Άχυρο: το καύσιμο του μέλλοντος

Τα οχήματα σύντομα θα κινούνται με οικολογικά καύσιμα, από οργανικά υλικά όπως το άχυρο

Από την Αθηνά Λεβέντη

Οικολογικό καύσιμο από άχυρα. Γίνεται; Το καύσιμο βιομάζας, είναι μια ανανεώσιμη και βιώσιμη πηγή που παράγεται από οργανικά υλικά και χρησιμοποιείται για τη δημιουργία ενέργειας. Υπάρχουν πολλοί τύποι τέτοιων καυσίμων, με πιο γνωστό, ίσως, το πέλλετ ξύλου.

Όμως οι επιστήμονες τώρα ενώνουν τις δυνάμεις τους με σκοπό το άχυρο να γίνει η νέα πηγή βιοκαύσιμου για τα αυτοκίνητα. Σύμφωνα με το Euronews, σε ένα εργοστάσιο στην Ισπανία, μηχανικοί, χημικοί και βιολόγοι συνεργάζονται στα πλαίσια του ευρωπαϊκού ερευνητικού πρότζεκτ butanext και χρησιμοποιούν τα άχυρα για την παραγωγή βιοβουτανόλης.

Η βιοβουτανόλη είναι φθηνότερη, σαφώς φιλικότερη προς το περιβάλλον, και οι επιστήμονες λένε πως μπορεί να αντικαταστήσει τη βιοντίζελ, την αιθανόλη και άλλα καύσιμα. Οι ερευνητές τώρα προσπαθούν να βρουν τη σωστή σύνθεση, εξετάζοντας εκατοντάδες παραλλαγές.  «Σε σύγκριση με τα άλλα βιοκαύσιμα που ήδη έχουμε, η βουτανόλη είναι βαρύτερη. Αυτό σημαίνει ότι δεν εξατμίζεται τόσο εύκολα, άρα οι εκπομπές αερίων είναι μειωμένες. Επίσης έχει μικρότερη μεταβλητότητα στα βενζινάδικα ή στις βιομηχανικές εγκαταστάσεις» λέει στο Εuronews η Inés del Campo, χημικός μηχανικός στο Εθνικό Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας της Ισπανίας (CENER).

Στη Βρετανία, μοριακοί βιολόγοι και οι βιοχημικοί ανέπτυξαν τα σωστά βακτήρια που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη συγκεκριμένη διαδικασία. Η πρώτη επιλογή των ερευνητών ήταν μικροοργανισμοί που είναι εξαιρετικά ανθεκτικοί σε ορισμένα χημικά.

Οι εργαστηριακοί έλεγχοι έδειξαν ότι η παραγόμενη βουτανόλη μπορεί να αναμειχθεί με ντίζελ σε ποσοστό 40% ή με βενζίνη σε ποσοστό 16%. Πότε όμως θα μπορούσε αυτό να εφαρμοστεί;

«Η τεχνολογία ήδη υπάρχει για να το κάνουμε. Αλλά πρέπει να μειώσουμε το κόστος παραγωγής» λέει ο Edward Timothy Davis, βιοχημικός μηχανικός στην Green Biologics και συντονιστής του πρότζεκτ Butanext. Θα μας πάρει πιθανώς 5-10 χρόνια για να φτάσουμε στην εμπορική χρήση και μετά θα πρέπει να ρυθμίσουμε και το νομικό πλαίσιο. Αυτές οι νομικές αλλαγές  όμως, θα γίνουν,  μόνο αν υπάρξει μεγάλη εμπορική ζήτηση».

Το στοίχημα για την Ε.Ε. είναι μέχρι το 2020, το 10% των καυσίμων για τις μεταφορές να προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Αν και οι επιστήμονες δεν προλαβαίνουν να ολοκληρώσουν το πρότζεκτ τους ως τότε, ελπίζουν τουλάχιστον η έρευνά τους να συμβάλλει το δικό της λιθαράκι για το καλό του πλανήτη.

Πηγή

Προσθέστε το σχόλιό σας

Η ηλεκτρονική σας διεύθυνση δεν θα δημοσιευτεί. Τα πεδία με αστερίσκο είναι υποχρεωτικά *