Γερμανικός τουρισμός: Ελλάδα και Αίγυπτος οι μεγάλοι νικητές της χρονιάς

Από τον Γιάννη Παπαδόπουλο

Η Ελλάδα και η Αίγυπτος ήταν οι μεγάλοι κερδισμένοι προορισμοί στη γερμανική αγορά το 2017, σύμφωνα με τα στοιχεία πωλήσεων των μελών του Συνδέσμου Τουριστικών Γραφείων της Γερμανίας (DRV).

Οι πωλήσεις πακέτων για Ελλάδα αυξήθηκαν φέτος κατά 30%, μετά από την ισχυρή ανάπτυξη που υπήρξε και το 2016, ενώ για την Αίγυπτο η αύξηση των πωλήσεων ανήλθε σε 55%, μετά όμως από ένα αδύναμο 2016. Yπολογίζεται ότι το 2017 θα κλείσει με 3,2 εκατ. Γερμανούς τουρίστες στη χώρα μας, από 2,7 εκατ. το 2016.

«Η Αίγυπτος και η Ελλάδα είναι οι σαφείς νικητές φέτος», δήλωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου κ.Norbert Fiebig στο ετήσιο συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στο Ras Al Khaimah την προηγούμενη εβδομάδα. Η Ελλάδα ξεπέρασε την Τουρκία ως ο δεύτερος μεγαλύτερος προορισμός των Γερμανών και ήρθε πίσω από την πρώτη Ισπανία.

Το Μαρόκο και η Τυνησία ανέκαμψαν επίσης φέτος με υψηλά ποσοστά ανάπτυξης, ενώ οι κρατήσεις ήταν ισχυρές  και για τη Βουλγαρία, την Κροατία και την Κύπρο.

Η Ισπανία παρέμεινε μεν ο κορυφαίος προορισμός για τους γερμανούς τουριστικούς πράκτορες φέτος μετά την ισχυρή ανάπτυξη του περασμένου έτους, ωστόσο, υπήρξαν διαφορετικές τάσεις στις κύριες περιοχές. Τα Κανάρια Νησιά και η ισπανική ηπειρωτική χώρα είχαν χαμηλή μονοψήφια αύξηση όσον αφορά τα έσοδα από ταξιδιωτικούς πράκτορες. Ωστόσο, οι Βαλεαρίδες Νήσοι είχαν μείωση εσόδων, σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK, λόγω των υψηλών τιμών.

Η Τουρκία υπέστη και πάλι διψήφια πτώση στις γερμανικές κρατήσεις φέτος, σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK, παρά τις καλές πωλήσεις της τελευταίας στιγμής. “Η Τουρκία έχει χάσει τους μισούς γερμανούς επισκέπτες της τα τελευταία δύο χρόνια”, παραδέχθηκε ο κ.Fiebig. Εξέφρασε την ανησυχία του γι αυτή την τάση, λέγοντας: “Με την εξαιρετική αξία για τα χρήματα, που δίνει ο πελάτης,  η Τουρκία είναι σχεδόν αναντικατάστατη. Ο γερμανικός ταξιδιωτικός κλάδος χρειάζεται αυτόν τον προορισμ”.

Οι γερμανοί τουριστικοί πράκτορες αύξησαν τον κύκλο εργασιών κατά 4% αυτό το καλοκαίρι και κατά τουλάχιστον 2% για το πλήρες οικονομικό έτος 2016/17, σύμφωνα με ανάλυση των πωλήσεων από τη εταιρεία ερευνών GfK.

Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες παρέμειναν το καλύτερο κανάλι διανομής πωλήσεων στη Γερμανία φέτος, με χαμηλή ανάπτυξη και “καλό αποτέλεσμα” από οικονομική άποψη, δήλωσε ο κ.Fiebig. Ωστόσο, οι κρατήσεις μέσω των διαδικτυακών πρακτορείων ταξιδιών (ΟΤΑ) και των ιστοσελίδων τουριστικών επιχειρήσεων αυξήθηκαν πολύ πιο έντονα κατά 12%. Ο αριθμός των ταξιδιωτικών γραφείων στη Γερμανία εκτιμάται ότι παρέμεινε σταθερός στα 9.900 φέτος.

Πηγή