Το ΑpArt της Πραξιτέλους καινοτομεί με εφαρμογή – ξενάγηση στο κέντρο της Αθήνας

Από το Νίκο Βατόπουλο

Από το ApArt Suite,  στην οδό Πραξιτέλους 15-19, η Αθήνα αναπνέει αλλιώς. Εδώ, σε αυτό τον υψηλής αισθητικής χώρο φιλοξενίας, νιώθει κανείς πόσα πολλά μπορεί να γίνουν για την πόλη, τον τουρισμό, την ίδια την οικονομία, όταν υπάρχει διάθεση για βελτίωση του προϊόντος που λέγεται «Αθήνα». Καλύτερα, θα έπρεπε να μιλήσει κανείς για την «εμπειρία στην Αθήνα», αυτό που έκανε τον Αλέξη Μπολώτα, τον έμπορο κοσμημάτων που έγινε και… ξενοδόχος, να διευρύνει και να βελτιώσει τη διαμονή όσων επιλέγουν το ApArt Suite, δημιουργώντας μία εφαρμογή για τη γνωριμία με το ευρύτερο κέντρο της Αθήνας, πέρα από την Ακρόπολη. Επί της ουσίας, ο Αλέξης Μπολώτας, αφού όργωσε την Αθήνα περπατώντας, μαζί με τον γιο του Μάξιμο, εστίασε σε μία χαρτογράφηση της πόλης πάνω στον άξονα 15 πλατειών, με δεκάδες ιστορίες και προτάσεις για γαστρονομία, έξοδο και βόλτα, επιλέγοντας όχι μόνο διαδρομές αλλά και επαγγελματίες που κάνουν τη διαφορά και που δίνουν στην Αθήνα το «κάτι επιπλέον». Επί της ουσίας είναι μία «δουλειά» που έχει κάνει ο οικοδεσπότης για τους φιλοξενούμενούς του, ούτως ώστε όταν αυτοί έρθουν στην Αθήνα να μπορούν να περιηγηθούν, να δοκιμάσουν γεύσεις, μαγαζιά και εμπειρίες, ανακαλύπτοντας την πρωτεύουσα με τα μάτια ενός «κατοίκου». Είναι μία εφαρμογή της Clio Muse App που, με την εμπειρία πλέον του ApArt Suite και τη δική του πατέντα, μπορεί να προσαρμοστεί και σε άλλες περιπτώσεις ενδιαφερομένων.

«Ηθελα να δώσω στους φιλοξενούμενούς μου την ευκαιρία να δουν την Αθήνα με αφετηρία τη γειτονιά του ApArt Suite», μας έλεγε χθες ο Αλέξης Μπολώτας στην παρουσίαση της εφαρμογής. Η ομάδα της Clio Muse, όλοι νέα παιδιά με εξαιρετικές προδιαγραφές, ανέπτυξε την ιδέα και τη δουλειά του Αλέξη Μπολώτα σε ένα ελκυστικό, εύχρηστο, ευέλικτο προϊόν. Η Clio Muse, που είχε ξεπηδήσει ως startup από το θερμοκήπιο του Orange Grove της ολλανδικής πρεσβείας, έχει εξελιχθεί σε πρότυπη εταιρεία για πολιτιστικές διαδρομές και ξεναγήσεις.

Με ζητούμενο την «εμπειρία», ως ένα σύνθετο βίωμα για τον τουρίστα που έρχεται στην Αθήνα, η εφαρμογή του ΑpArt (που είναι, φυσικά, ξεκλείδωτη μόνο για τους πελάτες) μπορεί να φέρει τον επισκέπτη «προετοιμασμένο» στην Αθήνα: πού να πάει, τι να δοκιμάσει, τι να δει. Ακόμη και η ιδέα για θερινά σινεμά υπάρχει, προτάσεις για παλαιοπωλεία στην πλατεία Αβησσυνίας (όπως του Αλέκου, από τον οποίο προέρχεται ο πάγκος του καπνοπωλείου του 1903 που είναι το κομμάτι-σταρ του ApArt), για ποτό (στο Clumsies, Πραξιτέλους 30), για καφέ («Δυο γουλιές» στη Δραγατσανίου 8)… «Δεν είναι οδηγός γεύσης», λέει ο Αλέξης Μπολώτας. «Είναι η λογική ότι κάποιος επέλεξε και προτείνει κάτι βάσει της εμπειρίας του».

Η εφαρμογή με άξονα όλες τις ιστορικές πλατείες της Αθήνας, από το Σύνταγμα ως του Ψυρρή, και από την Ομόνοια ώς την Αγία Ειρήνη και τους Αγίους Θεοδώρους, έχει βροχή ελκυστικών ιστορικών πληροφοριών, όπως η παρουσίαση του Ερρίκου Σλήμαν ως μιας μοναδικής προσωπικότητας και σκαπανέα του 19ου αιώνα. Υπάρχει εξήγηση τι είναι ο «φρέντο» αλλά και πληροφορίες για τις αθηναϊκές στοές ή τη θέα στην πλατεία Κοτζιά από τον όροφο του ξενοδοχείου Pallas Athena, στην Αθηνάς. Είναι μία προσεκτικά σχεδιασμένη ξενάγηση στην Αθήνα, με γνώμονα το προφίλ των πελατών του ApArt Suite, που είναι γεμάτο έργα σύγχρονης τέχνης από την οικογενειακή συλλογή και με τη συμβολή της συζύγου τού Αλέξη Μπολώτα, ιστορικού τέχνης Ιριδος Κρητικού. Αλλά αυτό που μένει είναι η «δυνατότητα» διαρκούς βελτίωσης του προϊόντος, της εμπειρίας. Γιατί σκοπός είναι στο λίγο διάστημα που έχει ένας επισκέπτης στην Αθήνα να αξιοποιήσει στο έπακρο τη διαμονή του. Ο Αλέξης Μπολώτας είχε την ιδέα και την έκανε πράξη.

Πηγή