e-περίπτερα για όλες τις δουλειές

Από την Ιωάννα Φωτιάδη

Πριν από μερικές δεκαετίες ήταν το περίπτερο της γειτονιάς που διαμεσολαβούσε ως «ο ΟΤΕ της γωνίας» στην επικοινωνία μας με τους άλλους. Και στο μέλλον, όμως, είναι το μικρό αλλά θαυματουργό μαγαζάκι των λίγων τετραγωνικών που θα είναι «σύμμαχός» μας για συναλλαγές όλο το 24ωρο, με κάρτα. Ετσι, πέρα από τα τσιγάρα, τις τσίχλες, τις εφημερίδες και τα παγωτά, στο περίπτερο θα μπορούμε να πληρώνουμε λογαριασμούς ΔΕΚΟ, κινητής τηλεφωνίας, ακόμη και οφειλές προς το Δημόσιο, τέλη κυκλοφορίας και ασφάλιστρα. Επίσης, θα μας προσφέρεται η δυνατότητα να προμηθευόμαστε εισιτήρια για θέατρο, σινεμά, συναυλίες και αθλητικές διοργανώσεις, όπως αντίστοιχα θα μπορούμε να παραλαμβάνουμε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια. «Και όλα αυτά, χωρίς να χρειάζεται να περιμένουμε στην ουρά, χωρίς να πρέπει να προλάβουμε τις ώρες λειτουργίας μιας δημόσιας υπηρεσίας ή ενός εμπορικού καταστήματος», περιγράφει παράγοντας της αγοράς, «ακόμη και αργά τη νύχτα, με τις πιτζάμες, πεταγόμαστε στο πλησιέστερο περίπτερο». Η ευκολία θα είναι ακόμη μεγαλύτερη για τους ξένους επισκέπτες στο κλεινόν άστυ, που προτιμούν το «πλαστικό χρήμα» και αναζητούν επιλογές διασκέδασης κατά την παραμονή τους στην Αθήνα.

Τις παραπάνω δυνατότητες προσφέρουν εξειδικευμένα προγράμματα της Εθνικής Τράπεζας και της Τράπεζας Πειραιώς, που επιτρέπουν την εγκατάσταση συστημάτων διαχείρισης τραπεζικών προϊόντων και υπηρεσιών. «Υπογράψαμε συμφωνίες και με τις δύο τράπεζες», σημειώνει στην «Κ» ο πρόεδρος του Συνδικάτου Επαγγελματιών Περιπτερούχων Καπνοπωλών και Ψιλικών Ειδών Ν. Αττικής, Γιώργος Δούκας, «έως το τέλος του 2016 προβλέπεται, άλλωστε, να ψηφιστεί νόμος που θα υποχρεώνει τα καταστήματα μικρής λιανικής να διαθέτουν μηχανήματα POS». Σύμφωνα με τον κ. Δούκα, από τον τζίρο του κλάδου του των 14 δισ. ευρώ (2009) έχουμε φτάσει φέτος στα 7 δισ. ευρώ, οδηγώντας πολλούς επιχειρηματίες της μικρής λιανικής σε αδιέξοδο. Εξ ου και μετά τη γνωστοποίηση της συμφωνίας έχει αυξηθεί το ενδιαφέρον των επαγγελματιών να εγγραφούν στο συνδικάτο, «καθώς και η δική μας βεβαίωση είναι, μεταξύ άλλων, προαπαιτούμενο για τη χορήγηση των μηχανημάτων και κεφαλαίου κίνησης για τις πληρωμές καπνοβιοτεχνικών προϊόντων». Το ψυχαγωγικό και ταξιδιωτικό κομμάτι μπορεί πλέον να περάσει στα περίπτερα βάσει της συνεργασίας της Viva με την εταιρεία Intale, ωστόσο με τους επαγγελματίες της μικρής λιανικής δεν έχει ακόμη υπάρξει έγγραφη συμφωνία.

«Συνιστούμε ένα μεγάλο δίκτυο πανελλαδικά και έχουμε τη δυναμική να δώσουμε ώθηση στα τραπεζικά προϊόντα», λέει στην «Κ» ο πρόεδρος του Σωματείου Περιπτεριούχων Αθηνών και της Πανελλήνιας Συνομοσπονδίας, Θοδωρής Μάλλιος, «είναι μια μοιραία εξέλιξη». Πάντως, ο ίδιος δηλώνει ότι ο κάθε επιχειρηματίας διαπραγματεύεται αυτόνομα με τις τράπεζες ανεξαρτήτως σε ποιο σωματείο ανήκει. Σύμφωνα με τα πιο επίκαιρα στοιχεία, τα περίπτερα της χώρας ανέρχονται κατά προσέγγιση σε 6.000, ενώ προ κρίσης ήταν σχεδόν 10.000. «Ισως είμαι ο πρώτος που έβαλα μηχάνημα για κάρτα, ήδη από το 2002, καθώς η πελατεία μου αποτελείται εν πολλοίς από ξένους τουρίστες», αναφέρει ο κ. Μάλλιος, του οποίου το περίπτερο βρίσκεται πέριξ της Ακροπόλεως. Ομως και ο πρόεδρος των Περιπτεριούχων Πειραιά, Λεωνίδας Σπάλας, ιδιοκτήτης εξίσου κεντρικής επιχείρησης, σκέφτεται να περάσει στη «νέα» εποχή. «Προτού προχωρήσει ο καθένας μας, ας ζυγίσει όλες τις παραμέτρους», σημειώνει ο κ. Σπάλας. «Για όσους διατηρούν καταστήματα σε κεντρικά σημεία και δεν έχουν χρέη σε τράπεζες, αποτελεί μια εξαιρετική εναλλακτική», υπογραμμίζει. Ως προς εμάς, τους καταναλωτές, μας συστήνει να κάνουμε λίγη ακόμα… υπομονή. «Πέρα από τα διαδικαστικά, η παραπάνω μετάβαση απαιτεί νέους και εξοικειωμένους με την τεχνολογία περιπτεράδες, οπότε δώστε μας λίγο χρόνο», καταλήγει, υπενθυμίζοντάς μας έτσι ότι το επάγγελμα είχε αρχικά σχεδιαστεί για τους αναπήρους πολέμου.

via