10 υπέροχες εικονογραφήσεις κλασικών και αγωνιστικών αυτοκινήτων

Το τρομερό ντουέτο των Helge Jepsen και Michael Kockritz δημιούργησαν ψευδώνυμα για τους πιο διάσημους κινητήρες στην ιστορία του αυτοκινήτου

Αυτό που ξεκίνησε ως μικρό άρθρο σε ένα ειδικό περιοδικό αυτοκινήτων εξελίχθηκε τελικά σε ένα μεγάλο πρότζεκτ για τον εικονογράφο Helge Jepsen και τον συγγραφέα Michael Kockritz. Το εμπνευσμένο ντουέτο έδωσε ψευδώνυμα σε 99 κλασικά και αγωνιστικά αυτοκίνητα δημιουργώντας έναν ολοκληρωμένο οδηγό για τους μύθους των διάσημων κινητήρων. Το 99 Nicknamed Classic Cars, που εκδόθηκε πρόσφατα από τον εκδοτικό οίκο teNeues φιλοξενεί στις σελίδες του το ολοκληρωμένο πρότζεκτ των δημιουργών σε έναν τόμο που θα αγαπήσουν οι λάτρεις των αυτοκινήτων. Από την Chevrolet 3100 Pickup ή αλλιώς «Bubble Maker» και το Citroën DS ή αλλιώς «Goddess,» μέχρι το «Tin Lizzy,» της Ford το βιβλίο παρουσιάζει 99 αυτοκίνητα εικονογραφημένα με μεγάλο ταλέντο και αγάπη από τον Helge Jepsen και με τα απαραίτητα ενημερωτικά κείμενα που έγραψε ο Michael Köckritz. Σας παρουσιάζουμε μια μικρή επιλογή.

McLaren M7A – Double Decker. Κατά τη διάρκεια της F1 του 1968, ο φτερωτός σχεδιασμός αυτής της McLaren μεγάλωσε στους μπροστινούς και πίσω άξονες μετατρέποντάς την σε Double Decker. Αυτό έγινε όταν οι σχεδιαστές συνειδητοποίησαν την σπουδαιότητα της αεροδυναμικής και το γεγονός ότι χρησιμοποιώντας τη βαρύτητα και την αντίσταση του αέρα μπορούν να κάνουν το αυτοκίνητο να κινείται γρηγορότερα.

Alfa Romeo 1900 C52 – Flying Saucer. Το μικρό μέγεθος αυτής της Alfa Romeo έκανε πολλούς οδηγούς να νοιώθουν περιορισμένοι μέσα στις μικρές της διαστάσεις. Παρόλα αυτά ο Henry Ford, ο ιδρυτής της Ford Motor Company σχολίασε το σχεδιασμό της λέγοντας «Όποτε βλέπω μια Alfa Romeo να περνάει, της βγάζω το καπέλο»

Jaguar D-Type – Long Nose. Μετά το 1955 όλες οι Jaguar D-types ήταν γνωστές ως Long Nose γιατί το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου επεκτάθηκε κατά 19 εκατοστά για να αυξηθεί η τελική ταχύτητα στη διαδρομή La Sarthe της Γαλλίας. Το πτερύγιο πίσω από τον οδηγό βασίστηκε σε αεροδυναμικές έρευνες και οι οδηγοί ανέφεραν μία άνευ προηγουμένου σταθερότητα. Παρόλο που το 1955 η D-type βοήθησε τους οδηγούς Mike Hawthorn και Ivor Bueb να κερδίσουν στη γαλλική διαδρομή της Πίστας Λε Μαν, αυτή η νίκη αποδυναμώθηκε από ένα τρομερό ατύχημα στο οποίο σκοτώθηκαν περισσότεροι από 80 θεατές.

McLaren M8D – Batmobile. Αυτό το διθέσιο αγωνιστικό αυτοκίνητο δημιουργήθηκε για το Canadian-American Challenge Cup, έναν αγώνα αυτοκινήτων που διεξήχθη μόνο σε αυτές τις δύο χώρες. Το McLaren M8D είχε το παρατσούκλι Batmobile λόγω του αεροδυναμικού του σχεδιασμού. Η απλοποιημένη του μορφή ήταν σαφώς επιτυχημένη γιατί το 1970 οι Denis Hulme, Dan Gurney και Peter Gethin κέρδισαν εννέα από τους 10 αγώνες τους. Ωστόσο, το M8D είναι γνωστό για άλλους λόγους. Την ίδια χρονιά, ο ιδιοκτήτης της ομάδας Bruce McLaren έχασε τη ζωή του σε ένα δυστύχημα σε δοκιμαστική κούρσα στο Κύπελλο Goodwood του West Sussex.

Chevrolet 150 – Black Widow. Οι μηχανικοί Bradley Dennis και Paul McDuffie ίδρυσαν το Atlanta Tune Up Service και παρά το γεγονός ότι τους είχαν στείλει τα φθηνότερα εμπορικά σήματα της Chevrolet, σύντομα έπεισαν τους κορυφαίους οδηγούς αγωνιστικών αυτοκινήτων της ημέρας να οδηγήσουν γι’ αυτούς. Παρατηρώντας την επιτυχία τους, το 1957, η κατασκευάστρια εταιρεία της Chevrolet, η General Motors, δημοσίευσε τον Stock Car Competition Guide, ένα εγχειρίδιο συναρμολόγησης των αγωνιστικών αυτοκίνητων Black Widow. Το χρώμα όλων των αυτοκινήτων ήταν αποκλειστικά το ασπρόμαυρο. Επειδή ποτέ δεν κατασκευάστηκε στις επίσημες γραμμές παραγωγής της Chevrolet, δεν υπάρχουν στοιχεία για τον αριθμό των αυτοκινήτων Black Widow που έχουν παραχθεί.

Maserati Tipo 61 – Birdcage. Το 1959 ο υπεύθυνος σχεδιασμού της Maserati, Guido Alfieri συγκόλλησε 200 μεμονωμένους σωλήνες σε ένα σφιχτό πλέγμα. Το χρησιμοποίησε για να διαμορφώσει το σασί – το κάτω μέρος ενός αυτοκινήτου – του Tipo 60. Ως εκ τούτου το όνομά του: το Birdcage. Με την προσθήκη ενός κινητήρα τριών λίτρων, αυτό το αυτοκίνητο θα μπορούσε να εισέλθει στο World Sports Car Series και έτσι γεννήθηκε το Tipo 61. Το 1960, αυτή η Maserati κέρδισε αρκετούς αγώνες στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη. Αυτές οι νίκες συνεχίστηκαν και το 1961 με οδηγούς τους Masten Gregory και Lloyd Casner.

VW Beetle/Kafer – Herbie. Ο πρωταγωνιστής σε αμέτρητες ταινίες του Χόλιγουντ από τότε που πρωτοεμφανίστηκε στο The Love Bug το 1968, ο Herbie είναι ο σκαραβαίος που πάντα έχει πάνω του τον αριθμό 53. Ο Herbie έχει μαγικές ικανότητες· οδηγεί μόνος του, ανεβαίνει σκαλιά, σκαρφαλώνει σε τοίχους και κερδίζει σε αγώνες αυτοκίνητα που είναι σημαντικά γρηγορότερα.

Land Rover SIIA SAS – Pink Panther. Υπάρχει ένας πολύ σοβαρός λόγος για το χρώμα του Pink Panther. Το ροζ χρώμα παρέχει την καλύτερη κάλυψη στην έρημο. Το Land Rover Series IIA είναι ένα στρατιωτικό αυτοκίνητο που χρησιμοποιήθηκε από την Ειδική Αεροπορική Υπηρεσία του Βρετανικού Στρατού. Ένα ακόμα δημιούργημα της Land Rover το Defender είχε επίσης αυτή την απόχρωση.

Trabant 601 – Racing Cardboard. Το Trabant 601 το αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε για τους Ανατολικο-Γερμανούς το 1964, συμβολίζει για πολλούς την αποτυχία της Ανατολικής Γερμανίας. Το εξωτερικό πλαίσιο του ήταν φτιαγμένο από Duroplast ένα πλαστικό εμποτισμένο με ρητίνη. Αυτό το υλικό έδωσε στο αυτοκίνητο το δεύτερο μισό παρατσούκλι του Racing Cardboard.

Mercedes-Benz 300 SL W 198 – Gullwing. Αυτή η γρήγορη, κομψή και ακριβή Mercedes 300 SL έδειξε στον κόσμο ότι το 1954, μόλις 9 χρόνια μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου η Γερμανία μπορούσε ακόμα να κατασκευάζει εξαιρετικά αυτοκίνητα. Το αυτοκίνητο που αγαπήθηκε από τους πλούσιους και διάσημους, ονομάστηκε Gullwing στην Αμερική καθώς οι ανοιχτές του πόρτες θύμιζαν τα φτερά ενός γλάρου.