Γαστρονομικός τουρισμός: Όλες οι τελευταίες τάσεις

Γιατί συνδέεται άμεσα με τις εμπειρίες διακοπών

Tις κορυφαίες τάσεις στον γαστρονομικό τουρισμό, σύμφωνα με τις απόψεις 71 ειδικών του χώρου της εστίασης και των ποτών από 60 χώρες, αποκαλύπτει έκθεση που δημοσιεύει σήμερα 31 Ιανουαρίου 2019  η Παγκόσμια Ένωση Γαστρονομικών Ταξιδίων, WFTA.

Η έκθεση εντόπισε τις ακόλουθες τάσεις…

-Οι ταξιδιώτες και καταναλωτές νοιάζονται περισσότερο από ποτέ με ο,τιδήποτε σχετίζεται με το φαγητό και το ποτό. Το ενδιαφέρον τους συνεχίζει να αυξάνεται χάρη στο ρόλο των social media.

-Η προσφορά αυθεντικών προϊόντων ή εμπειριών κρίνεται απαραίτητη. Οι επισκέπτες απαιτούν όλο και περισσότερο αυθεντικό φαγητό και ποτό και εμπειρίες.

-Η ανάγκη διαφύλαξης του πολιτισμού είναι επείγουσα και δεν περιορίζεται στην κουζίνα αλλά και σε άλλα πολιτιστικά αγαθά όπως η μουσική, η μόδα, η αρχιτεκτονική και άλλα που απειλούνται από την παγκοσμιοποίηση.

-Η αποτυχία να στηριχθούν μικρές επιχειρήσεις φαγητού και ποτού θα οδηγήσει στην επιτάχυνση της παγκοσμιοποίησης της τοπικής εμπειρίας, καταργώντας έτσι εντελώς έναν από τους κύριους λόγους για γαστρονομικά ταξίδια, καθώς οι προορισμοί αρχίζουν ήδη να μοιάζουν όλο και περισσότερο μεταξύ τους.

-Την ίδια ώρα, οι κάτοικοι θα επωφεληθούν εάν γνωρίζουν περισσότερα για την ιστορία των εμβληματικών γαστρονομικών προϊόντων και παραδόσεως της περιοχής τους, καθώς και γιατί η διαφύλαξη του γαστρονομικού πολιτισμού αποτελεί εργαλείο οικονομικής ανάπτυξης. Επομένως, οι κάτοικοι θα πρέπει να θεωρούνται σημαντικός στόχος της αγοράς.

-Οι εμπειρίες φαγητού και ποτού που προσφέρουν οι επιχειρήσεις και οι προορισμοί συχνά δεν ταιριάζουν με τις προσδοκίες των ταξιδιωτών. Οι επιχειρήσεις χρειάζεται να κατανοήσουν ότι δεν πωλούν απλώς προϊόντα γαστρονομίας αλλά και μια εμπειρία. Όταν οι προσδοκίες των επισκεπτών δεν ικανοποιούνται, σχηματίζεται αρνητικά εντύπωση για τον προορισμό.

-Ο γαστρονομικός τουρισμός δεν τροφοδοτεί απλώς τους προορισμούς με περισσότερους τουρίστες που δημιουργούν θετικό αντίκτυπο στις τοπικές οικονομίες, αλλά μπορεί να βοηθήσει και στην προστασία της τοπικής κληρονομιάς θέτοντας στο επίκεντρο το τοπικό φαγητό και ποτό, μεταδίδοντας μια αίσθηση υπερηφάνειας στους κατοίκους και δημιουργώντας ζήτηση για εξαγωγές τοπικών προϊόντων μετά την ολοκλήρωση του ταξιδιού.

Η WFTA ιδρύθηκε το 2003 ως μη κερδοσκοπικός μη κυβερνητικός οργανισμός και θεωρείται ο κορυφαίος φορέας στον κόσμο στο γαστρονομικό τουρισμό.

Πηγή

Προσθέστε το σχόλιό σας

Η ηλεκτρονική σας διεύθυνση δεν θα δημοσιευτεί. Τα πεδία με αστερίσκο είναι υποχρεωτικά *