Ο 22χρονος Οδυσσέας επέστρεψε από το MIT κερδίζοντας το πρώτο βραβείο

Είχε κάνει crowdfunding για να καταφέρει να πάει – και άξιζε!

Κεντρική φωτογραφία: Νίκη της ομάδας «Παγγαία»

Από τον Ευθύμη Κάλφα

Πριν από περίπου τρεις μήνες παρουσιάσαμε την ιστορία του Οδυσσέα Λαμτζίδη, του 22χρονου φοιτητή στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών στο Πανεπιστήμιο Πατρών ο οποίος είχε δηλώσει συμμετοχή το MIT Bootcamp on Innovation & Entrepreneurship, ένα εντατικό πρόγραμμα 7 ημερών (15 ώρες/μέρα) με σκοπό την εκπαίδευση των συμμετεχόντων στην επίλυση προβλημάτων που αντιμετωπίζουν στις κοινότητες τους, μέσω της καινοτομικής επιχειρηματικότητας.

Ο 22χρονος Οδυσσέας έγινε δεκτός σε πρόγραμμα του MIT και θέλει να πραγματοποιήσει το όνειρό του

Ενενήντα ημέρες μετά…

Ο Οδυσσέας Λαμτζίδης επιστρέφει όχι μόνο για να μας μεταφέρει την εμπειρία των επτά ημερών στο Ρίο ντε Τζανέιρο στην Βραζιλία αλλά και για να μας πει με ποιον τρόπο κατάφερε η ομάδα του να κερδίσει το πρώτο βραβείο στο διαγωνισμό.

Η στιγμή που η ομάδα μαθαίνει τα αποτελέσματα

https://www.facebook.com/odysseytomit/videos/1796211793760502/

👉The moment the results of @mitbootcamps Rio de Janeiro 2018 are announced.
The amazing feeling that all this hard work and life deprivation accumulated to something truly amazing 💪🎯
☑️Recording in case we win
☑️ Win

#mit #innovation #team #announcement #surprise #selfie #team #gohardgohome #riodejaneiro

Το πρόγραμμα του MIT «MIT Bootcamp on Innovation & Entrepreneurship» περιείχε διαλέξεις, σεμινάρια, εργαστήρια αλλά και ομιλίες από διάφορα σημαίνοντα άτομα, όπως τον πρόεδρο της Embrapa, Mauricio Lopes και τον ιδρυτή της πλατφόρμας Wolfram, Stephen Wolfram. Οι συμμετέχοντες, με βάση τις δεξιότητες τους και συγκεκριμένο ψυχομετρικό προφίλ, χωρίστηκαν σε ομάδες και αφού αποφάσισαν το πρόβλημα με το οποίο επιθυμούσαν να ασχοληθούν, εφάρμοζαν κάθε μέρα τις γνώσεις που προσλάμβαναν πάνω στην ιδέα τους. Όπως μας μετέφερε ο Οδυσσέας Λαμτζίδης:

Πολλές διαλέξεις δόθηκαν από απόφοιτους τους MIT ή παλαιότερους αποφοίτους του προγράμματος, δίνοντας την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να γνωρίσουν αυτούς και τις επιχειρηματικές εμπειρίες τους. Επιπλέον, όλες οι ομάδες είχαν συγκεκριμένα άτομα ως μέντορες, άτομα που τους βοηθούσαν σε κάθε βήμα, τους έλυναν κάθε απορία ή πρόβλημα και τους υποστήριζαν ακόμα και ψυχολογικά. Στο τέλος του προγράμματος, κάθε ομάδα παρουσίασε το πρόβλημα και την λύση του. Σημαντικό εδώ να αναφερθεί η ύπαρξη αποφοίτων του MIT, που βοηθούσαν τις ομάδες σε οτιδήποτε χρειαζόντουσαν.

Η νικήτρια ομάδα «Παγγαία» την τελευταία μέρα

Η ομάδα του Οδυσσέα αποφάσισε να λύσει το πρόβλημα της έλλειψης επαρκούς πρόσβασης των Βραζιλιάνων παραγωγών υψηλής ποιότητας καφέ (premium coffee) σε αγοραστές.

Η λύση «Παγγαία» φιλοδοξεί να βοηθήσει τους παραγωγούς να κερδίζουν περισσότερα χρήματα από την σοδειά τους δημιουργώντας μια έξυπνη πλατφόρμα που αφενός συνδέει παγκόσμιους αγοραστές και πωλητές (marketplace) και αφετέρου εξακριβώνει και την ποιότητα του καφέ που πωλείται.

Μετά από 120 συμμετέχοντες από 40+ διαφορετικές χώρες, η ομάδα «Παγγαία» αναδείχθηκε ως η καλύτερη επιχειρηματική ιδέα. Ένα κατόρθωμα ιδιαίτερης σημασίας αν αναλογιστεί κανείς τόσο το χρονικό περιθώριο όσο και ότι οι ομάδες αποτελούνταν από άτομα που όχι μόνο δε γνωρίζονταν μεταξύ τους αλλά και από άτομα τα οποία προέρχονται από πολλές διαφορετικές κουλτούρες.

Η ομάδα συγκροτήθηκε από τον Michel Moussatche (Βραζιλία), Eduardo Malta (Βραζιλία), Sebastian Pereira (Βολιβία), Giuliana Huamán Navarro (Περού) και φυσικά τον Οδυσσέα.

Η ομάδα συνομιλεί με μέντορες

Η συμμετοχή του Οδυσσέα στο πρόγραμμα έγινε χάρη στην επιτυχή ολοκλήρωση της χρηματοδοτικής καμπάνιας του «Odyssey to MIT» όπου σε μόλις 4 εβδομάδες συγκέντρωσε ποσό μεγαλύτερο των 10.000 ευρώ μέσω της πλατφόρμας Give&Fund από 130 διαφορετικούς υποστηρικτές. Όπως μας ενημέρωσε, πολύ σύντομα θα ανακοινωθούν νέα προγράμματα και πρωτοβουλίες από την σελίδα «Odyssey to MIT» σχετικά με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο οποίο έχει αναφερθεί ήδη από την καμπάνια χρηματοδότησης, προγράμματα τα οποία θα υποστηριχθούν οικονομικά τόσο από τα χρήματα από την καμπάνια που ξεπέρασε τον στόχο της, όσο και από συνεργάτες ή χορηγούς.

Πηγή