Τουριστική Προβολή Λευκάδας: Άραγε πότε θα συνεργαστούν οι διάφοροι φορείς;

Από τον Ν. Θερμό

Οι «παροικούντες την Ιερουσαλήμ» γνωρίζουν ότι μάλλον αυτό είναι ανέφικτο. Πολιτικά βαρίδια και φιλοδοξίες, ίντριγκες σε συνδυασμό με έλλειψη ειδικών γνώσεων, αποτελούν εκρηκτικό μίγμα. Έτσι, τα όσα λέγονται στα επίσημα δελτία τύπου περί συνεργασιών και φιλόδοξων προγραμμάτων τουριστικής προβολής, απευθύνονται στους αφελείς ψηφοφόρους ένθεν και ένθεν.

Δια του λόγου το αληθές ας δούμε τι έχει γίνει αυτό τον μήνα.

Στις 11 Μαρτίου το Επιμελητήριο πραγματοποιεί μια εκδήλωση για το branding της Λευκάδας –όπερ ελληνιστί με τι σύνθημα κατεβαίνουμε στην (τουριστική) αρένα.

Μια ενδιαφέρουσα πρόταση που όμως οι οργανωτές δεν θέλουν ακόμη να πάρει ευρύτερη δημοσιότητα. Το σεβόμαστε, παρότι δεν έχει κανένα απολύτως νόημα η επιφύλαξη. Θεωρούμε ότι η μεγαλύτερη επιτυχία του κ. Μιχαηλίδη – για όσους γνωρίζουν- είναι ότι έπεισε μια δοκιμασμένη εταιρεία όπως είναι η Κ2 Design να αναλάβει τη δημιουργία του λογοτύπου και τα συν αυτώ, με μάλλον μικρή αμοιβή. Στα αρνητικά: Μια αχρείαστη έπαρση από τον κεντρικό ομιλητή του στυλ «μέχρι τα τώρα κανείς δεν»… «ενώ εμείς»…κ.λπ. Μεγάλο φάουλ όταν η ουσία της πρότασης του Επιμελητηρίου στηρίζεται σε νεότερο και παλαιότερο υλικό τουριστικής προβολής (φορέων και ιδιωτών), το οποίο προκειμένου να εδραιωθεί προϋποθέτει συνέργειες που δεν ευδοκιμούν με μη διαλλακτικές συμπεριφορές.

Ποια η αντίδραση των φορέων;

Στην ίδια την εκδήλωση ο μεν Αντιπεριφερειάρχης, κ. Χαλικιάς, θεώρησε πιο ενδιαφέρον να ασχοληθεί με την «κακή» Fraport παρά με το αντικείμενο της συνάντησης, ενώ οι εκπρόσωποι του Δήμου απέφυγαν να τοποθετηθούν επί της ουσίας τονίζοντας ότι υπάρχουν διαδικασίες  για την υιοθέτηση της όποιας πρότασης ενώ στο τέλος αυτή πρέπει να εγκριθεί και από τον ΕΟΤ. Κάποιες ανούσιες παρατηρήσεις για το πώς πρέπει να είναι το χρώμα του φόντου (!) του λογοτύπου ενώ στο τέλος έθαψαν και το έντυπο της περιφερειακής ενότητας λέγοντας ότι το μότο του παραπέμπει σε νεκροταφείο!

Λίγες μέρες μετά ακολουθεί ανακοίνωση «απάντηση» του Δήμου όπου σχεδόν θριαμβευτικά αναγγέλλει την έγκριση του προγράμματος του Δήμου Λευκάδας, από τον ΕΟΤ. Δείτε εδώ και δεύτερη ανακοίνωση εδώ όπου πάλι αναφέρεται στην έγκριση ΕΟΤ και έμμεσα απαντά στη πρόταση του Επιμελητηρίου υπογραμμίζοντας τη δέουσα διαδικασία που γενικά ακολουθεί ο Δήμος.

Φυσικά αυτό είναι μια ξεκάθαρη υπεκφυγή από τον Δήμο που προσπαθεί να κερδίσει χρόνο ενώ ο ΕΟΤ χρησιμοποιείται ως η κολυμβήθρα του Σιλωάμ για να καλύπτει κάθε καλή ή ακόμη και άστοχη ενέργεια του Δήμου (βλέπε και το βίντεο τουριστικής προβολής).

Είναι φανερό ότι ο κ. Σκιαδαρέσης κατέλαβε εξ απήνης τους φορείς και βγήκε μπροστά.

Όσο κι αν ο ίδιος δεν κρύβει τις πολιτικές του φιλοδοξίες, η πρότασή του είναι καλά συγκροτημένη και πρέπει να υποστηριχθεί. Ας μην ξεχνάμε ότι τα πρόσωπα αλλάζουν, ενώ οι φορείς παραμένουν και οφείλουν να συνεργάζονται. Και αυτό έχει ανάγκη η Λευκάδα για να προχωρήσει μπροστά.

Για εμάς  βέβαια η πρόταση του Επιμελητηρίου δεν είναι κάτι το άγνωστο. Χρόνια τώρα στον ετήσιο οδηγό που εκδίδουμε για τις διεθνείς εκθέσεις τουρισμού, στο Destination Lefkada, ο υπότιτλος αναφέρεται στα νησάκια της Λευκάδας, ενώ η πρώτη -κυριολεκτικά- φράση του οδηγού κάνει μνεία στα 24 νησάκια που πολύ καλά χρησιμοποιείται και στην πρόταση του Επιμελητηρίου. Στον ίδιο οδηγό αναλύεται το αρχιπέλαγος της Λευκάδας  με τα νησάκια της και πως αυτή η περιοχή είναι μια από τις καλύτερες περιοχές στο κόσμο για ιστιοπλοΐα. Παρθενογένεση λοιπόν δεν υπάρχει στην πρόταση του Επιμελητηρίου. Το γεγονός ότι δεν υπήρξε αναφορά στο έργο μας το θεωρούμε τουλάχιστον μη κομψό αλλά δευτερεύον και θα υποστηρίξουμε την πρόταση.