Πεζοπορικοί περίπατοι στη Λευκάδα – Μέρος 2ο

Συνεχίζουμε την πεζοπορική μας εξόρμηση στη Λευκάδα, με το βιβλίο της Lida Out Lefkada on Foot.

Τσουκαλάδες – Φαράγγι της Μέλισσας – Κάβαλος – Τσουκαλάδες
(4 ώρες) 13,3 χλμ

Ένας περίπατος από τους Τσουκαλάδες μέχρι το εντυπωσιακό Φαράγγι της Μέλισσας. (Για λεπτομερή περιγραφή του φαραγγιού δείτε τους περιπάτους στους Σφακιώτες [σελ.21]). Φτάνετε στο φαράγγι περνώντας από το νταμάρι. Στο δρόμο της επιστροφής θα περάσετε μέσα από το αγροτικό χωριό του Κάβαλου για να φτάσετε πίσω στους Τσουκαλάδες, περνώντας μέσα από τους ελαιώνες. Ο περίπατος μας ξεκινάει από το χωριό των Τσουκαλάδων, άλλα αν έχετε αυτοκίνητο μπορείτε να παραλείψετε το πρώτο μέρος και να ξεκινήσετε τον περίπατό σας από τον τσιμεντένιο δρόμο (LKM3) από την Απόλπαινα για Κάβαλο. Αυτός ο περίπατος επίσης προσφέρει την ευκαιρία να περπατήσετε από τους Τσουκαλάδες στο Φαράγγι της Μέλισσας επιστρέφοντας μέσα από το νταμάρι. Για αυτή την επιλογή συμβουλευτείτε τον περίπατο 3Β.

Ο περίπατός μας ξεκινάει από την ταβέρνα “Το Ρόδον” στους Τσουκαλάδες (TS1). Η ταβέρνα βρίσκεται στα αριστερά του κεντρικού δρόμου από τη Λευκάδα προς Άγιο Νικήτα. Καθώς έρχεστε από τη Λευκάδα, στρίβετε αριστερά στην ταβέρνα το Ρόδον, στον μικρό ασφαλτόστρωτο δρόμο. Ακολουθήστε αυτή την ανηφορική διαδρομή, αγνοώντας τους παράδρομους. Μετά από 800 μετρά, αμέσως μετά ένα νεόκτιστο σπίτι στο δεξί σας χέρι, στρίβετε δεξιά σε ένα στενό ασφαλτόστρωτο δρόμο. (TS2). Μετά από περίπου 15 λεπτά (1,1 χλμ) φτάνετε στο δρόμο που οδηγεί από τα Απόλπαινα στον Κάβαλο (TS3). Στρίψτε δεξιά εδώ και συνεχίστε σε αυτό το δρόμο για περίπου 5 λεπτά Τριάντα μετρά μετά από ένα δρόμο στα δεξιά (TS4) θα δείτε έναν ασφαλτοστρωμένο δρόμο στα αριστερά σας, που οδηγεί προς τα κάτω (LKM3). Ακολουθήστε αυτό το δρόμο. Μετά από 1 λεπτό συνεχίστε στα δεξιά και αμέσως μετά στα αριστερά, συνεχίζοντας την κατάβαση.

Μετά από 10 λεπτά στην άσφαλτο θα περάσετε ένα αυλακωτό σιδερένιο υπόστεγο. Συνεχίστε ευθεία. Ο δρόμος αρχίζει σαν χωματόδρομος, μετά γίνεται τσιμεντένιος, και μετά αδιέξοδο. Εκεί που τελειώνει το τσιμέντο θα δείτε ένα στενό δρομάκι στα δεξιά, αμέσως πριν τα κυπαρίσσια. Η είσοδος σε αυτό το δρόμο είναι κατάφυτη. Στρίψτε σε αυτό το δρόμο. Το μονοπάτι αυτό έχει διαβρωθεί από τη βροχή. Γίνεται πιο πλατύ καθώς φτάνετε σε έναν ελαιώνα. Περάστε τον ελαιώνα στα αριστερά σας και κατηφορίστε αριστερά προς ένα παλιό κόκκινο αυτοκίνητο παρκαρισμένο κάτω από μια μεγάλη βελανιδιά. Το μονοπάτι συνεχίζει μετά από το αυτοκίνητο. Ο δρόμος είναι κλειστός από ένα φράχτη άλλα μπορείτε να τον περάσετε από την πλευρά στο δεξί σας χέρι. Ακολουθήστε το δρόμο στα δεξιά, στα αριστερά θα δείτε ένα νταμάρι (LKM4).

Μετά το νταμάρι συνεχίζετε προς τα δεξιά στη διασταύρωση του δρόμου, πριν από μια σκουριασμένη σιδερένια κατασκευή (AP8). Έχετε μέχρι στιγμής περπατήσει για περίπου 10 λεπτά από το σιδερένιο υπόστεγο. Συνεχίστε σε αυτό το μονοπάτι. Ένα μέρος του δρόμου έχει μπλοκαριστεί από πέτρες αλλά μπορείτε να περάσετε από πάνω τους. Μετά από 5 λεπτά αυτό το μονοπάτι σταματάει σε μια αποξηραμένη κοίτη χειμάρρου.. Στο αριστερό σας χέρι θα δείτε χαλάσματα και ένα ξύλινο παγκάκι. Έχετε φτάσει στο Φαράγγι της Μέλισσας (AP7).