Πεζοπορικοί περίπατοι στη Λευκάδα – Μέρος 11ο

Συνεχίζουμε την πεζοπορική μας εξόρμηση στη Λευκάδα, με το βιβλίο της Lida Out Lefkada on Foot.

Νυδρί – Παλαιοκατούνα – Νεοχώρι – (Καταρράχτης) Ράχη – Νυδρί
πάνω από 3 1/2 ώρες, 14 χλμ

Ο περίπατος ξεκινάει από το ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ (NI7) απέναντι από την εκκλησία στο κέντρο του Νυδριού. Απέναντι από το Δημαρχείο βρίσκεται η ταβέρνα Fantastica και στη γωνία υπάρχει μια πινακίδα προς το ξενοδοχείο ΛΕΥΚΟ. Παίρνετε αυτόν το δρόμο, περνάτε το ξενοδοχείο ΛΕΥΚΟ και το δημοτικό παρκινγκ. Μετά από 3 λεπτά στρίψτε αριστερά στο τρίστρατο. Τρία λεπτά αργότερα φτάνετε στον περιφερειακό του Νυδριού. Στρίψτε αριστερά και ύστερα από 2 λεπτά, μετά την μπλε πινακίδα με κατεύθυνση μεταξύ των άλλων Βαυκερή, στρίψτε δεξιά.

Ύστερα από 5 λεπτά από τον περιφερειακό πηγαίνετε αριστερά (ΝΙ8) στη γωνία όπου υπάρχει μια κολώνα της ΔΕΗ και απέναντι μία πινακίδα που γράφει ΠΡΟΣΟΧΗ. Περνάτε ένα εργοστάσιο και ακολουθείτε τον τσιμεντένιο τοίχο του εργοστασίου και μετά τη στροφή συνεχίζετε ευθεία στο χωματόδρομο. Ύστερα από 4 λεπτά ο δρόμος σάς βγάζει σε έναν άλλο χωματόδρομο (ΝΙ9). Εδώ στρίψτε αριστερά, συνεχίστε στο χωματόδρομο ώσπου μετά από 5 περίπου λεπτά σε έναν καφέ φράχτη φτάνετε σε μια άσφαλτο. Στρίψτε δεξιά και μετά από 5 λεπτά φτάνετε σε μια διασταύρωση όπου υπάρχει μια πινακίδα με κατεύθυνση τη Μονή Ταξιαρχών (ΝΙ10).

Στρίψτε αριστερά και συνεχίστε στον ίδιο δρόμο. Δέκα λεπτά αργότερα φτάνετε σε μια άλλη άσφαλτο όπου συνεχίζετε ευθεία (ο δρόμος στα δεξιά οδηγεί σε ένα νεκροταφείο).
Λίγο αργότερα, σε ένα σπίτι στα δεξιά σας, διασχίζετε έναν πλατύτερο δρόμο. Στην απέναντι μεριά παίρνετε μια στενότερη άσφαλτο δίπλα σε ένα αμπέλι (EG27). Μετά από 10 λεπτά, απέναντι από μερικούς στάβλους, φτάνετε σε ένα τρίστρατο (EG26). Εδώ στρίψτε δεξιά. Μετά από μια ανάβαση ενός τέταρτου φτάνετε στην ταβέρνα «Δημήτρης» στην Παλαιοκατούνα.

Εδώ συνεχίζετε ευθεία στην άσφαλτο και στην εκκλησία, σε μια κλειστή αριστερή στροφή, ακολουθείτε το μονοπάτι δίπλα στην αντλία, ευθεία μπροστά. Ξαναβγαίνετε στην άσφαλτο και θα μπορούσατε αν θέλετε να ξεκουραστείτε στο παγκάκι (EG25). Συνεχίστε στον ανηφορικό δρόμο προς τα δεξιά με κατεύθυνση το Νεοχώρι και μετά από 3 λεπτά, μετά την αριστερή στροφή, στρίψτε στο χωματόδρομο (EG24).

Αργότερα ο δρόμος κάνει μια κλειστή αριστερή στροφή και διασχίζει μια κοίτη ξεροπόταμου. Ο δρόμος ανηφορίζει και γίνεται ολοένα και πιο στενός. Δεξιά έχετε θέα σε ένα όμορφο φαράγγι και αριστερά σας βλέπετε το Νυδρί. Συνεχίστε να ανηφορίζετε και αγνοήστε τις διασταυρώσεις. Το παλιό μονοπάτι έχει λογγώσει, αλλά παράλληλα μ’ αυτό έχει δημιουργηθεί ένα νέο μέσα από τον ελαιώνα.