Ένα δέντρο από πατημασιές

Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας αυτοκινήτων παγκοσμίως με περισσότερα από πεντακόσια εκατομμύρια οχήματα στους δρόμους της χώρας. Κάτι τέτοιο όπως είναι αναμενόμενο έχει τεράστιες επιπτώσεις στο περιβάλλον μιας και τα αυτοκίνητα ευθύνονται για το 40% των εκπομπών άνθρακα συνολικά στη χώρα. Χαρακτηριστικές ήταν οι εικόνες κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων μιας πρωτεύουσας όπου τις πρωινές ώρες καλυπτόταν από ένα πέπλο νέφους.

Το Ίδρυμα για την Προστασία του Περιβάλλοντος αποφάσισε να λανσάρει μια καμπάνια που θα εφιστούσε την προσοχή του κόσμου στις συνέπιες της χρήσης αυτοκινήτων και θα τους παρακινούσε να υιοθετήσουν πιο φιλικούς προς το περιβάλλον τρόπους μετακίνησης όπως το περπάτημα. Για το σκοπό αυτό δημιουργήθηκε μια υπαίθρια διαφήμιση η οποία εξελισσόταν με τη συμμετοχή του κοινού.

Σε εφτά πολυσύχναστους δρόμους τοποθετήθηκε ένας μεγάλος καμβάς διαστάσεων 12,6 επί 7 μέτρα. Τυπωμένο πάνω στον καμβά ήταν το σχέδιο ενός δέντρου. Στις δύο άκρες των πεζοδρομίων είχαν τοποθετηθεί ειδικά σφουγγάρια με πράσινο χρώμα. Καθώς οι πολίτες πατούσαν πάνω σε αυτά και μετά διέσχιζαν το δρόμο, από τις πατημασιές τους άρχισε να διαγράφεται ένα πράσινο σχήμα που συμβόλιζε τα φύλλα του δέντρου. Με αυτό τον τρόπο η ενέργεια άφηνε την αίσθηση στους πολίτες πως με το περπάτημα ωφελούν το περιβάλλον και τη φύση.

Τα αποτελέσματα της καμπάνιας ήταν εντυπωσιακά. Από τους 7 αρχικά δρόμους επεκτάθηκε σε 132 σε 15 πόλεις της Κίνας. Συνολικά συμμετείχαν σε αυτή σχεδόν 4 εκατομμύρια άνθρωποι και σε μια δημοσκόπηση που έγινε στη συνέχεια καταγράφηκε αύξηση της τάξης του 86% στην ευαισθητοποίηση του κοινού για θέματα περιβαλλοντολογικής πολιτικής.

Πηγή