότητες και την Απασχόληση, οι μαθητές και δάσκαλοι πληροφορικής των 12ου και 47ου Δημοτικού και του Δημοτικού Ελιάς Χερσονήσου, δίδαξαν τις νέες τεχνολογίες.

Ψηφιακή περιήγηση στην Κρήτη, σε Μεϊντάνι, Λιοντάρια, Κούλε

Το έργο ξεκίνησε από το 2018, με την πρόσκληση του Τμήματος Καινοτομίας και Βέλτιστων Πρακτικών, της Γενικής Διεύθυνσης Δημοσίων Οργανώσεων του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης, σε εκπαιδευτικούς και δασκάλους Πληροφορικής Δημοτικών Σχολείων σε επιλεγμένες Περιφέρειες και την Κρήτη, προκειμένου να μυηθούν σε γλώσσα προγραμματισμού – κώδικα και να μεταλαμπαδεύσουν τις γνώσεις τους, στους μαθητές τους. Οι εκπαιδευτικοί μετέτρεψαν τις σχολικές αίθουσες σε εργαστήρια κώδικα και τον Οκτώβριο 2018, οι ίδιοι οι μαθητές με τους δασκάλους τους, συμμετείχαν στην εκδήλωση που διοργανώθηκε με πρωτοβουλία του Τμήματος Καινοτομίας και Βέλτιστων Πρακτικών, στο Ίδρυμα «Στ. Νιάρχος», όπου έμαθαν πώς να κατασκευάζουν τις δικές τους ταινίες κινουμένων σχεδίων, κάνοντας χρήση του κώδικα.

Μετά από οκτώ μήνες σκληρής δουλειάς, που έδωσε κίνητρο στο σύνολο των μαθητών κάθε σχολείου, οι μαθητές της Κρήτης είχαν προγραμματίσει και φτιάξει προγράμματα τα οποία αναδεικνύουν πολιτιστικά τον τόπο τους και τα αξιοθέατα και την ιστορία του, από το Μεϊντάνι και τα Λιοντάρια, ως τη Loggia και τον Κούλε. Οι μαθητές που παρουσίασαν το έργο τους, ενθουσίασαν τους πάντες, και «ανέβηκαν» στην σελίδα του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης, από όπου τις παρακολουθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κι αυτό οδήγησε την Ε.Ε. στην απόφαση να παρουσιάσει το έργο στην έκθεση DESI 2019.

Τάξεις στην Κρήτη μετατράπηκαν σε τεχνολογικά εργαστήρια

Την Περιφέρεια εκπροσώπησε ο Περιφερειάρχης Σταύρος Αρναουτάκης, ο Αντιπεριφερειάρχης Διοίκησης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Δρ. Κυριάκος Κώτσογλου κι ο Εκτελεστικός Γραμματέας Δρ. Νικόλαος Ραπτάκης. Ο Περιφερειάρχης, καλωσόρισε θερμά τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς τους, λέγοντας ότι : «Το γεγονός ότι η Κρήτη πρωτοπορεί και καινοτομεί στις ψηφιακές και κάθε είδους νέες τεχνολογίες, που έχουν ως αποτέλεσμα την εξέλιξη των μαθητών και την ανάπτυξη των ψηφιακών γνώσεων και δεξιοτήτων τους, δεν θα σταματήσουν εδώ, αλλά οι προσπάθειές θα συνεχιστούν».

Ο Αντιπεριφερειάρχης Διοίκησης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Δρ. Κυριάκος Κώτσογλου ανέφερε, ότι, «το έργο αυτό δεν είναι τόσο σημαντικό για το κόστος ή για την προβολή του, αλλά γιατί καλλιέργησε δεξιότητες ομάδας, συνεργασίας και διοίκησης έργου στους μαθητές και μετέφερε τον κώδικα από την θεωρία στην πράξη οδηγώντας τα παιδιά στην υλοποίηση μιας δημιουργίας μέσα από την οποία συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν μια ιστορία, στο πως χρησιμοποιούμε για αυτό τον κώδικα προγραμματισμού, πως λύνουμε προβλήματα, πως μέσα από αυτά κινητοποιούμε όλη την ομάδα, την τάξη, το σχολείο και νιώθουμε όμορφα».

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την απονομή των βεβαιώσεων εκπαίδευσης σε μαθητές και δασκάλους πληροφορικής, μικρών δώρων προς τους μαθητές, ενώ τονίστηκε η πρόθεση της Περιφέρειας Κρήτης, από τον Σεπτέμβριο του 2019 να συμμετέχει σε νέες δράσεις στα πλαίσια της Εθνικής Συμμαχίας της Ε.Ε. για τις Ψηφιακές Δεξιότητες & την Απασχόληση με σκοπό τη συμμετοχή των σχολείων της σε μια σειρά Hackathons με σκοπό και πάλι οι τάξεις να μετατραπούν σε εργαστήρια και οι μαθητές δημοτικού σε προγραμματιστές, κάνοντας πράξη, ένα όνειρο που οι προηγούμενες γενιές δεν είναι ποτέ την ευκαιρία να βιώσουν ως σήμερα.

Πηγή